Goedemorgen medeliefhebbers,
Hierbij een link naar de 12 meest legendarische horloges volgens Esquire. Kunnen jullie je hierin vinden, missen jullie wat?
Groet,
Remy
Goedemorgen medeliefhebbers,
Hierbij een link naar de 12 meest legendarische horloges volgens Esquire. Kunnen jullie je hierin vinden, missen jullie wat?
Groet,
Remy
Ben de gelukkige bezitter van zelfs 2 exemplaren van de in de lijst genoemde merken !!!
okay, het zijn dan wel 2 “swatch”-en… dat dan weer wel…
Geeneens een Seiko er tussen, zo’n blad kun je niet serieus nemen imho…
Geen Rolex duiker, artikel is niet serieus te nemen…
Want dit zijn de horloges die mannen wereldwijd nog mannelijker maakten.
Ik voel me meteen minder mannelijk… ik bezit er geen één, zelfs geen broeder van een genoemd merk.
Ik vind de lijst zo gek niet. Ze geven aan dat ze eigenlijk maar 1 horloge per merk wilden opnemen, en ze daar bij Rolex niet mee wegkwamen, vandaar de Daytona en de Oyster, met die laatste als eerste waterdichte Rolex en oervader van hun duikers. In die lijn is de Submariner natuurlijk de meest iconische, maar ik begrijp de keus wel.
En de Zenith El Primero versus de Seiko 6139, tja, dat is ook een tossup natuurlijk (sorry @Frans53 )
Vind Esquire een leuk blad. Maar horloge-artikelen in bladen zoals Esquire vind ik meestal nogal zwak. Toch ben ik het in dit geval met veel keuzes wel eens. Leuk dat Swatch er ook tussen staat. Dit horloge was bepalend voor hoe de horlogewereld er vandaag de dag uitziet. Dus ook wel terecht.
A. Lange vind ik er niet in thuis horen en verder mis ik toch de Submariner en natuurlijk de Monaco, als het gaat om twee echt iconische horloges.
Precies, wat jij zegt!
Misschien de eerste quartz van Seiko?
Twee verrassingen, eerste dat die Swatch er tussen staat (wel een erg leuke verrassing) en twee dat er inderdaad geen Seiko in staat. Wel leuk om te lezen en wat is zo’n El Primero toch een bijzonder fraai horloge zeg
Zelf vind ik trouwens een Panerai Luminor 47mm of wat mij betreft een Ecozilla een stuk ‘mannelijker’ dan de hier getoonde horloges, maar dat terzijde.
‘Het is een uiting van je smaak, je persoonlijkheid, je liefde voor esthetiek en techniek. Het maakt je in die zin nét iets meer de man die je bent.’
Swatch???
leuk artikel. Bezit gelukkig 1 van genoemde horloges in het artikel.
Ben het er wel mee eens dat de Monaco er ook in zou moeten horen. Vind ik ook behoorlijk iconisch.
Bah!! Wat een geherkauwd lijstje uit de mannenbladen zeg!! Elke keer als ik er even weer vol enthousiasme voor ga zitten dan ben ik weer teleurgesteld!
Cartier Tank, gimmeabreakzeg!
Ik vind het weinig vernieuwend inderdaad… Rolex ophemelen was een inkopper
Wat bij dit soort lijstjes lastig blijft is welk budget heeft de koper…
In een lijst met ‘legendarische’ horloges kun je moeilijk vernieuwend zijn…
Nog een lijstje:
Ophemelen van Rolex is niet echt nodig…
Wel lullig dat ze er geen plaatje van een Royal Oak bij konden vinden. En dan 2x de nieuwe Rolex Daytona laten zien, zou Rolex eraan meebetalen?
De legendarische top10 op ABTW vind ik persoonlijk de beste, maar net als smaken verschillen ook meningen.
Toch altijd leuk om te lezen dergelijke lijstjes.
Jammer idd van de RO die ontbreekt.
Maar dit zijn echt 2 hele oude Daytona’s hoor…