Erg goede tips en heel herkenbaar. Heb alle fouten al eens gemaakt…
Had ik dit maar pakweg 10 jaar geleden gezien
Wat mij betreft de meest waardevolle tip: zeker een duur horloge altijd eerst passen, hoe verleidelijk het ook is om op “buy now” te klikken. Man wat ben ik al vaak de mist ingegaan door smoorverliefd te worden op een plaatje en op het moment dat ik hem om de pols had dacht: “what was I thinking”.
Bedankt voor het delen
Ha ben dit nu net aan het kijken in de tussentijd het forum checken natuurlijk.
Deze man maakt erg leuke filmpjes. Herkenbaar wat hij zegt!
Leuk filmpje, goede tips. Maar sommige fouten moet je gewoon maken als WIS, dat heet “ervaren”
Dat dan weer wel.
Leuk filmpje, ik mag deze gast wel. Grappig om te zien dat ik van die 15 punten die hij opnoemt er vrijwel geen enkel heb waar ik ooit een fout in heb gemaakt. Nog nooit een horloge gekocht wat ik niet eerder heb gepast, altijd eerst maanden overwegen, zoveel mogelijk reviews lezen en er goed over nadenken. Ik ga liever voor 1 horloge die ik 24x7 kan dragen die ik 100% tof vind, dan 3 verschillende klokken die ik allemaal maar so-so vind. Niet bang zijn om te dragen, gewoon ervan genieten.
Hij heeft over het algemeen wel goede punten, maar niets nieuws.
Twee dingen waar ik het niet mee eens ben:
- Grey market. Er zijn best grijze dealers die betrouwbaar zijn en goede zaken doen.-
- “Dont listen to snobs”: HIj noemt mensen die wat van de uurwerken weten snobs en zegt niet naar ze te luisteren. Dat impliceerd een beetje dat wanneer je er van houd en er zoveel mogelijk informatie van leert, je in zijn ogen een snob bent. Onzin in mij ogen.
Wat een snob om dan met 15 leerpunten te komen, daar ga ik dus niet naar luisteren…
Ervaring is gewoon de som der fouten die men heeft gemaakt.
Leuk filmpje maar klinkt wel wat saai en veilig allemaal
Leuke punten! Vindt hem wel wat langdradig.
Ik kan echt uren naar hem luisteren.
Hij vertelt wel aanstekelijk en met passie
Ik zit vaker op zijn kanaal.
Over het algemeen snijdt het hout wat hij zegt.
De presentatie is ook niks mis mee
Ik heb even meegeschreven tijdens het kijken, in mijn eigen woorden. Voor de mensen met weinig tijd:
15 Houd bij de aanschaf van horloges rekening met onderhoudskosten in de toekomst
14 Kies niet te snel voor iets wat niet past bij je lifestyle
13 Neem je tijd voor het selectieproces
12 Koop niet grijs. (hij heeft er een aantal slechte ervaring mee)
11 “Don’t tick boxes” (Als in: ik “moet” een fieldwatch, een dress watch, een flieger, een duiker etc) maar koop wat je zelf echt wilt
10 Ga passen indien mogelijk.
9 Koop er niet 3 die je 80% leuk/gaaf/mooi vind, maar één die je “110%” leuk/gaaf/mooi vind)
8 Koop niet om indruk te maken op anderen
7 Doe veel onderzoek alvorens te kopen. Enjoy the hunt
6 Koop niet als investering
5 Koop niet iets wat je bang bent te dragen, maak er geen safe queen van, koop om te dragen.
4 Koop niet te groot (of te klein)
3 Luister niet naar de snobs. They are without nobility. Buy what you love.
2 Ga liever voor ingetogen/tijdloos in plaats van outlandish (freaky/extreme modellen)
1 Koop niet op de pof
@12 Ben het ook niet zo eens met “koop geen grijs”. Je moet wel antecedentenonderzoek doen natuurlijk en niet lukraak bij de eerste de beste schuiver van marktplaats kopen.
@2 Ga liever voor ingetogen/tijdloos in plaats van “outlandish” (freaky/extreme ontwerpen).
Dat is natuurlijk een smaakzaak, en is dus een tip die bij je past of niet. Toevallig sluit deze tip geheel aan bij mijn smaak.
Hij zegt het niet duidelijk, of zelfs verwarrend maar hij doelt niet op kenners/liefhebbers maar op mensen die zich als snob gedragen, met als voorbeeld en gesproken op “gespeeld snobistische toon” iemand die neerkijkt op een Speedy als er geen 321 inzit. Het is geen slechte tip om dat van je af te laten glijden en je eigen plan te trekken.
Herkenbaar, heel wat beter om youtube aan te zetten tijdens wat simpel administratief werk dan de bagger die op TV is tegenwoordig.
Hij is erg vooruit gegaan en hij is erg enthousiast. Zijn technische kennis blijft wat achter op sommige punten, maar ik vind dat niet zo storend.
Ik vind het erg leuk en herkenbaar dat hij in het bezit van wat middenklassers (Rolex, Breitling, Omega etc) wel oprechte waardering houdt voor originele maar ronduit betaalbare klokjes als die van Casio, Seiko 5, Swatch. Daarmee is hij voor mij een oprecht liefhebber.
Toch heeft deze jongen in het verleden wel een hoop haters op de hand gehad. Ging volgens mij over zijn achtergrond die niet helemaal zou matchen met zijn verhaal. Hij heeft dit nadien ook nog eens toegelicht in een video.
OT: Leuk lijstje, had ik best handig gevonden enkele jaren geleden toen de hobby zich ontpopte.
Ik heb deze kerel eigenlijk altijd al irritant gevonden…de paar YouTube filmpjes die ik van hem heb gezien. Baasje
Rolex middenklasser…
Niet slecht, maar hij mag wat minder uitweiden wat mij betreft.
Zitten heel bruikbare tips tussen.