De acceptatie van Chinese horloges

https://www.watchuseek.com/threads/buying-a-seagull-1963-my-experience.4867521/page-7?post_id=55013097#post-55013097

https://www.watchuseek.com/threads/authentic-tianjin-seagull-factory-seagull-1963-304-watches.4867821/

2 likes

Jij koopt en draagt horloges , en hebt daar gedachten bij, omdat iedereen er iets van moet vinden, nee toch ? :wink:
Alsof ‘iedereen’ het verschil zien tussen goedkoop en duurkoop, dat is toch in een box denken imo, er is nog een wereld buiten dit forum . First world problems :yum::wink:

1 like

Zo
genoeg info methinks :sweat_smile:

Nav de discussie vandaag maar eens mijn Chinees om de pols geslingerd!

3 likes

Octopus Kraken ook. Wel erg rustig overigens :slight_smile:

Volgens mij is de naam van het topic ook verkeerd als ik de discussie zo lees. Het probleem is niet het feit dat het Chinees is maar dat het een kopie is. ‘De acceptatie van gekopieerde horloges’ zou het moeten zijn.

Er worden inmiddels genoeg zelf ontworpen mooie horloges gemaakt in China zoals CIGA, Atelier Wen ;

chinaHH

en
[Introducing Qin Gan,

en Behrens natuurlijk ;

1 like

Ik denk dat je een stukje gemist hebt. Dat ging niet over mij maar over het Calimero gedrag wat samen lijkt te gaan met het kopen van hommages.
Mensen (die er niks mee hebben) vallen over het idee dat het bijna 1 op 1 kopieën zijn met een eigen naam. Wat het dus net geen replica maakt.
Maar wel een gejat ontwerp. Niemand die over deze zogenaamde “Hommages” valt gaat het om de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand op HF is die iets niet mooi vind omdat het goedkoop is.

Nee niets gemist, was te ‘lomp’ gebracht realiseer ik me, was bedoeld als aanvulling en niet als op Crowned persoonlijk gericht :face_with_peeking_eye:.
Kortom, ook een algemene gedachten in de trent en , voor velen, denkwijze vh forum .

Je moet lekker dragen wat je wilt. En trouwens ook posten wat je wilt. Maar je kan toch niet verbaasd zijn over wat negatieve reacties als je een kopie post op een liefhebbersforum.

Denk dat je ook wisselende reacties krijgt als je een Pontiac Ferrari post op een klassiekerforum.

1 like

De echte Bradley met de balletjes is van binnen ook verschrikkelijk slecht van kwaliteit.
Steeds mankementen.
Dan beter een kopie die vast niet slechter is.

2 likes

Is kinderarbeid al voorbij gekomen?
Of hoort die term bij replica’s?

1 like

Nee, laten we daar even een boom over opzetten. Die hadden we hier nog niet gehad.

1 like

Het is meer een gadget dan een echt uurwerk

Ik ben er nog niet aan uit of het goed of slecht is. Is naar school gaan niet ook een beetje onbetaalde kinderarbeid?

Ik denk dat de discussie zonder die dimensie al moeilijk genoeg is.

2 likes

Dit kan ik wel appreciëren.

6 likes

Borduurwerkje?

1 like

3 likes

Ja, maar ze doen ook enamel.

En ze hebben ook betaalbaarder spul.

1 like