Incroyable
Erg mooi weer!
Dankjewel voor het delen. Dit is geweldig!
Prachtig exemplaar weer. En zo’n speciale complicaties maken het nog eens zo interessant, dat kan ook niet evident zijn om te herstellen
Maar, aller-aller-allerlaatste… stel dat er hier in het Oostblok toch nog een echte volledig originele onverprutste Majetek opduikt, moet ik u niet meer in de verleiding brengen ofzo?
jij bent de enige hier die mijn officiële naam (roepnaam Saar) correct met de “h” op het einde spelt, wordt enorm gewaardeerd
de nieuwere versie is de versie naar het origineel dat als eerste uitkwam begin jaren 30. Deze die ik hier gedaan heb is een latere en op zeer kleine schaal geproduceerde versie eind 30 - begin 40 en is met 33-34mm kleiner dan de eerste die 48mm in diameter mat. Als ik het goed heb is de heritage nagenoeg identiek aan de eerst uitgegeven lindbergh hour angle begin jaren 30.
Mooi horloge, ook de nieuwere versie, al zijn nieuwe(re) horloges niet ons ding, van dat staaltje techniek kunnen we toch ook genieten, veel plezier met je Lindbergh!
dan mag je me altijd contacteren voor eendert welke longines uit vroeger jaren die een beetje redelijk geprijsd is trouwens. Ik ga er gewoon zelf niet meer achteraan, het blijft hier nu al sinds een paar maanden echt beperkt tot wat we vinden op de rommelmarkt en dat is ook leuk en cool. Ik kan het niet meer opbrengen te liggen zoeken en het net af te schuimen naar doorgaans volledig verprutste horloges aan de hoofdprijs. Ben content met de coole dingetjes van de rommelmarkt en als die verprutst zijn is dat nog niet de grote ramp …
dat ik dat nu niet gezien heb dat de letters erop geplakt zijn en sommige geverfd en hier en daar een schotse en scheve uitlijning… beetje serieus blijven he.
Super dank je wel en wat een prachtig resultaat
Waardige afsluiting Saar Prachtig!
Prachtig as usual. Thx wederom voor het delen!
Dank voor het delen, super om te lezen!
Allemachtig, wat een cool horloge. Tof verhaal ook, maar deze Weems bezel is heel, heel erg cool. Mooi! Dank voor het delen!
Schitterend horloge!
Dat kun je wel zeggen, ja! Wat een mooie stuk vakwerk laat je hier weer zien. Genoten, zoals altijd, van je verslag. Mooi om te zien hoe zo’n toch best gecompliceerd horloge (althans voor mijn beoordeling wel) weer tot een mooi, in vrijwel nieuwstaat verkerend exemplaar wordt terug getoverd. Weer een museaal horloge erbij in je toch al indrukwekkende Longines verzameling. En dan ook nog met al die prachtige originele doosjes. Genieten, dit!
Dikke Chapeau!
Dank voor het delen van je ervaring en ga zo nog maar een poosje door. Afsluiten, ach… dat gaan we nog wel eens zien!
Jaloers op je kunde.
Jaloers op je geduld.
Jaloers op je enthousiasme.
Jaloers op je schrijfstijl.
Jaloers op je eindproduct.
Prachtig horloge en dank voor het monnikenwerk.
de redder van elk vintage horloge
Echt briljant!
kom ik er eentje tegen op de rommelmarkt, dan sleep ik hem mee en natuurlijk het staat je vrij om als jij er eentje vindt die hier af te zetten om de verzameling nog wat groter te maken Dat is dan ook de reden dat ik geen goede horlogemaker - als het een job was - zou zijn, ik kan maar moeilijk afstand doen van de dingen die ik herstel, voor elk horloge dat hier staat, weet ik van waar het komt, wat het kostte en wat ik eraan gedaan heb en iets wegdoen is heel heel heel heel moeilijk, maar dat heb je wel gezien denk ik
Longines is waar het mee begonnen is. Het horloge van mijn opa, na operatie 1 en tijdens de revalidatie had john gezegd “als je thuis bent brengen we de longines van je opa naar de horlogemaker” dan had ik iets om naar uit te kijken en joh wat ging die revalidatie snel zeg. Maar toen kreeg ik de prijs te horen voor de herstelling van opa s horloge, die prijs was terecht voor alle duidelijkheid, maar ik kon het niet ophoesten en zo begon ik dan tijdens de verdere revalidatie thuis na te denken over de horlogemakers opleiding. ik zou het dan wel even snel zelf doen, ok ik heb het zelf gedaan maar snel is iets anders, t heeft na de opleiding nog eens een aantal jaren geduurd voor ik de kunde had het te herstellen.
Dus ja Longines ligt me heel nauw aan het hart en na het verhaal zal ik dan ook ff een foto maken van opa s zilveren supercoole Longines uit 1928 die de hele horlogemaken hobby hier in gang zette
hij had er trouwens 2, ook eentje uit 1926, die is ook hersteld, maar deze is de enige die ik kan dragen want zilver, de andere is in puur nikkel en verdraag ik helaas niet