Ik vond Rado eigenlijk vroeger een beetje een raar merk, maar door jullie enthousiasme en de Rado’s die jullie hier hebben laten zien is mijn “afkeer” van het merk wel verdwenen moet ik zeggen.
Nu is afkeer een groot woord en schromelijk overdreven, maar het Rado was niet het merk waar ik voor zou gaan, laten we het zo zeggen.
Maar de prachtige Rado collectie van jullie is toch stiekem wel heel erg gaaf.
Waanzinnig die verzameling!
Wat een reis was dat, bedankt voor het delen
Echt leuk om te lezen, maar wat een collectie!
GEWELDIG!
je bent dus nu helemaal klaar met je collectie van Radio?
Ik heb er van genoten, wat een prachtige verslagen altijd. Bedankt daarvoor.
Rado is een merk voor liefhebbers, jullienzijn dat zeker.
Ik heb altijd genoten van de uitgebreide topics waarbijbje een Rado weer van “wrak” naar juweel bracht.
Dank je wel voor de inspiratie
Kan niet anders zeggen als, wauw wat een fantastische collectie en een levenswerk van grote klasse. Het oog voor detail en liefde straalt er gewoon vanaf.
Mooi hoor, moest even schrikken van de titel !
zeer welgekomen, als ik aan de lip begin maak ik er een topic van en moest het onverhoopt mislukken, geef ik je eentje van de die, die al klaar zijn. Ik meen me gewoon te herinneren dat als ik weer eentje vond op de rommelmarkt dat ik die voor jou zou in orde zetten. En op al die tijd sinds die belofte heb ik er slechts eentje gevonden een maand of 2 geleden en die is voor jou als t ie in orde is en we zouden het heel erg leuk vinden als je hem kwam ophalen
ja echt helemaal klaar, dit was echt de laatste. Rado kom je normaal niet tegen op de rommelmarkt, dus gaan we ervan uit dat dit echt de laatste was.
Nu de longines, de technos en de allegaartjes verzameling afwerken. Voor longines en technos zijn we ondertussen ook bij de laatste aanbeland. de allegaartjes zijn er nog 48 Dus nog eventjes zoet
Ik verheug me er nu al op. Ik volg de ontwikkelingen wel in jullie postjes!
Sowieso altijd leuk om naar het Belgenland te reizen, maar voor deze reden extra leuk.
Ik hoop dat jullie daar af en toe ook nog wat van gaan laten zien.
Mijn collectie bestaat uitsluitend uit allegaartjes, dus voor mij altijd boeiend om over te lezen.
ik draag eigenlijk altijd de zelfde 7 horloges om de beurt, voor het rado topic kost het moeite om elke dag een andere om te doen, heb ondertussen ook wat dagen overgeslagen net omdat ik eigenlijk altijd 1 van de 7 - 8 favorietjes om heb
Oké Dan veel succes en plezier met het allegaartje:smiley:
En hoop ik dat dan we net zulke mooie beschrijvingen ( verhalen )en begeleidende foto’s krijgen!
de zaken eromheen maken het af voor ons en voor longines is dat nog veel beter gelukt dan voor rado. We hebben iets minder longines horloges maar des te meer longines spulletjes eromheen, zowel antiek als vintage als modern. Normaal zet ik dat nooit mee op foto die hebbedingetjes, ik zal ze bij de laatste longines mee fotograferen Voor rado hebben we trouwens niet meer dan de displays, het dealer plaatje (kadootje van @Techca trouwens) en de asbak. Rado hebbedingetjes zijn moeilijker te vinden dan longines hebbedingetjes omdat rado uiteindelijk onder de naam rado een relatief jong merk is met zijn ontstaan pas midden jaren 50. Voorheen was het exacto en dat is in de jaren 50 veranderd naar rado.
Ik ben diep onder de indruk, wat is dit een prachtige collectie. Ik heb genoten dit verslag met de mooie foto’s en de begeleidende teksten, diep respect voor uw vakmanschap en gevoel voor detail.
Ook een waardevolle bijdrage aan het horloge forum waar nog heel veel mensen van zullen genieten.
Heel veel succes met de allegaartjes en hopelijk lezen we daar ook weer het e.a. over.
Nog een Rado vraag: Heb je wel eens contact gehad met Rado over deze unieke Rado verzameling?
Wow wederom dank! Mooi gedetailleerd verslag maar dit keer vooral genieten van de foto’s van de geweldige collectie! Heel bijzonder
Wat zijn de openingstijden van het museum? Zou ze graag eens bewonderen
Zooo, wat een prachtige verzameling!!
Mooi verhaal ook.
dat was en is nog steeds de bedoeling, alleen weet ik zo niet goed hoe dat aan te pakken. Voor de longines verzameling is dat simpel, ik heb nl 1 super zeldzame longines uit de jaren 50 waarover ik een vraag heb (lees hulp nodig heb om het echt af te krijgen, zelf vind ik het benodigde nl. niet en ben toch al 12 jaar aan het zoeken), dus reden genoeg ze te contacteren als ik klaar ben met de laatste longines, maar voor rado weet ik zodadelijk niet hoe ik moet beginnen. ik kan toch maar moeilijk zeggen “he kijk eens ik heb met de jaren veel rado s verzameld en in orde gezet en eigenlijk is t er nog 1 nieuwe rado waarvan ik droom maar die is dik boven budget”
Want ja de budgetten waren hier altijd heel krap, wij kochten eigenlijk wat een ander niet meer wilde op enkele uitzonderingen daar nagelaten. Idem voor longines en de allegaartjes op enkel uitzonderingen na.
En jij schrijft “unieke verzameling”, ik kan dat zelfs niet inschatten. Voor ons was het gewoon ho leuke horloges, daar willen we er een paar van, ok die paar is schromelijk uit de hand gelopen Alleen ja hoe uniek is dit, daar heb ik nu echt geen flauw idee van. We hebben nooit verzameld voor iets uniek te hebben of iets duurs te hebben, we verzamelden echt gewoon uit liefde voor het horloge en het vak en dat heeft geresulteerd in o.a. deze rado’s