Deze gekocht op mijn huwelijksreis. Mijn vrouw heeft een bijpassend horloge.
Deze precies 5 jaar later gekocht toen we een weekendje terug waren naar de stad waar we onze huwelijksreis begonnen.
Deze gekocht op mijn huwelijksreis. Mijn vrouw heeft een bijpassend horloge.
Deze precies 5 jaar later gekocht toen we een weekendje terug waren naar de stad waar we onze huwelijksreis begonnen.
Bijna 20 jaar geleden ging ik met een vriend mee om te gaan kijken naar dit 2e hands horloge.
Hij twijfelde en ik vond hem prachtig. Hij vond het echter een prima idee als ik 'm zou kopen.
Nadat ik had afgerekend vertelde de verkoper ons, we moesten het wel verder voor ons houden, van wie het horloge was geweest. Hij is een zeer bekende Nederlander, ik kon het gewoon niet geloven.
De vriend is een paar jaar geleden plotseling overleden. Het horloge heeft daardoor voor mij een nog dierbaardere herinnering gekregen. Daarom is dit mijn antiflip.
Inderdaad, alles is uiteindelijk een keer te koop als de prijs goed is, zelfs emotie.
Wat motte gij kosten dan.
Mijn forumnaam zegt het eigenlijk al, ik koop uitsluitend horloges voor het leven. Op een aantal uitzonderingen na zijn al mijn horloges verbonden aan een speciale gelegenheid of moment in mijn leven en zullen om die reden ook nooit de collectie verlaten. Hieronder een aantal voorbeelden: (Foto’s uit het archief)
Loonslaaf van een groot Amerikaans bedrijf, dus een modale vergoeding en daarop een paar prestatie gerelateerde uitkeringen.
@Driftkikker , mooi en bijzonder horloge zie je niet vaak!
@theinvisibleman , blijft mooi!
@Watches4Life , kijk dat zijn de betere liefhebbers.
Vertel!
Dit vind ik een heel stijlvolle GS. Geloof niet dat ik die al kende.
Dank . Is de SBGK005
De 2019 Mt Iwate? Is 39mm diameter (zag een losing in Japan die 37mm zei), maar korte l2l? Ziet er echt goed uit. De balans met kleine seconde en gangreserve is beter in orde dan vele GS en de gangreserve is elegant vormgegeven en precies die complicatie die ik graag zie bij handwinders (zal wel aan mij liggen, maar op mijn betaalbare handwinder weet ik nooit wanneer op te houden. Misschien ben ik te voorzichtig. Ik heb dus liever automatische uurwerken. De gangreserve-indicator haalt die twijfel weg.)
Voor mij persoonlijk de mooiste GS die er is.
Je hebt het over de Saxonia Thin vermoed ik? Niet doen, die is echt niet zo bijzonder zonder dat je een loupe erbij neemt. Een Lange wordt mooier naarmate er meer details te bewonderen zijn. Neem dan een Saxonia automatic (38.5mm diameter), die heeft toch al een mooie small seconds met typerende wijzer. Met zijn 7.8mm is die nog niet al te dik
Stimmt. Hij kon me wel bekoren onder het etalagelicht, maar ik snap wat je bedoelt.
Hoe dan ook heeft Lange wel een zekere uitstraling. Mijn eindhalte zou op dit moment deze zijn:
Maar ik heb alleen nog maar Saxonia’s in het echt gezien, 1815 nog nooit. Maar goed, voorlopig blijft het toch bij dromen… en de Speedmaster doet goed zijn werk om rust te brengen!
Ik ga even de mood verpesten
De niet-flip
Ik heb veel vertrouwen in de liefhebbers op dit forum! Minstens 80% antiflippers of antiflips of antiflippen.
Dan kom ik bij het punt dat mijn mood wel wordt aangetast door de losse bewoording van het geen waar we over spreken.
Dus hoe gaan we het noemen?
Onflip?