Zo’n 15 jaar geleden zag mijn wereld er heel anders uit. Ik had net een verschrikkelijke vechtscheiding achter de rug, geen cent meer op mijn spaarrekening omdat ik mijn ex had moeten uitkopen en ook nog mijn baan verloren doordat alle stress van die hele situatie was door gebloed op mijn werk.
Zoals zo vaak in die periode zat ik bij mijn ouders op de bank een beetje door de laatste nieuwe Carros te bladeren totdat het eten klaar was. Lekker wegdromen bij alle onbetaalbare bolides en de paginagrote advertenties van de horloges uit hetzelfde segment.
En opeens stond ik oog in oog met deze advertentie…
Het was liefde op het eerste gezicht, de onverklaarbare aantrekking tot iets wat je op dat moment alleen van een bladzijde kent overviel me maar was absoluut onmiskenbaar. Ik heb gevoelsmatig wel 20 minuten lang naar de advertentie zitten staren.
Your time is now, your time is now, your time is now!!! Gvd ja!! Mijn tijd is nu!! Ik heb de ruimte om mezelf opnieuw uit te vinden, opnieuw invulling te geven aan mijn leven, naar mijn inzicht en beleving. Er gebeurde iets, er draaide iets in mijn hoofd waardoor het zware, het donkere ruimte maakte voor motivatie en een drang om alles uit het leven te halen.
Het klinkt misschien achterlijk of absurd om dat bij een enkele zin die ergens op een marketingafdeling is bedacht te beleven maar het gaf me het gevoel dat ik opnieuwe de wind in de zeilen had.
Voor mij was in ieder geval duidelijk dat ik dit horloge moest hebben. Dus bij thuiskomst direct de website van Maurice Lacroix bezocht maar bij het zien van de prijs zakte de euforie volledig weg want 3.950 euro betekende dat op dat moment het onwaarschijnlijk was dat ik dit horloge ooit zou kunnen bemachtigen.
Fast forward 15 jaar… het horloge heeft me dus nooit losgelaten en 3 maanden geleden was daar dan opeens de advertentie op Chrono24
Direct contact opgezocht met de Nederlandse verkoper, juwelier Schilder Vlugt uit Volendam, en na een korte onderhandeling was het horloge op weg naar het zonnige zuiden.
Ze zeggen zo vaak “don’t meet your heroes” maar ik kan mijn geluk niet op sinds deze knaller eindelijk op mijn pols ligt
Momenteel zit het originele rubberbandje erop
Ik heb ook het originele nato bandje erbij
Alsook de stalen band (plaatje van internet)
Hieronder nog een aantal detailfoto’s en het rubberen aliexpress bandje