De auto en het horloge :D

Ik reed vandaag van mijn werk toen ik een nieuwe BMW, helemaal wit, zag rijden en ik moest meteen aan de J12 van Chanel denken. Ben ik een horlogefreak of niet? Maar daardoor kwam ik ook op deze topic, “de auto en het horloge”.

Aan welk horloge moet je denken als je een bepaalde auto ziet?
Twee voorbeelden:

met een

En:

met een

Wie heeft er nog een leuke?

en

(Hierop heb ik een bod uitgebracht, maar helaas)


met

Dit karretje:

en dit klokkie:

Voor diegenen die het zich wellicht afvragen: nee, beide niet in mijn bezit; ik rij in een gedeukte Toyota en heb op dit moment een Poljot om mijn pols :smiley: :smiley: :smiley:

My car…

My watch…


Porsche 550RS Spyder


limited edition NPC - stuurwiel werkt als sekondewijzer

Niet de bestuurder van deze Maybach maar de eigenaar

Draagt een echte van der Klaauw

:smiley:

Intikkertje hoor.

met een

Is die Porsche 550 van jou of niet Andre??

Die dingen kosten toch een vermogen of niet, heb ergens gelezen dat mensen er niet mee durven rijden, puur om het feit dat er geen originele onderdelen meer voor zijn

Deze 550 is helaas niet van mij Tom,maar ik vond hem wel leuk in combinatie met mijn horloge.
deze 550 modellen zijn inmiddels 50 jaar oud, originele onderdelen inderdaad moeilijk verkrijgbaar,maar dat geldt wel voor meer oldtimers.

heb zelf een 911RST ,daar heb ik ook wel een NPC horloge bij,maar die is niet zo leuk als die met het zuigertje(uren) en bougie (minuten) wijzers.

die Bling Bling Rolex en de Pimp Mercedes passen wel bijelkaar,zijn die van jou Tom ?


Porsche RST 1992 limited 75 ex.(archieffoto)


NPC Quartz limited.
als het model uitverkocht is,volgt er weer een nieuw model,zo ongeveer om de 5 jaar.

Nee hoor Andre. Ik moet het doen met deze Mazda. (tja student he)

Uitgevoerd in mooi mintgroen.

deze phantom past mooi bij

deze rado v10k ( mooi horloge trouwens)

mercedes-benz cls 55amg IWC

IWC ingenieur AMG

Hoi Henk,

Ik heb een de zelfde seiko maar dan met een witte wijzerplaat.
Dus als je interessse hebt mail me dan maar ff.

Groetjes Davy

Hi Henk,

Is dit de voormalige Volvo van Simon Templar alias ““the Saint”” a.k.a
Roger Moore
en van wie is deze auto nu ??

André

En jij hebt het ook nog overleefd, in tegenstelling tot o.a. James Dean.
Ik heb zelf nog nooit in een originele gereden,
wel in zo’n replica, bijna net zo mooi, en kost beduidend minder.

André

Eigenlijk was het nou juist deze zwart-witte wijzerplaat/wijzer combinatie die me zo aansprak dat ik een bod heb uitgebracht…helaas ook zeldzamer dan de witte wijzerplaat die jij hebt of de variant met gele wijzers die je ook veel ziet :frowning: maar bedankt voor het aanbod!

Toch een ander exemplaar denk ik, maar wel met een nummerplaat die suggereert dat het de Volvo 1800 uit de serie zou zijn.

Van dezelfde site is deze afbeelding:

Ja Geert er zijn er 75 van gemaakt destijds, hoeveel er nog van over zijn ??
ben in ieder geval de enige bezitter in Nederland.
en in tegenstelling tot de Mazda van Tom is het een dagelijkse bedreiging voor m’n rijbewijs.nu zeker met die 80km op veel autosnel??wegen.

het horlogeforum veranderd langzaam in een autoforum zo,
gelukkig is Henrik er zelf mee begonnen,
Die bruine Ford Taunus komt me trouwens bekend voor , is de eigenaar één van de forum leden ??

Die Phantom en Rado passen wel heel goed bij elkaar, ook qua belichting,voor mij krijgt die de 1ste prijs–een Rado pen misschien ?

Zowel de Taunus als het daarbij behorende horloge zijn van mij!