De auto en het horloge :D

zit een getunede motor in Geert, in ieder geval onder de 5 sekonde .
de T staat trouwens voor Touring en niet voor Turbo.
heb er een keer 350 op de teller mee bereikt op de Autobahn,
maar dat duurde wel 5 minuten of meer.
groet André

Die van mij is ook uit de vorige eeuw,
getunede Porsches hebben anno 2005 rond de 1000 pk en 0-100 in 3 sec.
theoretische top 400+

bij dit voertuig:

hoort dit horloge:

Waarschijnlijk “Apocalypse Now” wat te vaak gekeken met Martin Sheen’s 6105

bij een oude jaguar

hoort zoiets:

Bij een van deze:

hoort uiteraard een van deze:

Met daarbij een tikkende chronograafwijzer in gedachten zo rond 16.00 uur.

Andersom kan natuurlijk ook:

doe me denken aan “de echte race periode”

Helaas had die periode ook genoeg naars…

Poeh, poeh, Porsche Mannen !!! :stuck_out_tongue: Wat een moeite voor een beetje snelheid…:D:D V10, 600 pk, turbo’s ???

Wat denken we van nog geen 1300 cc met ongveer 200 pk en een top ruim boven de 300 km/h. Ook toen heb ik geen porsche gezien…:smiley:

Hallo Geert,

9ff heeft verschillende uitvoeringen,die 840 pk uitvoering is hun promotie model dat overal word ingezet bij snelheidsevenementen.
Top op het Nardo circuit in Italië gemeten was 390 km begin dit jaar.

9ff heeft nu 3 modellen die bestaan uit 870 pk - 996 turbo
904 pk- Carrera GT
950 pk - 996 GT 1
1100 pk- Cayenne Turbo

Alle 4 modellen moeten theoretisch ruim 400km halen, op een circuit is dat praktisch onmogelijk, op een lang recht stuk Autobahn zonder overig verkeer
en de juiste weersomstandigheden is dat zeker wel mogelijk.

Die 3 sec is ook realistisch, afhankelijk van de ondergrond.

Bron:— 911&PORSCHE world uitgave Augustus 2005

die 350 km lijkt jou een beetje sterk,mij niet ,ik zat nl.zelf achter het stuur.
die ochtend waren de omstandigheden perfect, normaal is 310 al heel wat.

André

Beste Jaap,

Na Geert nog een echte Porsche expert aan het woord,

het aantal pk’s is maar één factor,soort banden, rijhoogte, Cw waarde
weersomstandigheden,koele & vochtige lucht,gewicht,soort benzine,
en een hele lange aanloop op een lang stuk autobahn met goed asfalt, zonder veel overig verkeer.

dit is op tientallen reizen heen & weer door Germanistan welgeteld één keer voorgekomen.
300+ haal ik op zo’n reis bij elkaar 10 minuten,de meeste Duitsers rijden tegenwoordig nogal nonchalant om het netjes te zeggen,maar ja,het is dan ook tenslotte hun Autobahn.

Lucien geeft al aan dat 1300 cc en 200 pk blijkbaar voldoende zijn om 300+ te halen.

de teller gaat maar tot 300km , nou de teller gaat echt tot 350 km
de naald van snelheidsmeter staat dan tegen de resetknop van de dagteller,
alle door jou genoemde onderdelen zitten er op,plus een hot wire intake lucht systeem en een verlaagd onderstel.

die 300pk max klopt, maar dan wel gemeten op de achterwielen,
na slipcorrectie ,–zijn wel 400 SAE pk’s of 350 DIN pk
of 700 Fantasie pk’s die nodig zijn om die 350 KM te halen.

een 911RS heeft overigens maar 1 uitlaat.

Porsche geeft zelf voor de standaard 911RS 260 Km als top.
een standaard RS gaat zeker 290 km op de teller.
bron: 3 andere RS eigenaren.

een RS heeft standaard geen getunede motor ten opzichte van een 911 Carrera ,het verschil is zuiver het blueprinten bij het in elkaar zetten van de motor, de toleranties zijn veel kleiner bij zuigers,drijfstangen,lagers en de krukas zelf,daar komt die 10 pk extra vandaan.

De GT wil niet boven de 330Km
Heb je er dan één en hoe vaak heb je dat uitgetest Jaap ??
Als er één firma is die understatements afgeeft over pk’s,topsnelheid en acceleratie is het Porsche wel.

André
(het word nu toch een soort autoforum)

bij

De PAM112 is overigens binnekort mijn nieuwe aanwinst!! :smiley: Hij is al in bestelling!

Voor mij deze twee, de grootste overeenkomst is dat ik ze allebei binnenkort in m’n bezit hoop te hebben! :smiley:

Erg mooie auto Highstreet, mischien alleen beter als je er een zwart stalen(ben even de juiste naam ervoor kwijt) Fortis erbij koopt;)

Leuk onderwerp!
Eerlijk gezegd ben ik (nog) gekker op auto’s dan op horloges.
Iets uit eigen collectie dan maar.

en deze vind ik er wel bij passen.

De foto’s zijn niet van mezelf. Ik ben niet zo’n fotograaf
De auto en het horloge hebben beide iets eigentijds. Ook iets klassieks en een vleugje sport is in allebei te vinden.

De auto is mijn dagelijks vervoermiddel. Helaas it’s all over MG/Rover.
Jammer want de MG ZT is een droom om in te rijden.

Ik hoop een V8, maar het kan net zo goed de 2 liter CDTI zijn :wink:

Horloge- en autoiefhebberij gaan toch altijd weer hand in hand :slight_smile:
Dus vooruit dan maar even de hele story.

Ik ben al jarenlang gek van het merk MG.
Clublid en met mooi weer graag achter het stuur van mijn MGB (primrose yellow, splitbumper 1971).

Dit jaar was ik toe aan een andere auto en twijfelde hevig tussen een Alfa 159 en …juist, ja.
MG/Rover legde het loodje en de dealers vroegen het faillisement van de importeur aan.
Hierop volgde de veiling waarover jullie ongetwijfeld in de diverse media gelezen hebben.
Adje naar de kijkdag. Nou da’s niet eenvoudig, want geen mens had een idee wat de auto’s zouden opbrengen.
Kwam nog bij dat ik eigenlijk voor een 6 cilinder kwam, maar de allermooiste was een diesel…
Gelukkig liep ik Autovisiefotograaf Henk van den Hurk tegen het lijf en die vertelde me dat die diesel wel erg goed was (BMW weetjewel).

En zo kwam ik thuis met deze twee maanden oude net ingereden diesel.
Voorzien van zo’n beetje alles waarvan een autoliefhebber droomt: leer, navigatie, 18 inch velgen, xenonlicht, regensensor, parkeersensoren en ga zo maar door. Nieuwprijs € 45.000.

Tja en nu willen jullie mijn aanschafprijs natuurlijk weten.
Dat wordt een beetje pijnlijk voor iedereen die misschien ook naar die veiling wilde. Hou het maar op minder dan de helft. Dit om het niet te erg te maken.

Oh ja, de Revue Thommen sport 50’s kocht ik van een Duitse juwelier.
Bijna vergeten dat ik op het horlogeforum zit (:smiley:

Ik ben het helemaal met Ad eens. Horloges en autos hand in hand met elkaar. Ik denk dat het komt doordat bij beiden dezelfde argumenten worden gebruikt om ervan te houden. Zoals vormgeving, techniek en geschiedenis. De meeste zullen het een interessanter vinden dan het ander.
Voor mij is dat de auto, maar dat neemt niet weg dat het hier niet hartstikke leuk en gezellig is, en als er dan ook nog eens over auto’s gepraat wordt, geweldig! Wat afwisseling kan nooit kwaad.
Gr. dominic (> man geen vrouw)

Jaap,

heb ook met de meeste Types en Modellen ervaring,op de weg en op het circuit, juist op het circuit zijn top snelheden, van nul en geen betekenis,
op Zandvoort rechte stuk voor de hoofdtribune,op het rempunt voor de tarzanbocht, zit ik net op de 200 met de RS, en met een GT3 net iets meer.
de meeste NPC leden, ook diegene die serieus racen,hebben meestal geen idee wat de top van hun auto is,ook de 0-100 tijd is vaak onbekend.

Van de RS zijn er 6 standaard uitvoeringen mij bekend,

–SPORT - Competition- CUP- Touring - America en Carrera 4

de SPORT was de basic uitvoering en het meest verkochte model bedoeld voor op de openbare weg, hoewel de meeste kopers daar anders over dachten na een tijdje.

de CUP met rolkooi werd gebruikt voor internationale races in een eigen klasse gesponsord door Porsche.(meestal dus niet op kenteken)
een echte circuit uitvoering.

Competition was praktisch gelijk aan de CUP uitvoering met of zonder rolkooi

de Touring was met name bedoeld voor op de openbare weg en met meer luxe
dan de Sport, zeker goed te gebruiken als dagelijks vervoermiddel.

de America was bedoeld voor de Amerikaanse markt met meer veiligheids
voorzieningen en nog meer luxe, o.a. airbags en airco en standaard Carrera 250pk motor

Carrera 4 - zeldzame uitgave in slechts enkele stuks van 0-100 in 3 sec
(door Porsche zelf opgegeven),

totale produktie alle uitvoeringen ong. 3000 exemplaren

de oude 911 Turbo is ook zeker een favoriet van mij, en ja de waterkokers zijn totaal andere auto’s geworden, krijg er hetzelfde luxe gevoel in als een sportieve BMW of Mercedes.
iedereen met een rijbewijs kan er mee rijden, goeie zet van Porsche, het best renderende autoconcern ter wereld sinds jaren.

groet, André

Ja Geert, de grootst mogelijke onzin , wat die Enzo betreft dan ?

Porsche heeft in 1991 2 uitvoeringen van de RS carrera 4 gemaakt,
sommige bronnen, zoals deze uit 911Porscheworld geven een totaal van 20 exemplaren op.

de standaard uitvoering van 1100 kilo met het 260PK RS blok deed plm.3,5 sec over 0-100 KM het onderstel was hetzelfde als van de Parijs-Dakar Porsches

er zijn toen ook 300PK modellen gebouwd die er rond de 3 sec over deden,

de eigenaren van deze auto’s rijden er nooit mee,hoewel er diverse op kenteken staan, en actuele informatie is er niet. Porsche zelf heeft er geen één meer, af en toe lenen ze er één van een eigenaar.(alleen voor display) helaas niet om ze nog eens uit te testen.

De top was overigens maar 200 Km door de speciale versnellingsbak die bedoeld was voor Rally gebruik, waar ze bij mijn weten nooit voor ingezet zijn.

Dit is die van een 959, die gaat tot 340

Dat valt me toch wel een beetje tegen Jaap van een — Porsche Expert

De kilometerteller gaat tot 999.999 km daarna begint hij weer 0
dan is hij het klokje rond,

wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de snelheidsmeter maar tot 300 Km aangeeft,maar hij gaat gewoon door als je sneller als 300Km zou (kunnen) gaan.
met een standaard RS lukt dat dus niet,vandaar dat je dat ook niet weet.

ik heb een klok met een extra dagteller, daar loopt een asje doorheen,wat de wijzer bij 350Km tegenhoud,

op die afgebeelde klok van jou kun je oneindig doormeten, iedere omwenteling is goed voor 420Km.(doordenkertje)


groet André

Nee Tom, deze gaat tot 400km daarna kan de wijzer niet verder, hij word dan geblokkeerd door het asje van de dagteller.

zie ook mijn antwoord op dezelfde vraag van Jaap.

Groet André

Ik bedoel de cijfers lopen tot 340, denk dat Jaap dit ook bedoeld.
Een teller houdt meestal op waar de cijfers stoppen. zo heb ik iig gedacht