De aversie voor Apple en Rolex

Wellicht zijn er hier meerdere horloge liefhebbers dit in hun jeugd niet van die meelopers waren. Waarschijnlijk wel.

Ik was er ook zo een. Als Micheal Jackson, Madonna en zo meer hits in de top 40 hadden was ik alleen al omdat het grote publiek het goed vond tegen. Ik luisterde naar Pink Floyd, Queen maar ook Jeanne Michel Jarre.

Daar kwamen de mobile telefoons. Nokia dat was hot iedereen (nou ja bijna iedereen) had zo’n toestel. Ik niet. Wilde dan iets speciaal wat niemand anders had. Siemens C35, Sony Z-(nogwat).

Toen kwam de trend met de iPhone van Apple. Ik had de laatste normale telefoon van Samsung alvorens de smartphone kwam. Ondertussen ook al een mp3 speler aangeschaft, maar geen iPod.
Toen mijn mp3 speler kapot ging heb ik rondgekeken naar een goede mp3 speler en kwam uit op een iPod touch. Man man wat zo’n apparaat allemaal al kon en zo’n gebruikers gemak.Had al wat iPhones gezien maar voor mijn iPod vond ik het weer zo’n populair ding dus wilde ik het niet.

Ik had een Seiko horloge en die was goed. Keek wel eens in een etalage bij een exclusieve juwelier maar sloeg Rolex gewoon over. Zo lelijk met dat vergrootglaasje erop dat ik al niet meer verder keek.

Toen mijn telefoon kapot ging had ik al zoiets van jammer dat ik met mijn iPod niet kan bellen…
Dus een iPhone 3GS werd aangeschaft.Wat een geweldig ding was dat.
Ik had ineens geen mp3 speler meer nodig. Ik kon mijn favoriete muziek ineens kwijt op hetzelfde apparaat. Zoals Madonna, Michael Jackson en nog veel meer muziek die stiekem toch wel heel goed was.
Al jaren aan het sparen voor een mooi horloge. Het moest een Omega worden want die waren mooi. De blauwe James Bond met golf patroon. Aangezien je dan een huis koopt en auto en nog veel meer voor dat huis, wordt het horloge verdrongen naar OOIT nog eens.

Dan kom ik november 2015 het horloge forum tegen bij mijn zoektocht naar een betaalbaar mooi horloge en ben verslaafd geraakt aan mooie horloges. Maak kennis met de speedmaster. Ja dat moet hem worden en er worden maandelijks wat fondsen opgebouwd. Het moet wel een nieuwe worden. Je koopt maar een maal je eerste dure klok. daar ik dit jaar 50 jaar oud geworden ben besloot ik dat dat een extra rede was om er werk van te maken.

Dan ga ik ook kijken bij “Rolex only” en wordt op slag verliefd op de duikers. Speciaal de Sub no date en de SD4K. Tja het glaasje weer. Maar dan gaat ook ineens het budget omhoog en moeten er meer fondsen geworden worden.Dan ging toch de voorkeur naar een datum en moet het de SD4K worden.

Totdat ik afgelopen woensdag avond de knoop het doorgehakt. Ik overweeg er eentje aan te schaffen uit mijn 50e levensjaar. Ik post het in mijn favoriete topic Rolex Only. Al binnen enkele minuten heeft @El_penumbra een berichtje gestuurd. Helaas was het een verkeerd jaartal. Maar kreeg de tip om met @Crownguard contact op te nemen want die heeft zeer jonge maar ook nieuwe exemplaren. Ik had ook op het Rolex forum gekeken en op Chrono 24 om toch enigszins feeling met de prijs te krijgen. Vond ik dat de reviews van Crownguard zodanig zijn dat hij gezien het prettige en eerlijke en open contact daze mocht leveren. Ik heb liever dat er iemand op het forum iets aan me verdiend dan iemand in het buitenland.

Woensdag avond was het eerste contact en vanmiddag opgehaald bij Crownguard.
En in tegenstelling tot wat ik ooit had verwacht is het toch gekomen.
Zo nu genoeg tekst, tijd voor de foto’s waar we allemaal van houden.






Bedankt voor de genomen moeite om dit te lezen

62 likes

Prachtig geniet ervan!

En gelijk een goeie dikke ook, geniet ervan!

Mooie Rolex, jammer dat ze allemaal zo op elkaar lijken

3 likes

Nogmaals proficiat. Gelijk de goede keuze gemaakt en Crownguard is toppie. :+1:t2: veel (draag) plezier.

Mooi verhaal en pracht horloge !

Proficiat :+1:

Mijn beste,

Met plezier je essay gelezen!!
En, ik kan mij goed vinden in jou betoog!!
Maar énfin,
Het gaat uiteindelijk om het horloge.
Een prachtige aanwinst. Ik wens je er dan ook vele aangename momenten mee. :watch:

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

super! ik vind het gaaf dat je toch de knoop hebt door gehakt, ik heb dus nog 10 jaar te gaan om er 1tje te kopen, dan wordt ik ook 50 :smiley:

ik zeg altijd maar zo “anders/origineel zijn” is leuk maar je moet niet anders doen om anders te doen.

Zijn vast mensen die dit beter kunnen verwoorden maar je snapt hem denk ik wel :wink:

Oh en stiekem wel hele mooie Rolex!

1 like

Prachting, dank voor je verhaal, ik denk voor velen herkenbaar. Geniet ervan!

Gefeliciteerd, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je probeert om je te excuseren omdat je een Rolex hebt gekocht. Iedereen heeft een mening over Rolex, en gelukkig maar, maar niemand kan ontkennen dat het kwalitatief geweldig is, met recht een topklok. Dus veel draagplezier.

Mooie inleiding, dank, leuk om te lezen.

Geniet van je mooie dweller en welkom bij de club. :wink:
Ik vind het nog steeds een voorrecht en bijzonder om een Rolex te mogen dragen.

Leuk man! Geniet van je aanwinst!

Leuk verhaal, geniet ervan en draag het horloge in gezondheid!

Matthijs

Gefeliciteerd. Sea-Dweller is top! Net als Rolex :slight_smile:

Leuk verhaal en top om zo je niet-droom voor elkaar te krijgen! Geniet ervan!

Proficiat en een leuk verhaal. Ramon van Crownguard is zeker een aanrader.

Mooi verhaal en prachtige klok. Geniet ervan!

Mooi verhaal en top keuze, zowel klok als leverancier!