De beste dressy diver?!

Wat @flowert al zei.

Alleen dan in het brons.

7 likes

Yema Superman!

Oude model Seamaster!

7 likes

Enige juiste antwoord tot nu toe! :+1:

Met de JLC Master Deepsea Vintage die Teun69 gepost heeft als een close second.

2 likes

De meest dressy diver die ik ken is de Longines Legend Diver (in 36mm voor nog hoger dress gehalte):

(credit: Hodinkee)

Anders een Seamaster

15 likes

Voor mij ook een LLD :ok_hand:

1 like

Als een sub goed genoeg is voor James in zijn smoking dan is het goed genoeg voor ons normale stervelingen.

Ik heb ooit eens mijn 1680 gedragen op krokodil, zag er bijzonder stijlvol uit.

Duikers kleden niet af bij een (maat-)pak. Daar zijn ze veel te lomp voor ofwel qua formaat en/of in ontwerp. Het zijn duikers tenslotte waarmee bedoeld was om mee te duiken.

Met andere woorden ik vind het tenminste niet staan bij een man in pak.

2 likes

Dit zijn mijn favorieten voor een dressy diver.

8 likes

Of het een echte duiker is weet ik niet, maar op een alligatorleren bandje vind ik hem nog best “dressy”.

2 likes

3 likes

De Alpina Alpiner 4

7 likes

3 likes

https://barkandjack.com/2020/07/20/hands-on-glashutte-original-seaq-panorama-date-2020/

Stop maar met zoeken

12 likes

De BB58 is toch wel erg fijn. Schuift prima onder een overhemd door de geringe dikte…

En casual is hij ook fijn om te dragen.

Verder kun je er zeer veel banden op dragen waardoor hij nog veelzijdiger wordt.

Heb geen aandelen Tudor maar het is gewoon een geweldig horloge…

8 likes

Longines Conquest

• 300m
  • 41mm en 39mm
  • zwart, zilver en wit
  • met beetje onderhandelen onder de €1000
3 likes

Niks mis mee lijkt mij?

De Baltic lijkt me een goed idee, De Halios ook. Geen van twee op staal/NATO natuurlijk, als het dressy moet worden. De Oris Sixty five zou een mooie zijn. De Rado Captain Cook 37 ook.

De Bell & Ross is even dressy als een betonnen muur waar een pneumatische boor doorheen steekt, de Omega vind ik lelijk en Chris Ward, hoe leuk ze ook zijn, doen het voor mij nooit in het handje, als ik er langer over nadenk. Dat zijn altijd horloges die ik de eerste vijf minuten wil hebben, waarna ze me snel vervelen.

De Tudor is lomp en heeft snowflake wijzers. Die is maar net aan subtieler dan de B&R naar mijn smaak. Njet.

Props voor @C.R.E.A.M voor het noemen van de Aquaracer met stalen bezel. I approve. :+1:

Maarreh,

Vind met een d. Dat terzijde: Woaromdatten? Waarom zou je in godesnaam gaan sparen voor een horloge in een categorie die je niet blieft? Laat het plan gewoon varen en koop een waterdicht sporthorloge zonder bezel.

Sinn 556, GS SBGV243, Damasko DS30, Smiths PRS29, een zwarte Alpinist, een Tudor Ranger, Rolex OP, Omega AquaTerra… het is allemaal mogelijk.

5 likes

Voor mij van deze de CW, die heb ik zelf ook en vind deze netjes genoeg t.o.v. vele andere duikers.
De B&R kan ik ook waarderen en de Halios is een twijfelaar, die vind ik wat saai.

Zelf denk ik ook nog steeds om deze erbij te nemen, niet direct een duiker.
https://www.christopherward.com/dress/c65-trident-vintage/C65-38ADA2-S00K0-B0.html