De beste Nato Band

Het zal hier ongetwijfeld al duizend keer voorbij gekomen zijn, maar een simpele zoekfunctie deed mij niet struikelen over de recente topics hierover. Vandaar deze.

Reden ervoor is eenvoudig: ik heb net een Hamilton Khaki Field toegevoegd en wil het horloge graag op een (mooie) en kwalitatief goede nato dragen.

Nu heb ik zelf erg wisselende ervaringen qua kwaliteit, maar wat ik vooral zoek is een mooie, soepele kwaliteit en kwalitatief mooie hardware.

Bijkomend punt is dat ik eigenlijk niet meer aan verzendkosten kwijt wil zijn dan aan de Nato bandjes zelf, waarmee veel partijen volgens mij ook al afvallen. Zelf had ik namelijk goede ervaringen met de single pass band van Watchgecko, maar daar zijn de verzendkosten inmiddels even hoog als die van het bandje zelf.

Dus kom er maar in met de tips/aanbevelingen. Strapwizards als @Rolopalooza en @Tulipan moeten ons toch wel iets van duiding moeten kunnen geven?

2 likes

Kijk eens bij Strps!

2 likes

seat belt nato’s zijn heel soepel. Maar dat is ook smaak afhankelijk, ik vind ze te zacht en heb liever een wat steviger nato.

1 like

Voor mij heeft Timefactors de beste: dik (naar verhouding dan), strak geweven, en duurzaam.
Ik zwem er altijd mee, en mijn andere nato moet ik vaak strakker zetten omdat ze uitrekken als ze nat worden. Daar hebben die van time factors geen last van…

4 likes

Sorry maar met natos kan ik niet helpen :grin: Super op de foto maar op de pols… :neutral_face:

En een lederen nato? (Die heeft Hamilton ook)

Timefactors, STRPS,en onze sponsor.

3 likes

Ik vind die van Phoenix wel fijn.

Zo’n dure Omega nato b.v. is echt overrated.

3 likes

En zwemmen kun je er ook niet mee. Een nato, of die flap laat los en schiet uit de keepers. Zo ben ik bijna een horloge verloren onderwater. Die nato hing alleen nog vast aan de gesp. En het is teveel toeters en bellen aan de pols. Ik heb de nato’s al een tijdje uitgefaseerd. Bij elkaar zo’n 13 meter :laughing:

1 like

Met dank aan @Zulu:
Hands-on: Marine Nationale straps

1 like

Dank allen voor de eerste ronde met tips. Om het wat uitdagender te maken het volgende;

Wat ik dus eigenlijk zoek:

-single pass
-seatbelt
-als het kan: korter te maken

Dat laatste is een (erg) nice to have overigens

Andere punten blijven overeind:

-goede kwaliteit
-verzendkosten onder de 20 euro :sweat_smile:

Al eens naar Bulang gekeken? Ik ben er wel tevreden over. :ok_hand:

6 likes

MN straps zijn geen nato’s :smiling_face_with_tear:

De beste nato’s komen van https://www.julien-faure.fr/ De Jaquard straps van Tudor komen van hun. Mega fijn spul. Maar in de regel zijn nato straps kut. Elastiekjes van Erika niet want de pasvorm is altijd goed.

Ook voor nato’s geldt: Pay peanuts, get monkeys. Als het dan toch moet dan zou ik kiezen voor Watchbandit (15% korting als je ze via uhrforum een bericht stuurt) of https://www.rsmwatchstrap.com/product-category/engraved-stripe/

Groetjes! :facepunch:

5 likes

Miros-time.de vind ik altijd hele fraaie nato’s leveren voor een redelijke prijs. Veel verschillende types nato.

3 likes

Phenomenato!!

1 like

Persoonlijk houd ik van https://www.steveostraps.com/

1 like

Ik vind de old school nato van Miros geweldig.
Lekker strak weefsel en platter dan de meeste nato’s. :+1:

1 like

Tuurlijk helemaal gelijk! Maar jouw vergelijkend warenonderzoek is legendarisch :+1:

1 like

Yep! De nato’s van Miros zijn steviger dan gemiddeld. Ik vind dit heel erg prettig en solide dragen.

1 like

Ik heb moeten wennen maar ik ben ook overtuigd

2 likes