Dat komt omdat ze dacht: alles van jou is vanaf nu voor de helft van mij.
“It is often easier to ask for forgiveness than to ask for permission.”
Ja inderdaad want zo zijn ze!!!
Eerst die afkeurende blik, diepe zucht, de teleurstelling uitspreken… je kent het allemaal wel.
Maar als ik haar een mooi cadeau geef, hoor ik niets van dit soort geluiden. Heel merkwaardig.
Ik had “smoes” tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Voor de duidelijkheid: mijn vrouw en ik zijn pas 43 jaar bij elkaar. EN ZIJ is de hoofdkostwinner!
Niet vanwege het geld( vintage horloges zijn zo duur niet) maar die gekte, dat virus moet je toch op één of andere manier goedpraten, als was het maar voor jezelf?
Wat heb ik dan een geluk als ik dit alles zo lees, bij ons draait het om respect en elkaar gunnen wat de ander leuk vindt. Weet dat dit niet voor iedereen geldt, dus daar hou ik wel rekening mee als ik bij anderen ben die het minder hebben.
Smoesjes hebben wij gelukkig dus niet nodig, sterker nog: ik ben de liefhebber van horloges als ik dan een mooi horloge zie is het eerste wat ze zegt gewoon kopen joh als jij het leuk vindt. Dus eigenlijk moet ik haar soms afremmen als het om horloges gaat. Maar het werkt 2 kanten op in een relatie, niet omdat het moet maar ik zorg er voor dat ze een stuk eerder met pensioen kan en dan lekker met z’n tweetjes reizen.
Wat betreft wat Chris zegt, helemaal mee eens, verder is het een drogredenen om te zeggen als ik het niet doe, doet een ander het wel!!
Verder hoop ik dat iedereen net zo gelukkig is in de relatie als ik, dan heb je geen geheimen en smoesjes nodig
@JPM is op z’n achterhoofd gevallen, die kan niet rekenen. Ieder nieuw kind kost je gemiddeld meer dan anderhalve ton voor je het ten langen leste de deur uit schopt.
Ik zou eerder zeggen dat je een horloge kunt kopen wanneer je er keurig voor hebt gezorgd dat er geen kind bij komt.
Nee. Je weet dat het irrationeel is, maar je doet er niemand kwaad mee, en zolang het het huishouden niet te gronde richt moet je lekker je gang kunnen gaan, toch?
Als je geluk hebt dan, heb er 4 en wilde allemaal studeren maar geen schuld
Als ik een smoes moet verzinnen om een horloge te kopen van mijn zuurverdiende geld, zou ik het testosteron plaats voelen maken voor oestrogeen.
We zijn (nog) niet getrouwd dus leven van 2 bankrekeningen. Maar alle vaste lasten worden netjes verdeeld zodat beide ongeveer even veel overhouden voor extra’s.
Mijn smoes;
Ik laat het horloge zien dat ik op het oog heb, vind ze het wat dan spoort ze me aan het zo snel mogelijk te kopen. Vind ze het niks krijg ik een “mwehh. T is jouw geld niet het mijne.”
Als je elkaar het geluk niet gunt in de kleine dingen is een huiselijke raadsvergadering wel een redelijk idee.
Nee hoor ,geen smoes nodig . Wij hebben beide ons eigen inkomen en als het budget het toelaat dan koop ik gewoon een ander horloge.