De beste stalen band is van leder. Of Nylon, als het warm is.
Maar als jij een Calatrava koopt wil ik 'm sowieso wel even zien heur, daar hoef je niet voor te zieken met een Jub… jub…… jubilee.
Maar jubilee, oyster en een dunne milanaise zijn nog tot daar aan toe. Waar je mij pas echt verliest is bij Shark Mesh. Een schakelband die doet alsof het milanaise is. Zo slecht. I’m looking at you, Squaleee.
Bij de schakels die je zelf kunt vervangen zitten splitpennen of schroefjes maar bij de eerste schakels niet. Hoe zitten deze vast? Pen erin geperst en afgeslepen? Iemand die dit weet?
De oyster om mijn polar vind ik prettig, maar ook de stalen band vd Oris Aquis is top. In het lagere segment de stalen band vd Seiko BFK.
Verder de stalen band vd Black Bay en de stalen band vd Omega Seamaster 300m coaxial mits met fijnafstemming.
Beste van allemaal de titanium band met de geweldige verstelbare sluiting vd Tudor Pelagos.
Klopt hoor, vrij comfortabele band. Ik vond de band van de BFK veel te stug en bulky. Ook prikken die divers extensions op de Seiko banden altijd vervelend in mn pols waardoor ze helemaal niet comfortabel zijn. Daar had ik bij de SKX ban ook geen last van.
Meest comfortabele stalen band die ik zelf heb gedragen. Je moet even goed zoeken naar de juiste met bijv. half-links of een andere clasp, maar dan zit ie ook echt heerlijk.
Vind ik den van de minst comfortabele banden die er bestaan. Slecht verstelbaar icm een lange sluiting. Je moet echt geluk hebben dat alles icm je pols vorm en omvang goed zit. Was bij mij niet het geval dus. Nieuw gekocht en snel weer doorverkocht lang geleden.
Daarnaast is de band een harenvreter in het kwadraat. Pijnlijk en irritant.
Wel de mooiste SMP die ooit gemaakt is met goede lume