De Chronograaf; wie gebruikt hem eigenlijk, en waarvoor

Vast een open deur, en hoewel ook ik gefascineerd ben door zowel de techniek ervan, als door de vaak (maar niet altijd) mooie chrono-dials, vraag ik me af wie er nou precies wat doet met zijn chrono…

Eitje koken? Rondje hardlopen (met een prachtige Daytona)? Formule 1 volgen (met de rondetijden in duizendste secondes in beeld)? Aantal reacties timen op een erg interessant topic in een uur misschien? Of gewoon een mannending, beetje friemelen met knopjes en wijzertjes en zo?

Ik geloof dat het de meest verkochte “complicatie” is, en met vaak indrukwekkende techniek, en aanmerkelijke prijsverschillen zal de keuze voor een chrono vast niet alleen uit esthetisch oogpunt worden gemaakt. Of toch?

In het fimpje is de Daytona “aan de beurt”…

3 likes

Tijdens mijn werk maak ik er vaak gebruik van. Ik werk als personal trainer en kan zo mooi iedereen in de gaten houden zodat ze niet smokkelen met de tijd :wink::smiling_imp::muscle:t3:

1 like

Mijn beste,

Ja!!
Ook ik maak daadwerkelijk gebruik van de chrono functie.
Met name op medisch gebied.
(b.v. spuitje 20 seconden injecteren-intramusculair)
Zo beleef ik er nog wat plezier aan.:grin:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

3 likes

Ik: neem er mijn hartslag mee, Time tripjes van whatever, Kooktijden doe ik ook.

Allemaal dingen die digitaal en ingebouwd zijn maar toch leuk om te weten dat iets mechanisch aan de pols het ook doet :slight_smile:

1 like

Hmm, ik heb best veel chronografen: 3 mechanische, 4 quartz, en dan nog 5 analoge horloges met digitale stopwatch (eigenlijk geen echte chronografen dus :smile: )
Maar ik doe er eigenlijk weinig mee. Ik heb wel eens een poosje bijgehouden hoelang de verschillende routes van werk naar huis duren om zo uit te vogelen welke gemiddeld de snelste was. :sunglasses:

2 likes

Ik doe er niets mee, vindt het alleen mooi gezicht een chronograaf.

1 like

Twee dagen geleden heb ik hetzelfde topic geopend, zie: chronograaf functiegebruik…, dus dit is een beetje dubbel.

Ah, nou ja, er zijn ergere dingen…

De veelgeprezen zoekfunctie gaf overigens geen soortgelijke topics na 2008…

Ik heb er geen probleem mee hoor, het is jammer dat ze niet gekoppeld kunnen worden.

2 likes

Ik vind het met name mooi. Gebruik het af en toe voor het nemen van de hartslag.