Excuses voor de slechte kwaliteit. Telefoon heeft kuren dus snel evn wat met de i pad geschoten
Wat erin zit. vnlnr
Meistersinger Salthora. Bijzonder horloge met aparte techniek. Precies te zien hoe laat het is en toch een echte Meistersinger. Blijvertje. Eerste duurder horloge.
Seiko cocktail time: Mooie sunburst en draag waarschijnlijk t vaakst van dit kistje
Seiko cocktail time: Mooie sunburst en draag waarschijnlijk t vaakst van dit kistje
Het horloge waar het ooit mee begonnen is, dat heet de liefde voor duurdere horloges. Nomos Orion. Gaat never nooit meer weg. Dit jaar verkregen via dit forum. En ja na de Meistersinger. Was toen tussen die twee aan het twijfelen en de meistersinger deed me meer.
Seiko Blumo: Stond ook al paar jaar op mijn lijstje net als de sarb065. Mooi Massief en lekker betrouwbaar.
Eterna kontiki. Ook via het forum verkregen. Toen die werd voorgesteld vond ik m gelijk al mooi. Toen die te koop stond maar de knoop uiteindelijk doorgehakt.
Zo en nu de vraag: Welk horloge gaat de plek op vullen van t laatste vakje.
EHBI
Budget max €2500 ( Schaap en citroen heeft een actie via een bank zodat je korting kunt krijgen)
Automaat of handopwinder.
Max 43 mm
Ideeën die ik zelf had
In de duurste categorie dat heeft €2000-€2500. ( Dat word dan een meer jaren plan)
Tudor bb 36 mm op staal
Tudor Heritage ranger op staal
Frederique constant moonphase
In de categorie €1000-2000 laat Meistersinger me niet los
No 2 met handopwinder
Pangea. Lekker dun
En dan tenslotte. Duiker upgraden? ( En dan zal wss de Sumo het nest gaan verlaten)
Misschien een Breitling Superocean?
Zie dat je al veel dress watches hebt maar nog maar 1 duiker.
En een merk dat je nog niet in je collectie hebt, een merk wat mij betreft niet mag ontbreken
Mooie collectie. Zou zelf geen dresser of een witte plaat kiezen. Een heuer carrera wellicht, speedmaster (iets boven budget) of idd de voorgestelde tudor. Wellicht een vintage exemplaar.
Die Tudors doen mij echt helemaal niks. Wat een ontzettend niet boeiende vormgeving. Zeker geen hoogtepunten van wat het merk tot nu toe gemaakt heeft.
Met jouw budget is ontzettend veel moois te koop (helaas een paar nét niet ). Waarom niet zoiets. De fraaie en onderscheidende Carrera-kast en vormentaal, met als bonus een functie die je (volgens mij) nog niet hebt.
TAG Heuer Carrera Twin Time.
Vind ik ook wel 'n goed idee. Hoewel de keuze dan natuurlijk wel 'n stuk beperkter is.
Twee mooie die ik zo even kan bedenken.
Hamilton Pan Europ chrono.
@CompleetGetikt: :joy. Kan ik gelijk gaan bestellen. Ben het wel met je eens dat iedereen wel eigenlijk een G shock (gehad) moet hebben. Echter ik hou die twee dingen de quartzen en t mechanische graag gescheiden. In dit kistje zitten alleen de automaten en tot zoverre 1 handopwinder. Heb nog Polar M400 en een mondaine quartz
Ach so. Nou, het model dat jij hebt heeft misschien wel het ‘dna’ van een duiker, maar is dat technisch gezien niet. Er ontbreekt een voor duikers belangrijke functie: een manier om de resterende duiktijd bij te houden. Dus voor mij valt deze niet onder de duikers.
Damasko zou ik voorkeur hebben voor de DA 38.En voorde Sinn de 356. Twee vliegen in een klap. Flieger en chrono? Ik weet dat bijvoorbeeld @anon50762135EV de/een damasko gehad heeft uit mijn hoofd en ik zie hier ook nog weleens een sinn voorbij vliegen. Volgens mij stond de rose van de 356 vrij recent hier nog te koop stond.
Een Damsko Da38 lijkt me wat voor jou.
Ik wou die ook, maar ben dan voor een Sinn 856 utc gegaan.
Getigimenteerd staal (en zeker ijsgehard staal bij Damasko) is iets dat je zeker kan waarderen op een horloge. Blijft veel langer uitzien als nieuw, is wel veel matter dan wat er nu in je kast steekt. Is veel meer onder de radar.