Joh…
Ik vond het welnleuk om even te lezen dat een bloemenexporteur Commodoors importeerde als ruilhandel!
Joh…
Ik vond het welnleuk om even te lezen dat een bloemenexporteur Commodoors importeerde als ruilhandel!
Zag het te laat😂
Als je hem stil legt wel ja. Maar hij zegt dat hij stopt na 1 of 2 dagen als hij hem gewoon draagt…
Huh, wat?
Deze draad is drie jaar oud.
Mooi horloge hoor.
Onlangs kocht ik dit merk ook op een rommelmarkt. Ik heb geen informatie gevonden, alleen op dit forum :).
@singlehoesjes en @Jenneke en alle anderen die meer wil weten over Commodoor horloges
Ik kwam dit stuk tegen over Commodoor horloges en vermeld hier wat ik weet.
Ik woon in het Westland en werkte vroeger bij de Bloemenveiling in Honselersdijk (Naaldwijk).
Daar was ook gevestigd de Firma Zurel en dat was destijds van een de grootste bloemen en planten expediteur van de hele wereld
Ze brachten de bloemen en planten naar de klanten in zover ik weet Duisland en Zwitserland en moesten altijd horloges terugladen in Zwitserland
Dus de horloges kwamen hier aan in Nederland en ik weet dat er in Aalsmeer een showroom was waar de horloges uitgestald stonden.
En op deze manier werden de Commodoor horloges dus ook hier in Nederland te koop aangeboden bij diverse winkels.
Dit was echt bekend hier in het Westland en er waren ook chauffeurs die hier niet wilden werken omdat ze elke keer naar Zwitserland moesten rijden om de horloges terug te gaan laden.
Wat natuurlijk kostenbesparend was voor het bedrijf want leeg terug rijden kost veel geld en zo bracht de terugvracht veel geld op.en zoals al eerder geschreven was dit om te betalen dus moest dit wel op deze manier gebeuren.
Zurel had dus afspraken gemaakt met diverse bedrijven om de horloges te verkopen en de Kijkshop verkocht ze inderdaad destijds ook
Kort samengevat hoe een bloemen en plantenexpediteur horloges uit Zwitserland gaat halen en hier in Nederland een merk op de markt zet en gaat verkopen.
Meer weet ik helaas niet want het bedrijf is ook opgeheven
Ik zal nog informatie inwinnen bij de oude garde chauffeurs alhier en als ik iets verneem zal ik dat zeker hier vermelden.
En de hier ging ook het verhaal dat de belettering op de vrachtauto’s hier van goud was maar dat is nooit echt bewezen dat dat zo was.
Op de foto gehaald van internet is ook boven op de cabine spoiler de Commodoor reclame te zien.
Rob Zurel was een vriend van Herman Brood, het hing daar ook helemaal vol met schilderijen van Brood
Mooi verhaal!
Ik heb ook nog wat Commodoor quartz horloges, digitaal en analoog. Ik neem aan dat ze die dan ergens anders vandaan haalden.
Op de sticker op de cabine staat Quartz watches als je hem vergroot en dat weet ik niet maar die zullen ze daar ook wel gehaald hebben.
Ik ga proberen bij wat oude chauffeurs gepensioneerd hier navraag te doen.
Mijn vader is helaas jaren geleden overleden dus die kan ik het niet meer vragen.
Die was zijn hele leven chauffeur ook in de bloemen groente en fruit naar Duitsland en zeg maar overal naartoe over de hele wereld.
Als ik meer te weten kom laat ik het weten.
Interessant stukje over de man
Mikrolisk - The horological trade mark index
Er staan nog meer merken geregistreerd bij Mikrolisk zie ik nu net…
Op naam van Zurel te Aalsmeer.
Mooi verhaal, Ruud, over Zurel. Leuke details die ik nog niet wist.
IK heb zelf geen Commodoors (meer ) in mijn collectie, maar ik heb wel gewerkt aan een Commodoor die ik van vriend @fredpanarai1 had gekregen. Nu bleek dat die Commodoor zo ongeveer zijn allereerste horloge was wat hij had gekocht in de tijd dat hij nog jong, onbezonnen en onschuldig was
Ik besloot het op te knappen en het weer aan hem terug te geven als aandenken aan zijn verloren jeugd.
Hieronder een link naar het verslagje wat Ferry er over schreef:
Volgens mij waren niet alle Commodoor horloges quartz. Tenminste, ik heb er eentje, waar een mechanisch uurwerkje in zit. Zal hem morgen eens zoeken…
Ik heb meerdere mechanische Commodoor horloges.
Waar van 1 new old stock in het originele doosje met alle tags nog er aan.