Ik wil mijn Submariner meer gebruiken voor sportactiviteiten en als visgids zit ik veel op het water. Ik heb altijd de gedachte: wat als er nu een springbar breekt of één van de pinnen in de stalen band? De logische gedachte is om hem om een NATO-band te dragen, en ik denk dat dit de algemene gedachte in de horlogewereld is dat dit de oplossing zou zijn. Maaaaaar, is het niet zo dat het geheel uiteindelijk nog steeds afhankelijk is van één springbar die kan falen? Want als de springbar bij de gesp faalt, kun je het alsnog verliezen. Ik heb hem in ieder geval maar op een Zulu-band geprobeerd
OEM springbars gebruiken, de band op de juiste maat om de pols en een beetje mechanische compassie. Dan is het risico dat er een kapot gaat klein.
Wil je toch een nato/singlepass/fabric etc, pak dan een neutraal kleurtje en een zonder al die overbodige metalen ringen.
Z’n nato doet er ook de ganse dag over om op te drogen. Als je tijdens z’n vistour zelf de handen ook weleens vies maakt zou ik het zeker bij staal houden.
Bij MN banden heb je daar geen last van. Al zou de haak loslaten om je pols dan nog hangt het horloge gewoon om je pols en valt deze niet af.
Maar in al die jaren dat ik MN draag is dit nog nooit gebeurd.