De diepte in met de Omega Seamaster Professional 300m

Mooi, informatief verhaal! En mooi horloge, ik hoop er ook ooit nog eens een om mijn pols te mogen hebben :sunglasses:

Een ding wat, afgezien van de mooie foto’s, verder nog mijn aandacht trok was het tabelletje van Morgan Stanley.

Ik vraag me af of dit een tabel is die draait om omzet of absolute aantallen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld Richard Mille meer horloges per jaar produceert dan Tissot of Tudor (laatste kolom). Ik kan me, gezien de prijzen van RM, wél voorstellen dat hun omzet hoger zou liggen.

3 likes

Thanks! :v:
Ja het tabelletje vond ik zelf ook erg interessant. Het artikel hierover op de site van Monochrome bevat ook nog veel meer informatie. De tabel gaat over ‘marketshare’ op basis van omzet.

Je moet het artikel zeker eens lezen als je meer wilt weten over de verhoudingen in aantallen, omzet en groei van de verschillende merken. :smiley:

3 likes

Geweldig, bedankt voor de link!

1 like

Mooi verhaal! Mooie horloges ook.

1 like

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat rolex 810k horloges heeft verkocht en letterlijk bijna iedere winkel nagenoeg leeg is.

Aan wie verkopen ze deze horloges, andere dealers?

Heeft rolex te maken met een intern corruptie probleem of hoe valt dit nou te verklaren?

1 like

Ho stop, dat is echt een ander topic. :sweat_smile:

Hierbij: https://www.horlogeforum.nl/t/de-gekte-gaat-vrolijk-door-deel-2

Gewoon verder kijken dan alleen Rolex. :v:

5 likes

Leuk verhaaltje en zeer benieuwd naar de volgende iteratie. Ik heb lang getwijfeld tussen deze en de BB58 die je ook had, en bij mij is het de BB58 geworden. Maar goed, ik heb nog een Planet Ocean. Zo vaak ga ik niet dieper dan 300m, ik zal met die ene wel toekomen :slight_smile:

1 like

Mooi geschreven stuk, geeft mij weer nieuwe inzichten! :+1:

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties. :smiley: Leuk dat het gewaardeerd wordt. :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal en mooie foto’s :ok_hand:

1 like

Leuk stuk, ik wist niet dat de plaat van keramiek was, weer wat geleerd. Ik vind die zwart/goude wel heel dik :drooling_face:!

1 like

Wat een leuk stuk Patrick!
Enkele maanden terug heb ik op het forum een stukje geschreven over de Seamaster, maar kan het helaas niet meer vinden.

Zelf heb ik van 2010 tot 2021 een zwarte Seamaster gehad van de 2006-generatie. Wat een topklok was dat zeg. De Seamaster heeft gewoon iets begeerlijks; o.a. door de kenmerken die je noemde (skeleton hands, lugs etc).
Ik herken net als jij dat je uitkijkt naar nieuwe releases en zelf heb ik ook dat als ik een model draag dat ik toekomstige modellen zou kunnen en willen kopen (heb ik nu met de Oris Aquis). De Seamaster is op dat vlak voor mij afgevallen omdat de prijzen echt de pan uit zijn gerezen. Maar dat is ook logisch want het hoort bij de long term strategie die Omega volgt om hogerop in de markt te komen. Toch is dit de reden dat ik afscheid van de Seamaster heb genomen. Toch kriebelt het nog met grote regelmaat. :nerd_face:

Voor wat betreft de nieuwe release van de Seamaster: ik durf er mijn hand op te verwedden dat de golfjes op de wijzerplaat weer zoals vanouds worden (maar dan wel middels laser) en dat het Omega-logo en tekst weer opgelegd wordt (zoals generatie 2006 en 2012) in plaats van geprint (huidige generatie). En een prijs van 7.000 tot 7.500. Dit is alsnog een inschatting van mijn kant, maar als je kijkt naar het hele verloop van de generaties in combinatie met de strategie van Omega, dan zou ik bijna zeggen 1+1 = 2 :wink:

3 likes

Er staat bij Est. of estimated.
Ja, hoe goed kunnen ze “schatten” wat die merken verkopen

1 like

Aangenaam leesvoer over de seamaster.
Dank voor het delen. :+1:

1 like

Dat dus he. Ook steeds minder en minder ad’s.

1 like

Een bijzonder lezenswaardig verhaal.

1 like

Dank voor de informatie van dit mooie horloge. Zelf heb ik sinds kort de PO die me net iets meer aanspreekt. Het uurwerk is de afgelopen 6 dagen (zo lang heb ik hem nu) op de sec nauwkeurig, niet normaal dat 8800 kaliber. Geniet ervan.

2 likes

Goed verhaal. Top horloge. Heb zelf de Seamaster van modeljaar 2012 vanwege de rustigere wijzerplaat (zonder golfjes). Had wel graag de glazen achterkant gehad…

1 like

Heel leuk om te lezen Patrick! Dank dat je me er even op hebt gewezen nadat ik het in eerste instantie gemist had

1 like

Bedankt Thijs. :+1: Mooie horloges al die generaties Seamaster hè. :ok_hand:

1 like