De diepte in met de Omega Seamaster Professional 300m

Heel leuk om te lezen Patrick! Dank dat je me er even op hebt gewezen nadat ik het in eerste instantie gemist had

1 like

Bedankt Thijs. :+1: Mooie horloges al die generaties Seamaster hè. :ok_hand:

1 like

Zeker weten - dit is mijn favoriet (en ook enige)

7 likes

Interessant verhaal én een zeer begeerlijk horloge!

2 likes

Ik heb er net ook een, een blauwe op staal draagt erg goed en soepel, en horloge speelt erg mooi met het licht.

8 likes

Heel tof. :ok_hand: AR coating heeft nadelen maar die dial komt er wel schitterend uit zo. :grin:

1 like

Mooi verhaal, ben zelf liefhebber van de chrono’s.

4 likes

Was echt een heel interessant stuk om te lezen. Rolex is de onbetwiste koning van de Zwitsers als je dit leest en klopt ook wel met mijn indruk. Was benieuwd of er ook een degelijk stuk te vinden is over de hele horlogemarkt, en hoe bijvoorbeeld Seiko en Casio zich hiertoe verhouden, maar dat kan ik niet vinden. Mocht jij iets weten houd ik me aanbevolen!

1 like

Ja ik vond het ook erg interessant. En ook als je bijv. kijkt, een Mido (van Swatch group) wordt in Nederland nauwelijks verkocht. Er is volgens mij maar één AD. Maar toch heeft het merk een hogere omzet dan bijv. Hamilton en Certina die hier wel worden verkocht en ook allebei onderdeel zijn van Swatch Group.
Dus dan zie je toch dat merken nog steeds bepaalde geografische keuzes maken bij de verkoop van horloges.

Rolex is natuurlijk nummer 1. Maar tel alles van de Swatch Group bij elkaar op dan verbaas je je erover hoe groot Swatch is.
Ik ben bijv. ook wel benieuwd of Certina, Hamilton, Mido en het grotere TISSOT in dezelfde fabriek worden gemaakt. Het is in ieder geval dezelfde prijsklasse. Alleen een iets andere doelgroep en afzetmarkt.

Ja ik en ook heel benieuwd hoe bijv. Seiko en Grand Seiko zich hiertegen verhouden. Want volgens mij maakt GS ook flinke stappen in West-Europa.
De auteur liet in de comments weten dat ze dit zelf ook erg interessant vinden alleen dat ze geen betrouwbare bron hebben kunnen vinden en het daarom beperkt hebben gehouden tot Zwitserse merken.

Ik heb wel dit gelezen, gebaseerd op de jaarcijfers van 2019.

“Casio : 164.3 billion JPY
Seiko : 135.4 billion JPY
Citizen : 141.6 billion JPY
(…)all of them should be just between Cartier and Patek in terms of turnover.”

1 like

2 likes

Zag 'm ook net op IG. Nee dit is 'm niet voor mij.

Ik ben groot fan van de SMP300m maar nee ik ben ook niet om. Wellicht komt hij in daglicht beter tot z’n recht?

1 like

Helemaal eens met de punten die je noemt. Ik heb ook het idee dat die AR-coating aan de buitenkant een ontwerpfoutje is geweest. Ik ben ook benieuwd of ze daar bij de Ultra Deep nu al van afgeweken zijn?

Klinkt als een Submariner :slightly_smiling_face:.

1 like

Of een Tudor Black Bay.

1 like

Alle begin is moeilijk :grin::+1:

1 like

Vind ik ook. Al is het alleen maar omdat de Seamaster zo ontzettend veel soorten afwerkingen heeft. Ze hebben het zichzelf daarmee niet makkelijk gemaakt. :v:

Dat vraag ik me dus ook af.

1 like

Hmm dat is nou niet echt een mooie kleur zo nee😅 hopelijk in daglicht wel

Altijd wel jammer he… je hoopt erop en kijkt er naar uit en dan vervolgens valt het best tegen.

Ben toch heel blij met de blauwe. :grin:

5 likes