Zo is t net de zwarte😁
Ja ik moest zelf ook drie keer kijken. Maar dat is ook wel het leuke van de blauwe. In ieder licht weer anders.
De Seamaster 300M… het horloge dat ontzettend zijn best doet om vooral geen Submariner te zijn, en daar verdienen ze wat mij betreft credits voor. De wave pattern, skeleton hands, helium escape valve, ik kan het zeer waarderen.
Ik heb zelf een 1st generation (2531800), het model dat in maar liefst drie James Bond’s heeft gediend. Een model dat nog veel meer waardering gaat krijgen (en niet alleen omdat het een Bond watch was). Als je het hebt over bang for buck…
Het feit dat alles een beetje anders is, kan ik absoluut waarderen. Het enige wat ik maar moeilijk kan accepteren, is de stalen band. Mijn vader noemde vroeger de Fiat Multipla ‘mooi van lelijkheid.’ Op de één of andere manier heb ik dezelfde associatie met de band van de Seamaster. Misschien ga ik eens een grijze NATO proberen, kijken of dat werkt. Ik sta open voor suggesties.
eens
Ik denk dat de Submariner en de Seamaster beiden echte iconen zijn… Ik heb op het punt gestaan om een sub aan te schaffen maar de onverantwoorde prijssituatie heeft er mij (gelukkig) van weerhouden.
Voor mij persoonlijk zou dit steeds in mijn achterhoofd spelen en het genieten in de weg staan.
Eind vorig jaar dan een zwarte Seamaster aangeschaft en die is eigenlijk nog geen dag van de pols geweest tenzij heel even voor te sporten of klussen. En dan jeukt het echt om hem opnieuw rond te pols te hebben… Zegt genoeg denk ik.
Een unieke smoel, anders in elk licht, comfortabel ondanks het gewicht en ongelofelijk accuraat:
Ik denk niet dat deze ooit weg gaat…
Helemaal mee eens… ik zou daarom ook voor de rubberen band gaan.
Ja ik begrijp de suggestie, maar dan ontstaat een niet-bestaande configuratie en daar ben ik geen voorstander van.
Ik heb overigens net een 1171 stalen band op mijn Speedmaster (begin jaren '90) gezet, dit horloge is nu zoooo mooi geworden. Deze configuratie is ook niet periode-correct, maar in dit geval stoort het me niet. Het horloge verschil niets/nauwelijks van Speedmasters uit de jaren '70 / '80 die ook origineel een 1171 band hadden.
Mooi geschreven. Ik blijf de seamaster een mooi horloge vinden. Ook de vintage modellen bekijk ik steeds meer, hoewel ik twijfel of deze niet te klein zijn voor me.
Zelf heb ik een van de laatste versies van jouw eerste Seamaster.
Groet, Edwin
Mooi!
Heb je er wat meer info over? Wellicht plaatjes en waar gekocht?
Zit geen quick adjustment op vermoed ik of wel?
Zie hier
Ja…geweldig zo.
Vandaag is mijn nieuwe aanwinst aangekomen :
Deze schitterende Omega Seamaster 2260.80.00 uit 2007.
Ik ben lang op zoek geweest naar een fraai exemplaar en wilde dan ook een full set.
Ik zit alleen te denken aan een rubberen of nato bandje erbij…Met name als ik er straks mee ga duiken.
Wat denken jullie? Of wat smoelt het fraaist? Blauw bandje? Origineel omega?
Gefeliciteerd! Heel mooi exemplaar zo te zien.
Duiken? Oh ja, daar waren ze voor.
Duiken? Ik zou hem even aan een druktestje onderwerpen eerst
Hij is wel al 15 jaar oud