Net getest en verse beurt gehad
Ik heb zelf voorkeur voor originele rubberband maar hoor ook goeie dingen over zealande? Is in ieder geval voordeliger
Ik heb beide banden. Je kunt ze niet echt met elkaar vergelijken. De Zealande is een stuk goedkoper maar ook een stuk dunner.
Heb even gekeken op de site van Zealande voor een blauwe rubberen band voor de Seamaster 2265.80.00 maar niet direct gevonden. Is dit hetzelfde model als van de “Peter Blake”?
Een echte Omega band kan ik niet vinden….
Heel mooi.
Ik merk dat ik op het moment enthousiast wordt van stalen bezels. Breitling heeft er een aantal mooie bijzitten maar deze is ook leuk.
Hier heb ik echt een probleem mee.
Dat een echappement met trucs zoals speciale materiaalkeuze of een geometrie waarbij er minder wrijving is minder smering nodig heeft is maar 1 stukje van het verhaal. Er zit ook een opwinding in, met allemaal tandwielen die aardig slijten (waardoor ook heel wat vijlsel los kan komen).
Ik vind die verlengde service-interval compleet misleidend in die zin. Ja, het kan als Omega vervolgens bij een peperdure service je halve uurwerk vervangt. Zo ga ik echter niet met mijn horloges om.
Mooi stuk en prima foto’s!!