De echte horlogeliefhebber

Onlangs las ik iets over iemand die dacht dat een ander of anderen hem wel of niet een ‘echte horlogeliefhebber’ vonden.
En toen bedacht ik me, is er überhaupt een definitie van de echte horlogeliefhebber. Op Google even gezocht en jullie raden het al, de meningen lopen nogal uiteen. Op dit forum kom ik ook niet direct verder.
Sommigen vinden dat je een dresswatch, een duiker, een chronograaf en een veldhorloge moet hebben. Een andere uitspraak die ik tegen kwam is dat je ten minste 1 keer in je leven een Seiko automaat in je bezit moet hebben gehad.

Maar er is vast meer wat een echte horlogeliefhebber karakteriseert.
Bijvoorbeeld welk percentage van je maandinkomen moet je minimaal besteden?
Heb je een Rolex nodig om horlogeliefhebber te zijn?
Kan je een 1 piece collection hebben om een echte liefhebber te zijn?
Moet je minimaal een horloge uit het high end circuit hebben?
Zijn er bepaalde ambities verreist om een echte horlogeliefhebber te zijn?
Mag je ook quartz-horloges verzamelen en jezelf een echte horlogeliefhebber noemen?

Persoonlijk vind ik dat je een echte horlogeliefhebber bent als je een meer dan algemene liefde hebt voor horloges. Niets meer en niets minder.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Niet om mensen af te vallen maar meer uit general interest.

24 likes

Toen ik dagelijks een Prisma Quartz van €74,00 droeg was ik ook al een echte horlogeliefhebber😀.

35 likes

Een (ver) bovengemiddelde interesse in tijdswaarneeminstrumenten, die om de pols worden gedragen. Prijs(niveau) is niet relevant. :slightly_smiling_face:

46 likes

Een echte horlogeliefhebber heeft er geen want die kijkt verder dan Rolex :innocent:

20 likes

Als je hier terecht komt ben je denk ik al een heel eind.

24 likes

Een echte horlogeliefhebber werpt twintig keer per dag een blik op zijn pols zonder te weten hoe laat het is.

73 likes

Amateurs zijn we vooral

9 likes

Wie niet uitsluitend om praktische overwegingen een horloge draagt, vind ik een liefhebber. Of dat nou Fossil of Patek is.

10 likes

Dit is wel de kern denk ik ja.

5 likes

Mooie definitie.

3 likes

Liefde voor horloges? Uhm verder alles goed :wink:

2 likes

Als de tijd even stil staat bij het kijken naar de pols.

6 likes

Dank u!:slight_smile:

1 like

Wanneer je telkens op een onbewaakt ogenblik even kunt genieten van het horloge dat je om de pols hebt ,door ook steeds even de schittering van het licht te vangen en te zien zien weerkaatsen op de wijzerplaat. :ok_hand:…en dat kan met heel veel horloges van welke prijsklasse dan ook

7 likes

En dat minimaal twintig jaar lang :wink:

Ik denk dat je vooral niets moet. Iedereen is een liefhebber op zijn/haar eigen manier. Er zijn geen voorwaarden, je gevoel geeft de richting én de tijd weer.

8 likes

Voor mijn part heb je alle versies van de Hello Kitty horloges in je collectie.

Als je er blij mee bent is t allemaal o.k. wat mij betreft. :+1:

Ik denk dat een echt goede definitie uit zal blijven.

Net als met andere hobby’s is er altijd een groepje die vind dat weer een ander groepje geen echte liefhebbers zijn.

7 likes

Een liefhebber kijkt niet naar de afschrijving die een model heeft. Die koopt gewoon wat hij of zij graag ziet.

18 likes

Bovengemiddeld geïnteresseerd zijn en/of genieten van een deel of meerdere delen die de horlogerie te bieden heeft.
Niks moet, alles mag in deze .

5 likes

Vraag het @RLC :man_shrugging:

1 like

Dat dus :+1:

2 likes