De echte horlogeliefhebber

Als je hiermee bedoeld dat je een horloge gewoon kan waarderen omdat je het mooi vind ongeacht het merk of de prijs dan zeg ik eens.

Maar ik denk dat het al veel besproken is en iedereen mag het van mij invullen zoals die wil, het is allemaal persoonlijk.

Deze hele opsomming zegt meer over de mensen die er zo in staan want het is nogmaals persoonlijk.

Ik ben een liefhebber van bijvoorbeeld kreeft, ben ik een echte liefhebber als ik het 1 x per jaar eet of moet dat maandelijks om een echte liefhebber te zijn.

Dan moet je er een kopen en in een aquarium onderhouden, dan ben je een kreeftliefhebber :wink:

1 like

We moeten het niet te ver gaan zoeken. Ik was ook ooit een échte autoliefhebber voordat ik zelf een auto in bezit had. Mag naam mijn mening in een zeer ruime zin geïnterpreteerd worden! :slight_smile:

1 like

Ik vind mijzelf een horloge liefhebber daar ik van diverse horloges de schoonheid inzie.
En ik kan ieder dag echt genieten van het horloge om de pols, maar ook als ik een blik werp op mijn horloge box met horloges en dan denk, wat zijn het toch allemaal mooie horloges. En als ik naar de horloges kijk, dan kijk ik er niet naar op een manier wat die horloges gekost hebben. Kan net zo genieten van een horloge van €200,00 als van een Rolex. Daarom noem ik mijzelf een horloge liefhebber, geen kenner als het om te technische zaken gaat. Ik vind een uurwerk mooi of niet ongeacht de prijs.

Wat een ander daar van vindt is niet interessant, zolang ik er maar van geniet.
Zo ook mensen die jaren van 1 horloge genieten mag je van mij een horloge liefhebber noemen ook al zitten ze niet op het forum.

Goede reis en veel plezier Han!

Zo mooi die Lange, (ik weet waar de DNK kluis in Enschede is en ik ben erg goed met sloten)

2 likes

Haha, dankjewel Hans…en succes! :lock:

1 like

Een echte liefhebber kan ook gewoon horloges van Rolex bezitten, want die is niet zo kortzichtig en kijkt verder dan de hype.

Goed nieuws trouwens voor alle echte Rolex liefhebbers: de marktwaardes kelderen, en dus kunnen we ze straks weer gewoon dragen, zonder het risico dat je arm er af wordt gehakt.
Bovendien zijn we dan ook gelijk af van de afgunst van de zgn Rolex haters (ook wel wappies genoemd).

1 like

Euuhhhh als wappie wens ik niet als Rolex hater versleten te worden.
Ben Wappie en trots daarop, daar heeft Rolex geen ene f…k mee te maken, ja!

2 likes

Ehhh, o ja, ik was wausies nog vergeten :joy:

Wat met de Rolex haters waar afgunst er niks mee te maken heeft? Asking for a friend. :grimacing:

Dit heb ik dus nog nooit gehoord, in ieder geval niet specifiek een automaat van Seiko. Ik heb wel eens de uitspraak gehoord dat je in het algemeen een Seiko zou moet hebben gehad. Ik vind dat altijd onzinnige uitspraken, aangezien mensen zelf heel goed weten wat ze wel en niet willen hebben. :sweat_smile:

Maar nu vraag ik me toch af waarom je dan per se een Seiko automaat gehad zou moeten hebben? :sweat_smile: De betrouwbaarheid ofzo? Volgens mij doen ze precies het zelfde als andere automaten.

Blijft zielig volk. Vertel dat je vriend maar.

Toelichting:
Hoe kun je nu een horlogemerk (welk merk dan ook) haten?

Doet me denken aan de jaren 80 waarin sommige Opel Kadett eigenaren, VW Golfs haten, en andersom.
Dit soort mensen begreep ik destijds ook al niet.

Hoe kun je nu een product of merk haten, terwijl je vrij bent om het niet te kopen aangezien er talloze alternatieven zijn?

Mensen kun je wel haten om hun daden (recent voorbeeld is natuurlijk poetin), maar, tenzij het gevaar voor mens, dier, natuur etc op kan leveren, is iets haten kortzichtig en dom.

3 likes

Een hater haat iets niet maar haat op iets. Snapje.

Het gaat denk niet zozeer om het merk zelf, maar meer om het wereldtje eromheen en de mensen die het kopen. Ik zelf heb ook een affectie tegen Rolex. Maar dat komt vooral doordat het zo erg gehyped wordt en opgehemeld wordt. Daarnaast wordt het meer dan elk ander horloge merk als status symbool gebruikt, daar heb ik helemaal een hekel aan.

Als dat niet was geweest had ik anders naar Rolex gekeken dat weet ik zeker (dan zou ik het nog steeds niet willen aangezien ik het geen mooie horloges vind) Maar het beeld erbij zou anders zijn. Dus ja ik begrijp zeer zeker dat mensen een affectie tegen bepaalde merken kunnen hebben.

grinnik. Klopt wel ja.

Daar komt het wel vaak op neer. Al vind ik Rolex hoofdzakelijk niks omdat ik ze (op een zeldzame uitzondering na) domweg niet mooi vind. Maar “haten”, nah.

Het punt was eerder dat Rolex niks vinden per definitie als “afgunst” afschepen al te gemakkelijk is. Ik vind Lange, Vacheron, Patek bijvoorbeeld wél heel erg knap, terwijl die nog een station verder liggen qua betaalbaarheid. En AP dan weer niks. Maar die hebben een minder rabiate fanbase. :wink:

2 likes

Ah je bent meteen in de mooiste stad van Polen terecht gekomen. (Ok, Gdansk komt ook in de buurt qua schoonheid).

1 like

Volgens mij weet jij niet wat het woord affectie betekent.

6 likes

De ware liefhebber wacht tot het ‘s-avonds lekker stil is in huis, neemt plaats op de po, doet het licht uit en luistert naar het rustgevende getik om de pols.
:scream_cat:

3 likes

Een echte liefhebber leest hier ‘neemt plaats op de planet ocean’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

:joy: :joy:
Gelukkig had ik geen warme koffie in de hand!

1 like