De een zijn prul is een ander zijn top spul!

Vandaag een oud Pulsar quartz horloge afgestoft. Voor vele zou dit horloge helemaal niet eens de horlogebox halen maar voor mij is hij speciaal omdat het een oud horloge van mijn vader is. Hoe oud het precies is zou ik niet weten (mijn vader weet het ook niet meer precies). Het was zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik het horloge gezien had toen ik het van hem kreeg en hij zei: “Sinds ik met pensioen ben merk ik dat tijd er steeds minder toe doet, jij bent gek van klokkies dus misschien doe ik jou er een plezier mee”. Dat deed hij zeker en hoewel hij niet liep en er niet best meer uitzag, heb ik hem met plezier in ontvangst genomen.
Na een bezoekje aan de plaatselijke juwelier loopt hij weer als een droom, ook heb ik meteen het oude bekraste glas laten vervangen. Het herinnert me aan toen ik een stuk kleiner was, mooie tijden! Hopelijk kan ik dit later ook voor mijn kinderen zo doen (al heb ik een iets andere smaak qua horloges).

Gek hoe je kunt genieten van zulke kleine dingetjes, hopelijk hebben jullie ook exemplaren met een persoonlijk verhaal in jullie collectie!

30 likes

Natuurlijk is dit een zeer speciaal horloge die nooit meer mag vertrekken. Heel mooi dat je deze nog hebt. :ok_hand:

2 likes

Dit zijn absoluut de mooiste!

1 like

Gaaf om te bezitten zeg, zeker als dat mooie herinneringen oproept. Zo heb ik gisteren mijn eerste zelf gekochte horloge weer gevonden :+1:

1 like

Ja mooi is dat inderdaad! Volgens mij heb ik ook nog ergens mijn eerste horloge liggen!

1 like

Horloges kunnen goed herinneringen vasthouden, ongeacht het merk.

2 likes