Swiss made bulova…
Grappig hoe uiteenlopend dit topic is, maar waar alle horloges een overeenkomst hebben. De enige op het forum.
Van sommige zulke zeldzame, mooie en kostbare modellen logisch dat ze de enige zijn.
En van sommige gruwels ook. Haha.
Had altijd het idee om zelf eens wat in elkaar te zetten. Nou kan ik dat helemaal niet dus @wbcoupe heeft me er vorig jaar mee geholpen. Ik bedoel dan dat hij het in elkaar heeft gezet en ik keek toe en at zoute pinda’s.
De kast via eBay gekocht, mooie stalen kast. Wijzerplaat via een obscure Koreaanse site en de wijzers via ome Ali.
Uurwerk (ETA 2836-2) via eBay en uit de Filipijnen. Slechte staat natuurlijk dus een service van Wilko gehad en toen bleek dat de hele balansbrug/kloof eraf was of slecht of kapot, weet het niet meer. @Jero1 had er nog 1 liggen dus dat was mazzel.
Ik draag hem vaak op vakantie of op de boot of bij het klussen thuis.
Subliem
Ben volgens mij nog niet eerder deze JLC Master Control Date met de sector dial tegengekomen. Is maar kort in productie geweest ook. Mensen met iets uit dezelfde serie?
Mods tellen eigenlijk niet mee
Was de raderkloof waar een steen van was gebroken.
Veel draagplezier ervan.
Wist ik niet! Het is ook geen echte mod toch? Meer eigen brouwsel.
Nee geeft niet maar mods, vintage en eigen bouwsels zijn formeel niet toegestaan.
Wat een prachtig horloge, het feit dat je opa ‘m heeft gedragen is al helemaal geweldig. Super leuk verhaal ook!
Ik zal vast niet de enige zijn, maar weet even niet meer of ik de solarbeat al ben tegen gekomen.
De BREW retromatic met copper dial
De Lange 1 ref. 101.033
De NOMOS 100 jahre Bauhaus in 35mm
Robert Lighton is/was een gerenommeerd kunsthandelaar in New York, tevens gek op horloges.
Hij heeft ze een tijd lang zelf op de markt gebracht. maar is daar alweer mee gestopt.
Merci
Haha, herkenbaar en die zakmessen heb ik ook nog…(Hill)
Wat is dat toch een mooi horloge