De Enige op HF!

Mooi horloge en ben je wel eens in Idar Oberstein in Duitsland geweest om stenen in de grond te zoeken ?
Daar ben ik vroeger vaak geweest lekker vroeten in de grond en hele mooie stenen gevonden.

Hoi Roedolf, jazeker! Daar is de hobby begonnen.
Leuk dat je daar ook gezocht hebt.

Oa deze vondst kom daar vandaan:

7 likes

Heel mooi ik ging daar met mijn oom en tante heen toen ik klein was kamperen met de vouwwagen en hele dagen stenen zoeken.
Mijn oom polijste ook stenen en maakte tafels en lampen van deze edelstenen.
Zagen en slijpen hij was er dagen mee bezig.
Was zijn hobby en echt heel mooi. :+1:
Wat een prachtige steen heb je daar gevonden echt gaaf.

Gaaf, ik stond daar ook regelmatig op een camping. Namelijk De Harfenmuhle en ken verschillende Nederlandse verzamelaars. Misschien ook je oom.

1 like

Dit is een van mijn eerste ‘echte’ horloges.
Niet eerder gezien hier op het forum, maar ik laat me graag verrassen.

26 likes

Je bent niet de enige!
En ik moet even heel goed nadenken welke confrere deze ook heeft, maar het lukt me nu even niet daar op te komen.
Hij woont in friesland bij vrieskou en in Spanje als de zon schijnt :grinning: of zou het net andersom zijn??

Ik weet dat omdat ik dit horloge zo mooi vind

Complimenten dus, want sowieso een beauty

EDIT: gezocht en gevonden, maar ik heb het niet juist iig. :frowning:
Wel dezelfde lijn, maar jonger of ouder dan jouw mooierd.

Bijna goed, @HorlogeHalle!
Ik heb er een gehad, maar dat was de nieuwere uitvoering, zonder datum. Die heeft iemand anders van het forum nu.
Friesland en de vrieskou klopt, maar Spanje ( helaas) niet: we zijn momenteel in ons huisje in Noord-Frankrijk en hier is het ook behoorlijk koud. Nou ja, dan is de overgang na het weekeinde niet zo groot…

1 like

Haaaaaahhhhh, hahaa blij dat je me helpt, want geheugen van mij is niet meer zo goed als het was…

Ik zou nog steeds met je willen ruilen hoor…Frankrijk…pohhhh …er bestaan gezegdes:
Leven als God in Frankrijk :hugs:

Maar dan wel met jouw ex, de Longines die je te koop aanbood op een voor mijn portemonnee verkeerd tijdstip.

Als bonus op dit verhaal in dit draadje gooi ik er nog even een foto in van mijn Longines.
Ook de enige van het forum…

11 likes

Zo zomaar eens kunnen dat dit de enige op HF is. Ben benieuwd.

9 likes

Ja, hij blijft mooi hè! Je ziet wel waar Longines de inspiratie voor de nieuwe vandaan heeft.
En wat Frankrijk betreft: we hebben hier niets te klagen, ondanks de kou. We zitten hier tenslotte uit vrije wil. En vanmiddag in Reims nog mooie nieuwe uitvoeringen van de Lip Churchill gezien, nota bene nu al afgeprijsd. Maar een geniepig stemmetje herinnerde me eraan dat ik aan het minderen ben, dus… geen NA’s.

5 likes

Je hebt wel smaak rob. Weer zo één die ik ook zomaar had kunnen hebben :joy:

2 likes

Maar staat ook wel in t blauwe hoekje!

11 likes

Dank voor het compliment Joris!
Je ziet de Silver Arrow inderdaad weinig. Misschien is hij voor veel forumleden te dressy / netjes?

2 likes

8 likes

16 likes

Deze? in al.die jaren hier nog geen tweede tegen gekomen.

19 likes

Bedankt voor je hulp. :wink:
Het blijft natuurlijk altijd een gok maar vooralsnog blijkt het dus toch zo te zijn. De enige hier.

Dit horloge is het eerste voorbeeld van een exemplaar dat tussen neus en lippen door door mijn vrouw in de etalage wordt aangewezen. Dat heeft al enige keren tot een aankoop geleid. Hoewel heel divers hebben we vaak dezelfde smaak en haalt ze uit een assortiment precies dat wat we beiden mooi vinden.

1 like

Hij is behoorlijk Dressy, maar ook weer heel uitgesproken decoratief, net als die volgouden Longines 9002 die laatst voorbij kwam.

Er zijn liefhebbers voor maar ik denk dat het een nicheproduct is :smile:

1 like

38 likes

Volgens mij ben ik de enige :crazy_face:

40 likes