De Enige op HF!

De Seiko SNA753 nu een tijdje in bezit. Nog geen andere op het forum tegen gekomen maar ik zou toch denken dat er meer moeten zijn:

11 likes

Dit is de enige Credor GCLH997 op het forum. Misschien ook wel de enige in NL, en de enige in de EU.

14 likes

Ik vraag me af of er nog iemand is die deze heeft

7 likes

Voor mijn weet de enige op HF. Ik heb namelijk geen andere voorbij zien komen.

8 likes

Oudere foto maar tataaa

7 likes

Dat zou je de ‘Seiko Ventura’ kunnen noemen! Nog nooit eerder gezien, ook niet buiten het Forum.
Bijzonder ding, met een beroemde voorganger:
De Hamilton Ventura Electric.


Al eens getoond op HF door @Vinwat in deze draad: En het thema is: Vintage en Vierkant - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Het Elvis horloge!

Wel leuk dat dit draadje steeds weer opnieuw opleeft. Het werd destijds een echte wedstrijd en ik mag met enige trots bekennen dat ik daar toen de gelukkige winnaar van was met op dat moment 67 op het Forum ‘unieke’ horloges.
Ondanks het feit dat ik er indertijd dus intensief aan heb bijgedragen denk ik dat ik nu nog wel weer eens mag posten hier, want er zijn sinds augustus 2020 toch nog wel weer wat exemplaren bijgekomen. Omdat @The_Don destijds de voorwaarde had gesteld dat het geen vintage horloge mocht zijn, althans niet van vóór 1970 (meen ik) zal ik nu ook nog wat relatief jonge exemplaren tonen.

Have Fun!


Pulsar Quartz VX32-357, recentelijk overgenomen van Forumlid @Kapitein_43

Omdat ik bijna geen ‘moderne’ mechanische horloges bezit die uniek genoeg zijn voor deze rubriek als tweede exemplaar ook een quartz horloge dat ik recentelijk verworven heb. Net zoals de Pulsar een budget merk van Seiko, is deze een Q&Q, een budgetmerk van Citizen. Ook dit model nog nooit ergens gezien, en zeker niet op HF.

Tenslotte toch een tweetal mechanische horloges. Qua merk apart, want Nederlands, want Prisma. Afkomstig uit de tijd dat de Firma Siebel eigenaar was van het merk Prisma. (Siebel is inmiddels ook alweer een of meer keer van eigenaar veranderd). Door de betrekkelijk korte periode dat Siebel eigenaar was van Prisma en Japanse horloges met Miyota automaatjes op de markt bracht die het merk Prisma droegen, zijn er maar weinig van gemaakt. Je zal je er dus niet veel van tegenkomen in het wild.


Mijn twee ‘Siebel Prisma’s’ powered by Miyota.

13 likes

De enige op HF en de enige op de wereld :slight_smile:

17 likes

Ik denk dat dit wel de enige is op HF, aangezien Kaufmann niet zo veel horloges heeft uitgebracht

10 likes

Tof ding wel.

1 like

Hij bestaat ook in het zwart…

3 likes

Heb deze volgens mij ook nog niet gezien

17 likes

Ik denk de enige Grand Seiko SBGR309 op Horlogeforum.
Zo niet, dan hoor ik dat graag

10 likes

Leuk, ben benieuwd:

Deze?

Of deze?

Of deze?

Of deze?

Of deze?

7 likes

Benieuwd. :slight_smile:

22 likes

Mooi die laatste Seiko Chrono, welk model is dat?

Edit:
Ik zie het ‘al’: SRQ029J1, mooi hoor!

3 likes

Hele mooie inderdaad!

3 likes

Op het moment de enige met het groene plaatje?

:green_heart:

25 likes

6 likes

26 likes

Volgens mij nog steeds de enigste hier

12 likes