De Enige op HF!

Deze toch ?
Puntje er bij voor jou, maar ik blijf in de race :rofl:

f287bf57b2a4a066e6bc9a3111b11c00041cfaf4_1_375x500

1 like

Yep, dat is hem

1 like

Niet dezelfde als deze, gelukkig

4 likes

Die van jou is ook heel mooi!

1 like

Ik was even bang voor diskwalificatie, maar ik ben er nog !

1 like

hmm, ja hij ziet er ook enig uit hoor, maar ik denk inderdaad dat ie hier op HF wel de enige is… :roll_eyes::smirk:

Het horloge van mijn vader. Erfstukje. Nog niet van iemand anders op HF gezien.

En verder, @SybrenAnne, zoiets heb ik ook nog, maar nèt weer een beetje anders, dus ook maar hier even laten zien.

32 punten

8 likes

Hoe oud is deze? Ouwe rommel :wink: uch…`Vintage’ van voor ‘65 doen niet mee

Deze komen hier ook niet voor:

(beide 36 mm)

Achterkant van de Rodin.

Heeft iemand zo eentje?

1 like

Ga je mond wassen met groene zeep ! :wink:

In deze Favre-Leuba zit caliber FL 111.
Ontwikkeld rond 1955 en na voltooiing van de nieuwe fabriek begin jaren '60 inhouse geproduceerd door Favre-Leuba…
(Heb in de foto van de mijne overigens een vraagteken geplakt omdat ik geen productie einddatum weet en het horloge verder niet te dateren is.)

Maar rommel ??? Hoe vaak zie je nu volledig vergulde manufactuur calibers ?

5 likes

Hee! Een Dolce & Gabbana P01. Ik wist dat Tudor het ergens vandaan had.

1 like

Nee joh. De P01 is een schaamteloze kopie van de Bertucci A2T.

1 like

Beste Chris, ik ben het eens met @SybrenAnne. Dit is geen rommel. Over de datum kan je twijfelen, maar ik heb even wat nageplozen. De FL zonder naam op de plaat van Sybrenanne’s exemplaar is een Seachief, met een in 1955 ontwikkeld in house caliber FL111. Die van mij is een Sea King (daar staat de naam op de dial, bij de Seachief niet). De Sea King heeft een in 1962 op de markt gebracht caliber FL251 met als bijzonderheid een dubbele veerton. Beide types zijn voor zover ik weet geproduceerd tot ver in de jaren 70, dus ik denk dat we in dit spelletje er mee mogen deelnemen. En inderdaad, hoe vaak zie je zulke mooie manufactuur uurwerkjes?
Het is in zoverre vintage dat je er wel van kan zeggen: “Zo mooi maken ze ze niet meer tegenwoordig!”.

Ter complimentering van mijn verhaal ook nog een plaatje van het FL251 werkje uit mijn Sea King. Niet in zo’n fraaie staat als die van SybrenAnne, maar deze FL’s blijven een fraai staaltje uurwek design!

.

4 likes

Er staat ook een overduidelijke knipoog bij de opmerking van @The_Don. Ben er vrij zeker van dat hij dit als grap bedoelde :wink:

2 likes

Dat snap ik, maar dit hele draadje is een grap. Maar wel zinnig om de discussie op een aardige manier aan de gang te houden. En dan levert het zo hier en daar toch interessante info op. Ik heb zelden zoveel bijzondere horloges in een topic bij elkaar gezien. Waarvoor dan nog maar een keer Hulde voor @The_Don. Nee, geen dank, graag gedaan Chris! :):joy::heart_eyes_cat::innocent:

3 likes

Je hebt helemaal gelijk :+1:

1 like

Gaaf hoor !
FL251. De eerste twin barrel ooit ! :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Dat bedoel ik nou met leuke info. Dat het de eerste twinbarrel ooit was, wist ik nu weer niet. De enige andere twinbarrel die ik ken is de Russische Slava 2414. Hier (strikt buiten mededinging omdat ik niet weet of er al eerder eentje van dit model is geplaatst op HF) de uitvoering als automaat. Het basismodel is een handopwinder.

Misschien een idee voor een ander informatief draadje? ‘Show Je Twin Barrel’ :slight_smile:

Kunnen we nu weer terug on topic. Ben aan het graven in mijn collectie. Ik vrees dat ik nu Chinezen en misschien het Damesteam moet gaan inzetten. :joy:

4 likes

:rofl::joy::rofl:

Dan ken je mij niet goed genoeg

2 likes