De erfenis.💶 Wat zou jij doen?

O.k., ik kom uit een grote familie. Zo groot zelfs, dat ik lang niet iedereen ken. Nou is onlangs een oom aan mijn moeders kant overleden, met wie ik dus verder niet echt een band had. Maar, omdat de beste man alleenstaand was, zonder kinderen, lijkt het erop dat ik een bescheiden bedragje ga erven van deze oom. Ik heb nog geen idee wat het bedrag precies gaat worden en wanneer ik het precies krijg. Maar het gaat zeker niet genoeg zijn voor een Rolex of nieuwe Omega, ofzo. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik verwacht ergens tussen de 500 en 1.500 euro en het lijkt mij dus leuk om hiervoor een horloge te kopen.

Nu heb ik in drie categorieën alvast zitten kijken voor horloges die ik wel interessant vind: 500, 1.000 en 1.500 Euro. Die vind je hieronder. Mijn vraag aan jullie is: wat zou jij kopen binnen genoemde prijsklasse(n)?

Een aantal voorwaarden:

  • ik koop het liefst iets nieuws bij een AD;
  • ik wil graag een horloge van tevoren kunnen passen;
  • ik wil niet het halve land door hoeven reizen of zelfs naar het buitenland hoeven en woon in de randstad;
  • ik draag het liefst duikers en/of horloges met retro look/feel; maar sta ook open voor iets meer dressy;
  • graag een horloge in één of alle drie genoemde categorieën; any help is appreciated!

Bedankt voor het kijken en aandragen van ideeën!

Goed, in de categorie rond 500 Euro dacht ik aan deze.

In de categorie rond 1.000 Euro aan een van deze.


En in de categorie rond 1.500 Euro denk ik aan deze.


(ietsje boven budget, maar misschien met wat onderhandelen :wink:)

Nou ja, ik kan dus nog wel wat inspiratie gebruiken! :grin:

23 likes

Gecondoleerd allereerst!

Analyse en conclusie: je wilt een Seiko.

3 likes

Die King Seiko is cool. Kan je nu al zeggen dat je maar 5% krijgt bij de Seiko Boutique als het geen limited edition is.

1 like

En dan zelf met 2 horloges komen in de catogerie tot 1000 :joy:

Je bent iig seiko minded, tot 1500 is er gebruikt ook wel een grand seiko te vinden. En die king seiko is ook helemaal :smiling_face_with_three_hearts:
Misschien een oris?
s-l300

Om wat te noemen, succes. :money_with_wings:

5 likes

Dank je wel! Maar ik had niet echt een band met deze oom.

Haha, daar lijkt 't wel een beetje op, he? Maar ik mis misschien gewoon een beetje inspiratie. Vandaar dat ik de hulplijn inschakel! :grin:

Ja, heb ik ook al een tijdje my eye on. En o.k., nou hopelijk heb ik een meevaller. :smile:

Dat sowieso.

Dat lijkt me niet zinvol, aangezien ik dit topic al heb en niet voor iedere scheet een nieuw topic wil maken. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja, dat zou natuurlijk helemaal tof zijn. Maar durf ik nog niet zo aan te denken. :sweat_smile:

FC en MLC zou ik ook idd eens naar kunnen kijken. Thx! :slightly_smiling_face:

1 like

Hou je vast dan:




8 likes

Kop ik Certina even in; zitten mooie duikers bij met een vintage vibe

https://www.certina.com/nl/watchfinder/men-watch

2 likes

Citizen had ik niet eens aan gedacht. Imagine that! :smile: :+1:
De ML ook weer. Nice. De RW is voor mij echt wat te. Die zou gewoon teveel in de kist blijven…

1 like

Ondanks het bovenstaande vind ik dit geloof ik een smakeloos topic!

1 like

Ja, zeker leuk merk! En de Action Diver 38 en PH200M vind ik gaaf!

1 like

Ik heb het!! De PRX Chrono. Dat is zo’n vet ding.

2 likes

Sorry? Dat begrijp ik niet. Maar zet dit topic vooral op negeren als het je op een of andere manier stoort.

3 likes

Ja, vind ik ook heel gaaf. Maar, dat had ik er ook nog even bij moeten vermelden: met mijn 17 cm pols gaat die te groot zijn… Twijfel zelfs of ik de 40mm driewijzer wel kan hebben.

Dus je bent er nog niet zeker van?

Dank voor je lieve toegevoegde waarde :kiss:

6 likes

Kan niet alles overzien maar het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Gewoon doen…als dit kan…kan jij dat ook met de PRX.

ok #zolderkamer

5 likes

:laughing:
Zoiets wil ik voorkomen, zeg maar.

3 likes

O.k., doei! :wave:

2 likes

Qua dressers:

  • logisch dat je over Seiko Presage spreekt. Wel rekening mee houden dat die groot dragen.
  • vergeet ook Junghans niet: Max Bill of Meister

Qua diver: toolwatch of desk diver?

1 like