Ik zou eerst eens afwachten hoeveel er wordt overgemaakt. Nu is het een beetje koffiedik kijken.
Daarnaast of je een band had of niet, het blijft familie. Dus gecondoleerd
Ik kan je de Seiko MM 200 SPB085/087 van harte aanraden!
En een van de mooiste duikers in de door jouw aangegeven prijsklasse vind ik de Maurice Lacroix Pontos S Diver (niet meer nieuw verkrijgbaar)
De Seiko Spb 14x lijn vind ik ook erg interessant en een tweedehands Longines Legend Diver, ook top!
En dan zijn er natuurlijk de Sarx035 en 033
Aan de bovenkant van het budget: Een Sinn U1 of Ux, of een dikke Bell & Ross!
En, iets subtieler, de Oris Big Crown pointer date is niet te versmaden!
Ja, maar gelukkig zijn die vrij makkelijk te passen bij veel ADs. Dus dat gaat duidelijkheid scheppen over of dat kan.
Oh ja, vind ik ook wel een mooi merk! Thx!
Ja, in mijn enthousiasme en eeuwige zoektocht naar horloges dacht ik: ach kan maar vast m’n licht opsteken en wie het leuk vindt om mee te denken, kan dit doen. Zoiets.
Een hoop goede suggesties! Thx!
Ja, vaak naar staan kijken. Misschien idd eens proberen.
ML had ik nooit op het netvlies. Maar kan zeker geen kwaad om naar te kijken!
Ja, vind ik ook gaaf! Maar is volgens mij alleen rechtstreeks te bestellen bij Sinn, toch (nieuw). Of ik moet toevallig iets moois gebruikt tegenkomen bij een van de HF-huisleveranciers, tegen die tijd. Vind de 104 ST in wit nog altijd gaaf!
Gecondoleerd allereerst. Van jouw lijstje… No-brainer… De squale. Maar ik ben bevooroordeeld fantastisch horloge
King Seiko en bijleggen…
Of een Squale militaire?
Ja, eentje van dat merk is wel een serieuze kanshebber.
Ik moet 'm sowieso, denk ik, gewoon ook een keer in het echt zien. Misschien ben ik op slag verliefd. Of ik vind het helemaal niks…
Ik zie je vaak in het Seiko topic. Ik kan het ook niet laten om als eerste naar Seiko’s te kijken. Ze hebben gewoon iets wat ik, net zoals jij, heel aantrekkelijk vind. Ik ga mijn best doen, maar er zit toch wel een Seiko bij
In de 500 euro prijscategorie vind ik je Seiko optie heel leuk. Of wellicht een Tissot PRX? Blauw is gaaf, maar de groene heeft ook wel iets.
In de 1000 euro prijscategorie zou ik wellicht de nieuwe SPB overwegen. Tenminste ik denk dat ze zich in deze prijscategorie bevinden
De nieuwe 62mas Glacier is ook erg leuk!
Voor 1500 en met een beetje bijleggen, kan een Divers 65 toch ook wel erg interessant zijn!
Mijn allround favorite, die wellicht nooit de collectie gaat verlaten is toch wel deze:
Maar je hebt ze in allerlei kleuren.
Kerel, had even gewacht wat er überhaupt aan erfenis jouw kant op komt
En dan komt alles bijelkaar… Daar zorgt Jaap wel voor haha:
Soms kan het inderdaad lang duren, dus goed dat je niet specificeert welk jaar
Leuk om hier over na te denken. Ik zou alleen het topic hernoemen naar:
‘Financiële meevaller: Wat zou jij doen?’.
Het erfenis verhaal kun je dan weglaten, want er was toch geen band met de oom. Maar dat is mijn mening
Ik zou in de 500 euro categorie gaan voor deze:
In de 1000 voor deze:
In de 1500 categorie zou ik, jou en beetje kennende, gaan voor een nieuwe Aquaracer. Moet met een beetje korting wel lukken om in de buurt van het budget te komen.
Vind ik zeker leuk. Maar wel een beetje de go-tokeuze van écht iedereen, lijkt het, de laatste tijd.
De witte vind ik zeker
En een 62MAS-achtige is ook mooi, idd.
Vind ik wel het leukste huidige model van Oris. Maar had ik idd buiten de price range gerekend.
Ja, daar zie ik mezelf ook ooit nog wel 'ns wat kopen! En die “Honey” is wel erg sweet!
En een kans om heerlijk over een nieuwe aankoop te brainstormen missen? Nee joh, vind het gewoon leuk om rond te kijken en over horloges te löllen. Ga vanzelf wel weer een keer wat kopen. Zo gaat het in ieder geval de laatste decennia!
Ga je nieuw niet meer redden voor 1500.
OT: Seiko spb kan je de mist niet mee in gaan.
Ja, de nieuwe 5KX GMT heb ik ook nog aan gedacht. Vind de oranje wel leuk. Maar weet niet of ik ze ‘zo leuk’ vind om ook te kopen…
En ja, Squale staat zeker op de shortlist!
Haha, ja de nieuwe AR200 quartz! Oeh, dat zou wel heel lekker zijn! Maar dat wordt idd wel beetje rekken…
Ik had die van mij voor net geen 1500 gekocht op Chrono24. Je kan dan niet passen, maar ik had voor de aanschaf al een Divers 65 gepast bij de AD. Ik had ook eerlijk aangeven dat ik kwam passen en eigenlijk op zoek was naar het model wat ik nu heb. Hij had gelijk gekeken of hij er nog aan kon komen. Dat kon helaas niet, maar ik mocht wel aan tafel aanschuiven met een bakje koffie om in ieder geval de Glow te passen. Het scheelde dat de jongeman zelf net zo enthousiast was als ik haha. Een leuk hobby praatje vond die leuker dan een onverschillige verkoop. Dus voordat ik het wist lag de hele tafel vol met andere horloges haha.
Gewoon naar een AD gaan dus en lekker passen. Zo kun je ook gelijk de prijscategoriën goed vergelijken.
Ja, dat maakt zo’n ervaring wel heel erg leuk, idd. Het maakt alles uit wie je tegenover je hebt en of ze een beetje (echt) geïnteresseerd zijn en hun best doen. Dan kom je ook nog 'ns terug. Toevallig is een vriend van me ook in de markt voor iets nieuws. Dus er komt, ergens de komende tijd, wel een gezamenlijk passessie aan, voorzie ik. Heb er nu al zin in!
Uiteraard gecondoleerd.
Maar een oom van je moeder, dus een broer van je opa of oma.
De andere broers en/of zussen maken het eerste aanspraak op die erfenis.
In het geval dat je opa of oma niet meer leeft, dan gaat er geen € naar je toe komen.
Dank je en I know. Maar er komt sowieso een deeltje mijn kant op.
Deze zeer recent gepast, en ik was zeer onder de indruk van de quartz versie! En ik ben nogal Seiko adept.