De erfenis.💶 Wat zou jij doen?

Ik zou zelf, als ik nu een dergelijk bedrag zou ontvangen, naar deze kijken.

Daarnaast ben ik zelf aan het kijken voor een Seiko alpinist

Die valt ook netjes binnen de prijsklasse geen idee of dat je ding is alleen natuurlijk.

En alle Squale’s zijn wat mij betreft ook top natuurlijk. Misschien een Sub-39 ofzo? :grimacing:

2 likes

Veel is al genoemd. Veel leuke en of mooie keuzes. Seiko mag niet ontbreken in de 1ste prijsklasse. Squale en Farer zijn al getipt. Je kunt ook eens kijken naar Baltic, Boldr, Aevig of Spinnaker, hebben ook allen leuke modellen in de door jou genoemde prijsklassen.
Je bent een liefhebber van Tag Heuer, dus voeg er nog een toe

Zal een dag Amsterdam inplannen om te passen. Genoeg mooie adressen en niet ver bij je vandaan. Ook Longines kun je overwegen

Nog gecondoleerd en succes met je keuze straks

1 like

En nu maar hopen dat je oom geen testament heeft opgemaakt waarin hij alles schenkt aan het leger de Heils of zoiets

2 likes

Zou ik ook geen probleem vinden hoor. Dat lijkt me nuttiger dan nog een horloge voor mij. :grin: Maar is niet het geval.

2 likes

Ik zou mijn hypothecaire lening aflossen.Maar wellicht is het onderhavige bedrag daar wat te bescheiden voor.

Vraag ik me dus ook al jaren van af of het wat voor me zou zijn. Ik weet het gewoon niet. Maar misschien is die lange twijfel ook wel 'n signaal dat ik het niet moet doen…? :thinking:

Verder Farer, ja! Ik vind de Monopusher echt heel gaaf. Maar ook weer boven genoemd bedrag, eigenlijk…

Ja, wel gaaf die oranje F1! Maar ik heb al een F1 en één vind ik eigenlijk wel genoeg. Longines is ook nog wel een merk om naar te kijken, idd.

1 like

Ja, er komt ook nog een offerte aan voor vervanging van de goten. We kwamen er onlangs achter dat die slecht zijn. Dus misschien, als die tegenvalt (en dat doen ze meestal :grimacing:), dat ik het daar wel voor gebuik/reserveer hoor. Er zijn dingen die nog net ietsje belangrijker zijn dan horloges. Maar ik kijk nog rustig even door, ondertussen! :grin:

Seiko is een mooie keuze voor 500 of 1000 Euro. Merk ook op dat ze net de GMT SKX hebben gereleased voor 500 ballen, dus als je nog een zomer horloge zoekt in informele stijl… spekkoper voor weinig.

Maar voor 1500 ballen zou ik zeer zeker niet die King Seiko doen. Die zijn, als ik eerlijk ben, een deceptie. De limited editions met 6L35 uurwerk, prima, maar een bog-standard 6r35 in een King Seiko prakken met een setje vlakke wijzers is geen doen.

Deze High Accuracy Quartz uit The Citizen lijn komt voor dat geld ook in beeld:

En deze zitten onder dat bedrag:

Er is net een blauwe Serica gelanceerd.

Nja. Je hebt recht op het ongedaan maken van de koop als je bij Nomos, Serica of Farer besteld. Dan kun je passen in de stickers, en als het niet bevalt de spullen terug sturen.

Iets met op de mat ploffen. Met name Farer, Baltic en Serica zijn rete-snel.

2 likes

Of juist wel! :grimacing: Als het je niet aansprak was je hem misschien al wel weer vergeten.

Ik spreek zelf overigens wel voor mn beurt hoor. Heb hem nog niet gepast dus weet verder niet hoe hij aanvoelt. Maar ik zag hem bij ern juwelier staan en hij trok al mn aandacht direct.

Heb twee SKXen gehad en nu dus niet meer. Weet het niet. Maar ga 'm zeker bekijken, bij de AD, volgende maand.

De Chronomaster… gaat m’n hart niet direct sneller van kloppen. :wink:

Nomos dan. Betrap me erop dat ik de laatste tijd, mede door jou, een beetje op die website aan 't loeren ben! :grin:

En Farer ben ik vooral heel erg gecharmeerd van de Monopusher. Serica vind ik de indexen wat heftig. Maar in wit, zoals die van jou, wel gaaf. Ga ook even de blauwe bekijken. Ja en Baltic is idd ook wel gaaf. Thx!

1 like

Heb er ook de afgelopen jaren wel paar keer naar staan staren, in de etalage. Het is zeker een bijzondere verschijning.

1 like

Rond die prijs van 800-1500 kom je bij allerlei coole merken uit:

• Sinn
  • Archimede
  • Nomos
  • Yema
  • Oris

Als je bijvoorbeeld nog een coole chronograaf zoekt:

Die is voor 1500 nog steeds te koop. Ik heb bij Yema nog altijd 14% korting op de site, dus als je een chronograaf zoekt kun je 'm voor zo’n 1350 op je mat laten ploffen.

2 likes

Oeh ja, zo’n Yema is ook wel erg lekker, idd!
Edit: deze zit dan wel weer in het vaarwater van m’n reverse panda TAG Heuer en die gaat sowieso niet weg. 'ns kijken wat er verder nog is bij Yema. :grin:

1 like

A propos Alpinist, ik heb zo’n ding gescoord en er een NA topic over geschreven destijds. Ik beveel 'm voor de categorie 500-1000 van harte aan.

Al zit de Archimede Klassik 200 in exact dat vaarwater. :slight_smile:

Keuzes, keuzes.

1 like

Ook wel weer luxe, dat er wat te kiezen valt, hoor.:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik ga je topic even opzoeken. Archimede heb ik nog nooit naar gekeken. Ook maar 'ns doen.

1 like

:wink:

2 likes

Mooie review.:+1:Net even lekker met een cappuccinootje in het zonnetje, zitten lezen. Echter, net toen ik 'm wilde liken, zag ik dat ik dit al gedaan had. Net voor de 2e keer gelezen, dus. Maar met net zoveel plezier!:grin:

1 like

Die citizen choreograaf is wel leuk zeg. Welke is dat?

De Citizen Salsa!

Nee, het is de Citizen Atessa B620-S114641

1 like

Misschien deze Oris duiker.
Op moment afgeprijsd naar net boven de 1500.

3 likes