De fel gekleurde wijzerplaten trend, of goed gejat?

En die omega PO met oranje bezel? Was die niet nog eerder?

2 likes

Die mening zal voor sommige mensen nooit veranderen, wat je er ook tegenin brengt.
Maar ik wil het best even bevestigen hoor, dan hebben we dat gehad :wink:

Rolex is het nummer 1 merk.

3 likes

Fortis begon in de jaren 60 al met horloges met bijvoorbeeld gele wijzerplaten. Vanaf ‘67 ook met diverse kleuren kunststof kasten, banden en dials. (Met dat gekopieerde concept is Swatch wereldberoemd geworden) Maar dat is “off-topic “

2 likes

Ik vind 't helemaal niks.
Behalve deze dan

4 likes

Kleurtjes is altijd goed :wink: Jarenlang alleen maar zwarte dials gehad werd ook saai :joy:

8 likes

Het is niet alleen een horloge trend.
In sombere of beangstigende en onzekere tijden zie je altijd in het totale modebeeld (het manifeste deel daarvan) extraverte uitgingen (denk aan the roaring twenties). Zo ook nu. Kleding voorafgegaan door felle haar kleuren.

2 likes

Ik denk dat TS het niet helemaal helder verwoord heeft. Je ziet dat verschillende merken zoals Sinn, Christopher ward een horlogereeks lanceren in precies dezelfde tinten als de kleurrijke Rolex OPs. En dat zijn dan niet mainstream kleurtjes maar vrij specifieke tinten. Die andere merken kiezen dan niet zomaar voor een kleurrijk tintje maar voor vrijwel precies dezelfde tinten. Dat valt voor mij zeker onder de noemer meeliften op andermans hype.

6 likes

Vloeken in de kerk mag, mede ook omdat kleuren van alle tijden zijn. Neem alleen door de jaren heen Breitling, al veel genoemd en representatief voor de geponeerde stelling.

5 likes

Net als in de mode zijn er in de horloge industrie trends.
Ik vind die vrolijke kleuren wel verfrissend.
Eens wat anders.
Heb deze incoming

5 likes

Prima. Zo werkt dat in de mode-industrie. Er is geen alleenrecht op het gebruik van deze kleuren. Is sowieso moeilijk te krijgen. T-mobile is het gelukt op hun magenta.

1 like

Dat klopt, maar weinig creatief is het wel. Wat voor mij ook meespeelt is dat ik de kleuren niet mooi en vreemd vind. Je zou ook een paar andere, mooie kleuren uit kunnen kiezen.

1 like

Geen idee. Het ging over rolex. :man_shrugging:

2 likes

Verdiep je eens in horloges man.

2 likes

Zou ik eigenlijk wel eens een keer moeten doen ja. :joy:

2 likes

Hou eens op. Al die meuk is al eens verzonnen.
Wat gewoon leuk is, is dat er weer kleurtjes zijn in 2022!

En iedere marketing afdeling doet er wat mee.

Maakt dus eigenlijk geen bal uit wie er mee begonnen is. :innocent:

2 likes

Je mist mijn punt volledige, lees mijn vorige reply

1 like

mooi plaatje! Het lijken wel olymische ringen!

2 likes

Ja haha, zo had ik het nog niet bekeken :+1:
image

1 like

Rolex heeft kleur niet uitgevonden. In tegenstelling tot de andere dingen die ze wel uitgevonden claimen te hebben terwijl dat niet zo is, heeft Rolex hier dan ook nooit wat over gezegd.

Leuk popcorntopic verder hoor.

Maar om eerlijk te zijn zou ik m’n geld voor de eerste gekleurde wijzerplaten inzetten op Mido en Doxa in de jaren vijftig en zestig, waarbij Seiko, Aquastar en Heuer eervol vermeld kunnen worden voor hun chronografen en regatta timers.

Toch zou ik dat geld verliezen, want horloges met zalmkleurige wijzerplaten zijn er al sinds de achttiende eeuw, en ook horloges met (erotische) kunst er op bestaan al vanaf lang voordat het beste deel van Hans Wilsdorf via de bilnaad van z’n moeder een matras in Duitsland in liep.

6 likes

ja hele rare kleur, ik denk dat rolex deze kleur heeft bedacht

2 likes