Sinn verkoopt al 25 jaar roze horloges. De Tiffany hype is naar aanleiding van een Patek ontstaan en Traska bestond ook al twee jaar voor de gekleurde OP.
Halios, anyone? Die deden ook al drie jaar aan geel, oranje en poederblauw voor die OP uit kwam.
Dat er mensen meeliften op trends klopt, en sommige van die mensen werken aan de Rue François-Dussaud 3-5-7 in Genève.
Hebben die merken ook een viertal in alle 4 die kleuren uitgebracht?
Allereerst zou ik een mooie sunburst doen, dat is zoveel mooier dan zo’n vlakke kleur wat al gauw wat goedkoop oogt. Een diep rode sunburst is prachtig (mooier dan dit vlakke koraal rood wat net tussen rood en oranje in zit), Ook bij groen zou een mooie sunburst een grote verbetering zijn. Vind jij dat mosterd geel dan wel mooi? Ik denk dat een felle oranje of felle geel veel meer er uit knalt.
Ook dat is niet nieuw toch? gewoon 80-er jaren. Volgens mij is bijna alles wel een keer gedaan. Maar heel af en toe zie ik écht nieuws (wat ik nog niet eerder heb gezien) en dan hoor ik hier vaak dat het toch al eerder gedaan is.
Deze vind ik wel mooi :). Dus ja meer rode sunburst graag
Bepaalde kleuren zijn op bepaalde momenten in de mode. Het feit dat je nu op horloges dezelfde tinten ziet wil niet per se zeggen dat ze van andere horlogemerken zijn afgekeken. Bij kleding zijn per seizoen ook bepaalde kleuren in de mode en dat beperkt zich ook niet tot een specifiek merk.
Verder zijn gekleurde wijzerplaten niks nieuws; hier een fleurige pagina uit een Tissot borchure uit eind jaren 60:
Doxa is niet bepaald mijn favo merk. (ook al is er een link met Cousteau).
Maar ik kwam een foto tegen van hun 2018 collectie met veel frisse kleurtjes in.
Dus nooit willen zeggen dat ze dit in 2018 op de markt gesmeten hebben, gewoon een vaststelling dat ze dat toen hadden.