Glashutte Original Sixties uit 2015 , en Nomos waren denk ik de trendstarters van de huidige herhaaltrend, want kijk terug naar de jaren 60 en 70 en er was kleur in overvloed. Stella dials van Rolex, Doxa, IWC Ingenieur, Patek Elipse, en dus GUB Glashutte Spezimatic.
Ik ga nu misschien vloeken in de kerk. Ga even zitten.
De wereld was niet zwartwit voordat Rolex er was.
Kan je volgens mij geen jatwerk noemen. Eerder een cyclische modebeweging, met alle felgekleurde vintage modellen zoals Seikoâs (al dan niet met facetgeslepen glas), tijgeroog dials van Timex, Doxa en er zijn vast mensen met meer voorbeelden. Het komt gewoon weer terug.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat Rolex er enige invloed op heeft. Als Rolex met felle kleuren komt dan âmagâ het weer en is het makkelijker voor andere merken om het ook te doen.
Net als mode en designers.
Al weet ik niks van mode.
Jatwerk? Nee. Inspiratie? Misschien. Maar dan nog was Rolex niet als eerst.
Wie de trend is gestart, weet ik niet. Navolging op de trend is wel heel duidelijk zichtbaar. Vind het wel een leuke trend. Timing is in mode en in de horlogerie belangrijk. Volop zomer in Europa, dus de kekke kleuren dials komen als geroepen.
Ik heb de indruk dat flitsende kleurtjes in het verleden weinig chique waren, nu beter âgeaccepteerdâ. Kan het daardoor zijn dat horloges, in basis tool of juweel, minder flitsende kleuren hadden?