De Graal

Ja ja… de Graal.
Wordt wel even naar Moscou vliegen, maar dan is hij ook binnen.
Of toch geen goed idee ?

https://www.chrono24.nl/rolex/submariner-40mm-steel--id6819904.htm?goal_searchtask_mail=1&utm_source=C24SM&utm_medium=EMail&utm_content=SearchResults&utm_campaign=SavedSearch&utm_term=AdImageLink

2 likes

Ik zou nooit naar Rusland gaan om een pak geld uit te geven. Al was het de laatste Rolex op aarde.

Bevooroordeeld? Jazeker. Maar toch hou ik het even zo. :slight_smile:

6 likes

Ze hebben een nette website (http://lombard-perspectiva.com/) maar als je dan de locatie checked dan is het een of ander te huur staand kantoorgebouwtje, ik zou het niet doen…

Als het nou een winkelpand was in de binnenstad dan had ik er toch anders over gedacht…

2 likes

Weet niet hoe serieus je bent over het aanschaffen hiervan, maar de advertentie zegt weinig over de staat van het klokje. Dit in combinatie met de prijs (bijzonder laag relatief gezien) en het uitsluitend gebruik van stock foto’s baart me wel een beetje zorgen.

1 like

Plaatje matched niet met modelcode (114060 vs 14060M)
Alle alarmbellen gaan bij mij af bij dit soort advertenties.

4 likes

Pro is dat men niets verstuurt maar liever face 2 face levert. Onmiskenbaar gevaar daarbij is dat je ter plekke van je geld wordt beroofd. Maar hoe groot is die kans, men is al vanaf 2011 op C24.

En stockfoto’s: er wordt aangegeven dat je foto’s van het horloge kunt krijgen mits je serieus van plan bent er heen te gaan.

Ik zou het niet doen, maar als je persé dit horloge wilt zie ik geen probleem.

1 like

sneu geld hoor … :):imp:

2 likes

Wellicht toch even gaan rekenen wat het kost om op en neer te gaan en de echte foto’s opvragen.
Het kan geen kwaad.
Of lever een origineel Russisch geleverde Sub bij wederverkoop veel minder op ?

7 likes

Verstandig plan om in Rusland bij een onbekende Rus binnen te stappen met bijna vierduizend euro op zak…

4 likes

Je wordt genaaid waar je bij staat, en ik sluit me bij @25tien aan.

Gewoon niet doen, Jeroen.

Als je dan bedenkt dat je over die 3830 nog even inklaringskosten en belasting moet betalen (want buiten de EU), dan kost ie al 4700,- Euro. Je betaalt minstens 350 Euro voor een retourticket, als het geen 500,- is, en dan moet je de reis nog maken.

Scoor dan gewoon zo’n ding voor 4300 uit Italië of veel beter nog, pak er een voor 4700,- uit Duitsland.

Nooit, maar dan ook nooit zaken doen met Russen zonder je aan veertig kanten in te dekken en goed voor te bereiden.

Bevooroordeeld? Jazeker. Dat mag allemaal.

6 likes

Het advies is duidelijk…
Echt geen short cuts naar de graal ben ik bang.

3 likes

Die Rolex schijnt van de eigenaar te zijn van deze Mercedes G-klasse, hij heeft hem niet meer nodig…

Gelukkig kun je dat in Nederland wel met een gerust hart doen :slight_smile:

2 likes

Je hebt nog gelijk ook, hier staan ze tegenwoordig ook met een pistool aan je voordeur om je Rolex over te nemen tegen sterk gereduceerd tarief…

2 likes

Russische roulette kun je ook in het Westelijk deel van Europa spelen…ik zie geen enkele reden om naar het kille Moskou te gaan.
Zelfs niet om 2 Rolex horloges te kopen.
En een Russisch ei kunnen we hier ook maken

1 like

hmm… ik zie er vier:

1. ik bespaar fors op de aankoop (toch ongeveer € 1,5 K.);
  2. een leuk avontuur;
  3. belangrijkste: de graal komt eerder binnen bereik.
    en tot slot:
  4. een Russisch ei of op zijn Russisch is net als een fles Italiaanse wijn, thuis smaakt het altijd minder;

Kom achteraf niet janken.
Je zou wel eens verder af kunnen zijn van je graal dan ooit

4 likes

Deze dealer zit al jaren op chrono en heeft altijd van dit soort stunt deals.

Ik geloof niet dat je beroofd zal worden, maar hij wil hem ook niet reserveren meen ik, dus kans dat je in het vliegtuig zit en ondertussen iemand z’n pandje binnenloopt en hem al meeneemt

Een mooie NA post zal het zeker opleveren!

Maar serious? Is een voordeel van 1,5K het risico je echt waard om met russen zaken te doen? Misschien zitten er toch wel iets meer butsen in dan de foto’s doen vermoeden. Bovendien, zoals @Spoon1 al aan geeft, zonder de advertentie te openen zie je al dat het model niet klopt met de opgegeven modelcode. Dan hebben ze er blijkbaar niet al te veel verstand van, ik word daar helemaal kriebelig van.

Zelf doe ik uit principe niet eens zaken met Italianen en fransen (hoewel liefhebber van de schoonheid van beide landen), en in Duitsland ga ik alleen f2f ophalen bij op fora bekende handelaren.

Maar Russische roulette, het blijft een prachtig spel!

Grtz. Erik

2 likes