De Graal

Laat je niet gek maken door angstige forumgenoten, is gewoon een heel betrouwbare “verkooporganisatie”! :wink:

9 likes

Tuurlijk niet, als je risico’s neemt, dan weet je waar je aan begint

Dat is natuurijk wel een dingetje. De kans is groot dat als je helemaal naar Moscou reist met een stapel eurie’s in je zak en het exemplaar is “net” verkocht maarrrrrr ze nog wel iets anders hebben liggen dat minimaal zo aantrekkelijk is, je snel weke knieën krijgt. Een dergelijke verkooptruc wordt vaak toegepast immers.

Ben gewoon op zoek naar een shortcut.
Hoe “sparen” jullie eigenlijk ? hmmm… ff zoeken of er " hoe spaar ik" topic is.

en 5 en 6:

misschien is een enkele reis genoeg…

gratis “begrafenis”?

1 like

opgelet daar ! een goelach is iets anders dan goulash

2 likes

Lachwekkend hoor dit. Alles elke Rus een moordenaar of dief is :joy: Vooral gewoon veilig achter je bureau blijven als je bang bent voor de boze wereld buiten Nederland. Zelf ontelbaar keren in Rusland geweest en zelden zo gastvrij onthaalt en vriendelijk behandelt. Die recht voor z’n raap mentaliteit zou Nederland ook kunnen gebruiken. Dan zouden we niet met z’n allen als angsthazen achter ons computertje blijven zitten.

8 likes

Hoe zou je de Nederlandse mentaliteit dan nu omschrijven ?

2 likes

Alles behalve dat. Politiek correct. We zeggen er maar niks van, want dan kunnen we ook geen gezeur krijgen… Tegen de betreffende persoon/instantie etc dan, want voor de rest vertellen we het aan iedereen die het wil horen :joy: Maak ik mezelf ook schuldig aan hoor!

Dat angstige gedoe en doemdenken hier altijd begint me een beetje te storen. Er zijn sinds 2011 slechts 5 mensen verdwenen na een bezoek aan die winkel, dus hoeveel zullen het pand levend hebben verlaten?

4 likes

Enige Rus die ik ken is een prachtige meid met een heel lief karakter. Maar zij handelt dan ook niet in horloges. Ik ken ook hartelijke Italianen, maar de Italianen die ik tegen ben gekomen in de horloge handel vond ik weer typische handelaartjes…

Natuurlijk is de kans groot dat je een mooie deal hebt en een prachtig NA verhaal hier. Maar draait echt alles tegenwoordig om de pegels? Ik zou er persoonlijk wel wat extra voor over hebben om hier in de buurt bij een betrouwbare handelaar terecht te kunnen.

2 likes

Heb bij deze ook eens informatie gevraagd en geen antwoord gekregen …
Ze staan je op de luchthaven bij je retour ook nog eens op te wachten om de btw af te tikken :thinking:

Sowieso. Maar ik vond de reacties een beetje erg overdreven. Alsof een horloge kopen in Rusland het ondertekenen van je doodvonnis is.

1 like

Ging je dan speciaal naar Rusland om horloges te kopen ?

Heb je dan geen contacten om onze Jeoen te helpen…?

Niet in Moskou haha. Bovendien lees ik weinig goede berichten over het pandjeshuis (want dat is het schijnbaar) waar TS het horloge heeft gevonden.

Iemand mss mijn Audi Q7 kopen?

6 likes

Ja heel leuk…
dat was mijn buurman

ahhahahahaha…

Je bent toch advocaat van beroep? De hersens om logisch na te kunnen denken zijn dus aanwezig. Met alle respect maar (i) je graal op deze manier in Rusland halen is te risicovol en (ii) je weet toch zelf wel hoeveel je apart kan leggen voor een horloge? Aan spaartips van anderen heb je ook niet zoveel lijkt mij. Bovendien betwijfel ik of dit soort informatie niet te gemakkelijk (direct of indirect) door derden aan jou en/of je kantoor kan worden gelinkt. Niemand zit te wachten op een advocaat die op een forum spaartips vraagt kan ik me zo voorstellen…

Resumé, de weg naar je graal is minstens net zo belangrijk als het moment dat je de Sub daadwerkelijk om de pols hebt. No rush. En tot die tijd heb je nog een prachtige collectie om de weg er naartoe te verzachten :wink:

Vrouw en eventueel kinderen gedag zwaaien. ( voor altijd )
En gat van 6 bij 6m graven op de hei.
Daar een plank underlayment overheen leggen.
Paar zakken pelpinda’s mee.
Dan gewoon elke dag naar je werk gaan.

Na paar maanden cashen.

Hebbie 'm zo!
Succes. Misschien kom ik er wel naast bivakkeren.:slight_smile:

3 likes

Wat was daar leuk aan dan?