De Graal

Waarschijnlijk niks.

Zo schrijft hij dat ook m.i.
:slight_smile:ļø

Hee, is het in een beschermd beroep met tuchtcollege’s ook niet een bijzonder slecht idee om bijvoorbeeld zonder aangifte te doen dingen te importeren? Iemand hier een mening over? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.

1 like

Ah bajaat joh!:hugs:

Het is/was volgens mij ook niet meer dan een hersenspinsel.:slight_smile:ļø

Ook geregeld last van…:wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

wie zegt dat ik dat doe ??
ik opereer juist in alle openheid, eerlijk, betrouwbaar, transparant.
en als je de humor niet kunt inzien van mijn spaaropmerking, waag ik te betwijfelen of ik je business zal missen.

het is gewoon een idee. heeft iemand het vaker gedaan, kent iemand de route, kent iemand de verkoper, waar zit het prijsverschil…
anyway, volgens mij de dingen waar een forum als het onderhavige voor is.

Zolang jij je daar prettig bij voelt is het prima hoor :wink:

ik heb niet de illusie dat internet ā€œanoniemā€ is

1 like

Ik zou liever iets meer uitgeven voor een aanschaf bij een gerenomeerd bedrijf (aanbieder). Bedenk dat iedere keer wanneer je het horloge omdoet je toch aan jezelf zult afvragen of de deal wel klopte… :slight_smile:

als je zo zeker bent kun je hem ook meteen laten opsturen,
spaar je ook de reis uit en het verteer aldaar,
veel goedkoper,
groeten

Ik zeg nog zo: Gewoon uit nieuwsgierigheid. Dus ik weet ook niet wie zegt dat jij dat doet.

M’n business missen? Que? Ik begrijp er helemaal niets meer van. Ik vroeg me alleen af of advocaten gevoeliger waren voor de gevolgen van een wetsovertreding dan gewone stervelingen. ZONDER daarbij op jou specifiek te doelen.

Hoe dan ook kom je met 3800 Euro * 1.25 voor inklaren al op meer uit dan je in Duitsland via Chrono betaalt.

Wie zegt dat een advocaat risico avers moet zijn, ze kennen alleen beter hun weg in het grijze gebied.

1 like

Want alle Russen zijn slecht??

[

Jouw berichten insinueren belastingvermijding … maar die van mij bij nadere lezing ook.
Laten we het er op houden dat niemand graag onnodig belasting betaalt.

En qua

quote=ā€œFate_Amenable_To_Change, post:51, topic:120280ā€]
business
[/quote]

Ik doelde op @Nielsracing die vond dat mijn spaaropmerking slecht coor de klandizie zou zijn…

Uiteraard geef ik mijn verdiende geld aan een graal het liefst uit bij een forumlid, dealer of vertrouwd bedrijf, maar een reisje naar Rusland alleen om daar een begeerd horloge te gaan kopen met alle onzekerheid en avontuur van dien klinkt best ehhh romantisch ?
En als hij dan ook nog een stuk goedkoper is…

Was gewoon benieuwd wat jullie er van vinden.

Hier de reacties op WUS op een soortgelijke vraag:

1 like

Dank Roel ! Even lezen maar …

1 like

Het is: Moskou!!!

1 like

klopt… maar alleen in Nederland hoor !

Zou ik ook maar niet doen, je weet het niet. Maar er zit een vrij groot risico hier. En als dat waar is duurt die graal alleen maar langer en is die 2 keer zo duur. Plus een klein traumaatje misschien…

Lijkt mij een goed advies dit. Zekerheid voor minder als je alles optelt. [quote=ā€œFate_Amenable_To_Change, post:11, topic:120280ā€]
Als je dan bedenkt dat je over die 3830 nog even inklaringskosten en belasting moet betalen (want buiten de EU), dan kost ie al 4700,- Euro. Je betaalt minstens 350 Euro voor een retourticket, als het geen 500,- is, en dan moet je de reis nog maken.
[/quote]
En afwachten wat er dan nog gebeurt?

Edit: Oeps, zie pas na het plaatsen dat ik wel heel vroeg in het draadje en een heel vervolg heb gemist… Opeens wordt het hilarisch en is deze reactie n.v.t. :joy:

Mijn werkgever exporteerde ICT apparatuur naar Rusland, en er zijn jarenlang hardnekkige geruchen geweest dat werknemers van mijn werkgever smeergeld moesten betalen aan de Russisch-Finse grens om zaken grijs over de grens te krijgen voor projecten.

Daarnaast heb ik vele collega’s in Rusland, waaronder ook een excellente dame, maar dat terzijde, die mij wel eens ƩƩn en ander vertelden over handel in Rusland.

Dan heb ik nog deelgenomen aan diverse anti-Fraud events van C-level executives die vertelden over hun ervaring met handel in landen als Rusland, Indonesiƫ, Ghana en de Oekraine.

Vervolgens heb ik vijf jaar een huwelijk gehad met een dame van Russisch-Oekraiense import in Israƫl, en weet ik ook hoe die mensen in de privƩsfeer ageren.

Ik zou nooit suggereren dat alle Russen slecht zijn. Maar met alle kennis die ik er over heb, adviseer ik je wel om je fatsoenlijk in te dekken, goed voor te bereiden en uit je doppen te kijken. En da’s een mogelijke besparing van een paar knaken op een Rollie niet waard.

You’re not in Kansas anymore.

4 likes

Zou je dit niet weer willen doen? Bij voorbaat dank :confounded:

1 like

Dat is toch zijn koosnaampje voor de import bruid?

1 like