De grootste missers van de beste merken

Beste aardbewoners,

Het leek mij wel interessant om een topic te beginnen met de mistappen van alom gerespecteerde merken, dus geen Hublot, of Jacob & Co.

Ik zal hem zelf aftrappen met deze creatie van Audemars Piguet.

De Royal Oak flying tourbillon, Wat een verschrikkelijk apparaat is dit, Het lijkt wel of ze naar Hublot hebben gekeken voor inspiratie in plaats van andersom zoals dat gebruikelijk gaat.

Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.

5 likes

heb je er ooit een in handen gehad?

Die AP case is schitterend in het echt, en dan die frosted finishing :heart_eyes:

Ik zou de titel veranderen in “de grootste missers” want ûh, hoewel foeilelijk zal de door jou aangehaalde AP bepaald niet slecht zijn. :wink:

1 like

Deze niet, andere modellen wel, Ik vind de case ook zeker mooi, maar het is vooral de dikte en de dial waar ik echt op afknap.

1 like

Dan hier de grootste misser van Rolex naar mijn mening.

Dit model had gewoon netjes 40mm moeten blijven zodat hij een stuk draagbaarder zou zijn voor mensen met een smallere pols.

10 likes

Ik vind de hele royal oak lijn een misser. Vind het design niet mooi en AP leunt enorm op het model. Waar zouden ze zijn zonder royal oak.

Maargoed, dit is persoonlijk.

Ik snap sowieso niet dat er zoveel horloges boven de 40mm worden gemaakt. Zeker als het gaat om modellen zoals het door jouw aangeven model, of bijv een seamaster 300m. In het geval van Omega is er al een dikke klatser, de PO 43.5. Geldt voor Rolex natuurlijk ook met de seadwellers.

4 likes

Eigenlijk alles uit de Cellini lijn. Dan kan je het meest begeerde merk zijn, maar een dress watch maken, ho maar :sweat_smile:

4 likes

Misschien niet de retail prijs waard… maar lelijk vind ik ze niet.

3 likes

Volledig nietszeggend ontwerp, plak er een ander merk op en ik geloof het ook wel.
Het beste dat ik er over kan zeggen is, meh.

3 likes

Vooral die bovenste ziet er best aardig uit, maar heeft als je het mij vraagt een beetje een alieexpress/vincero/fillipo loretti look.

Ik vind ze wel mooi. :man_shrugging: . In elk geval een stuk gangbaarder dan de AP hierboven.
De oude cellini’s zijn wel echt heul lelijk.

Steal from the best he. Heeft de JLC master control/ MUT serie ook.

1 like

En alle andere tool watches waarop glimmende ceramic lunette zitten :sob:

7 likes

O dat zeker, maar die is dan weer zo fugly dat het wel weer iets heeft :joy:
Je kan er iets van vinden, maar eigenlijk kan je van de Cellini helemaal niets vinden zo saai is die.

1 like

Oude dweller kopen dan :stuck_out_tongue: (40mm)

6 likes

Ok, boomer. Ik vind het wel wat hebben.

Dit vind ik heel lelijk:

4 likes

No thanks! Ik ben voorzien met mijn moderne ouderwetse duiker.

Wel een mooie klok overigens.

3 likes

(Glimmende) je vergeet 't belangrijkste te vermelden…glimmende ceramic lunette

1 like

Ik kan wel een foto van mijn 114060 gaan zoeken maar dat doe ik niet.

Ik vind het echt heel tof.

Is dat juist niet extra tool? Een extra sterk materiaal als bezel?

1 like

Bijzonder apparaat. De rivited band vind ik een gave knipoog naar het verleden. De matte plaat ook. Kastvorm ook. Ik had het dan graag doorgetrokken gezien in de uurmarkeringen; niet applied en surrounded maar printed. Toch kan ik me wel iets inbeelden bij de keuzes die gemaakt zijn hoor. Applied oogt moderner en luxueuzer en dat zal de markt denk ik waarderen. Het is op deze manier meer een modern horloge met een kleine vintage knipoog.
Mooi ding wel hoor.

1 like