De Grote Miyota 9015 Duikhorloge Galerie

De Raven Vintage van dezelfde personen achter Benarus. Wat mij betreft een serieuze contender voor de Halios Tropik SS en Aevig Huldra. Linkje: http://www.ravenwatches.com/gallery/

4 likes

Mooie klok dit. :+1:

1 like

Deze is mooi, maar wel erg dik vanwege het domed glas. Tja en de maatā€¦ wat mij betreft geen vintage feeling
De rivet band is wel weer gaaf

Ik ben het met je eens en de makers zelf ook, maar blijkbaar was er een grotere vraag naar iets grotere horloges. Zelf zou ik deze ook graag in een iets kleinere uitvoering willen zien. Verder is de dial ook redelijk simpel. Geen raised markers enzo.

Wasdittan?

8215 :stuck_out_tongue:

1 like

+1! Ben niet echt een citizen fan maar deze is echt mooi

Moet ook zeggen dat ik de Raven vintage 42 een mooie klok vind.

Dat is, zoals k al aangaf, een Miyota 8205 :wink:

Als ik me niet vergis, is die 21,600 bph (vs. 28,800 in de 9015) en heeft 'ie geen hacking seconds.

Zelf heb ik ancon tank m26

1 like

2 likes

Hier ook een Deep blue (of moet het deep red zijnā€¦)

en op staal met een tutti frutti ernaastā€¦ :sunglasses:

.

Ik gooi er zelf ook nog een in: de Ticino Sea-Viper, een voor de prijs prima gespecā€™de maar veder niet bijzonder ā€˜eigenā€™ 9015 duiker.

Het enige wat mij opvalt is dat mijn rotor van de 9015 erg luid is. Ik las dat dit wel vaker voorkwam bij de 9015. Hebben meer mensen hier last van?

2 likes

jep, is ook de reden geweest dat ik mijn citizen ny0040 weer heb verkocht, dat rotorgeluid was echt een stuk harder dan bij mijn andere horloges. Schijnt erbij te horenā€¦

1 like

En dat heb ik dus precies met die nieuwe seiko duikersā€¦ dat is toch echt een ontwerp tekortkoming naar mijn mening, zo raar dat dat aansluit.

1 like

Daar zit helemaal geen 9015 inā€¦

1 like

:grimacing::joy::joy::joy::joy::joy: Busted!!!
Je hebt helemaal gelijk, in de ny0040 zit wel ook een bijzonder luidruchtig kaliber, heb hem om die reden verkocht

2 likes

Hij is wat luidruchtiger dan gemiddeld, maar niet dat het me stoort of echt opvalt. Niet heftiger dan een Valjoux 7750 in mijn ervaring. Maar goed, als je super high end gewend bent, klinkt het misschien een beetje vervelend of zo.