De Heilige Drie: Dresser - Diver - Pilot

Het is natuurlijk het heilige drieluik. Van alle markten thuis. Een horloge voor elke gelegenheid en kledingstijl. Alle bandjesmogelijkheden: metaal, rubber, leer, NATO. Meer heb je niet nodig. Ja

Hier de mijne:

Dresser: Hamilton Intra-Matic 38mm

Diver: Seiko Shogun SBDC007

Damasko DA38

Wat is jullie drieluik volgens deze categorisering?

16 likes

neem aan dat je de damasko als Pilot kwaliceert?

1 like

Ik denk dat jouw drieluik op basis van stijl heel goed werkt. En complimenten voor de invulling! Mijn persoonlijk drieluik is:

1. Werk: wat ik invul met een Chrono Flieger
  2. Prive: voor mij een dikke duiker
  3. Beater: voor mij nu even een sporthorloge, maar kan morgen een Seiko Sport of Deep Blue zijn.
2 likes

is elk horloge met een driehoekje op "12’ een flieger??

1 like

ik noemde deze stijl voorheen pilot/field, maar las laatst op WUS ergens dat je het als er zo’n driehoekje op staat officieel als piloot moet betitelen

@anon33714818EV dat dus

EDIT: Als de IWC Pilot een pilot is dan is de Damasko het ook natuurlijk :wink:

3 likes

Dresser: Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille

Diver: sterk gewtijfeld tussen Wittnauer Super Compressor, Vostok Amphibia maar kies toch voor deze OWC Snowflake

Flieger: IWC Fliegerchrono

9 likes

Een Navitimer is volgens deze definitie dan geen ‘pilot’ ?
Bizar …

1 like

Ik doe er niet aan mee. Heb meerdere malen een dresser geprobeerd, zelfs een ‘sportievere’ variant. Ik krijg het er niet in.

Voor de rest; Speedmaster ticks all the right boxes.
Iets meer casual heb ik een Damasko DA36.

Duiker moet er nog komen, daarover later dit jaar meer. :slight_smile:

2 likes

haha, dergelijke redenatie is niet altijd omgekeerd ook bruikbaar: field klokjes met een driehoekje zijn een pilot, maar dat wil niet zeggen dat elke pilot een driehoekje moet hebben :wink:

Zoals @Dpvh het zou verwoorden:elke BigMac is een hamburger maar niet elke hamburger is een BigMac

2 likes

een net horloge is gewoon niet weggelegd voor een Groningse boer, het is niet anders

1 like

Geen idee wat @Jeffreyh1984 er mee te maken heeft. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jij hebt duidelijk niet op de kaart gekeken voordat je pakketjes naar mijn adres stuurde.

1 like

Alles boven Zwolle is voor mij Scandinavië

7 likes

Alles boven Zwolle is Siberië!

3 likes

Te land, ter zee en in de lucht:

9 likes

Even een dwarsstraatje: waar heb je die band vandaan die op de Damasko zit? Die wil ik ook.

En alles onder de 2 sloten is geen Holland meer.

Kleine landje hebben we toch :spy:

3 likes

Mag ik van je heilige drieluik ook een vierluik maken? Volgens mij mis je de sport-chronograaf namelijk. Dus de Speedy, Monaco of Daytona. Die kun je namelijk in geen enkele categorie kwijt. Hierbij mijn vierluik;

8 likes

tip per PB

Dat is wel een andere dan deze. Het bovenstaande bandje heb ik van forum banneling Monaco overgenomen, die hem uit Chili of Peru heeft, het is een handgemaakt bandje van geitensuede. Monaco zit overigens op een jacht bij de Malediven de hele dag bier te drinken en op zijn 14060m te koekeloeren mocht iemand zich afvragen waar hij uithangt.

Op deze foto met gouden DJ voor de afwisseling:

3 likes

Die heeft ie nog steeds? Ik kan me nog herinneren dat hij er over nadacht deze te verkopen.

1 like

Dit ben je zelf, zonder telefoon en een paar kilo zwaarder :wink:

1 like