De HF Cartoon, jaargang 2023, 2024 en 2025

Begrijp ik nu goed dat we het hier over een forumlid hebben?
Die vrouwen moeten dan uit een land komen waar mannen goed onder de plak zitten… :frowning:

1 like

Klopt!

En nee geen buitenland. Het gaat om een middelgrote Nederlandse stad die inderdaad wel wat uitdagingen heeft🫣

3 likes

Gelukkig gaat dit over een andere eend :laughing:

2 likes

Heb we toch nog lol met elkaar om een toch wel treurige situatie :joy::+1:.

Thanks! Dat is toch wel het ‘echte’ werk hé. De eerste 2 jaren heb ik ook alles nog echt geinkt met oost Indische inkt en een kroontjespen. Het nadeel daarvan was dat ik wel eens door de inkt heen ging als linkshandige. Dus nu maar inkten met een Posca fineliner. Dat komt het dichtste in de buurt van inkt naar mijn idee.

Het digitale werk doet het wel beter ‘online’ IMHO. Beide heeft zijn charmes. AI in ieder geval niet, al ben ik wel te spreken over het kleurgebruik. Kijkt prettig. Wellicht dat ik dit wel meeneem in mijn eigen kleurgebruik.

“Ripdeal Duck en Killer Mouse maken schoon schip” :joy:

Hahaha @RoVaGo mooie analyse weer! Thanks! Altijd erg gewaardeerd :ok_hand:.

Wat een verhaal hè :joy:
Je verzint het niet. Ik heb medelijden met die jongens.

Nou jij ziet er anders ook best wel ripdealend uit :joy:

7 likes

Idd en muis :mouse:

2 likes

Ze komen uit Eindhoven hè? Eerlijk zeggen

1 like

Klinkt meer als Helmond :joy::joy:

2 likes

Nou, Coos is na het maken van zijn topic om afscheid te nemen hier, de dag nadien overleden. Zijn weduwe Marijke zal hier zeker niet mee kunnen lachen en ik al helemaal niet… Coos hobby loos. respectloos naar mijn mening.

1 like

Oh bah… Rot. Nooit gedacht dat het zó snel zou gaan :confused: ik hoopte ergens dat hij nog een pak tijd had, maar fijne motoriek definitief te moeilijk geworden was. Denk dat de cartoon evenzeer in die richting dacht.

RIP Coos. Dat wordt er eentje drinken voor hem, straks. En dat hij hierboven een blinkende piekfijne draaibank heeft.

4 likes

Deze man heeft tot de laatste seconde gevochten, maar hier is hij nog iedere dag aanwezig, hij heeft gereedschap gemaakt voor ons, dat gewoon nog niet bestond, een ongekende gave had hij in techniek. Hij was een lieve man die altijd voor iedereen klaar stond om te helpen. We hebben beide het er nog steeds moeilijk mee, omdat hij dingen gemaakt heeft die wij iedere dag zien en gebruiken. Hij heeft er zelf voor gezorgd dat wij hem nooit kunnen vergeten, en dat is hem gelukt. Wij hadden hem een horloge gegeven die hij graag had, daar haalde hij op een of andere manier kracht uit en droeg die dag en nacht, wij waren ook blij om ook voor hem iets terug te doen. Met zijn laatste bezoeken hier heeft hij voorzichtig afscheid genomen van ons, we voelde dat hij het vechten moe was.

8 likes

Gecondoleerd met jullie verlies. :pray:t2:

Jammer dat het zo overkomt. Maak hier al 6 jaar cartoons. Zijn topic was een van de meest gelezen die week, daarom kwam hij er ook in. Ik probeer het altijd met respect te doen en vind dat overal grappen over gemaakt moet kunnen worden, maar het kan natuurlijk wel eens dat het anders wordt ervaren.

Klopt… het topic leek op een afscheid van de hobby en niet het leven (direct). Daarom de, voor sommige minder geslaagde, grap.

Bedoelde er in ieder geval niks naars mee. Sterkte met het verwerken van jullie verlies

22 likes

Gecondoleerd.
Sterkte gewenst aan familie en vrienden van Coos.

Hoe mooi is dat. In liefdevolle herinnering.

Dank voor het delen :pray:

3 likes

Condoleances en sterkte voor familie en vrienden.

3 likes

Gecondoleerd met het verlies. Heel veel sterkte

3 likes

Gecondoleerd met t verlies v n gewaardeerde lid :pray:

3 likes

Gecondoleerd :fallen_leaf:

2 likes

heel veel sterkte

1 like

Voor als jullie denken: ‘Waar blijft die nieuwe aflevering nou?”…. Nog even geduld. Had het weer te druk met werk waardoor de inspiratie weg was. Maar komt goed! De cartoon blijft.

@Petteflet had een heel leuk idee om dit jaar voor een HF memory spel. Dat zit nog steeds in mijn achterhoofd. :sunglasses:

8 likes

Jurk het is te warm nu om te tekenen, je inkt droogt al voordat deze uit je pen is. (oeps gelukkig er staat een spatie tussen)

Doe lekker rustig aan we wachten wel.

2 likes

Wow, Jurk, wat een eer! Sorry, ik ben eventjes een tijdje niet online geweest hiero, dus ik zie het pas net. Vind je het oké als ik jouw tekening als profielfoto gebruik hier?

3 likes