Jurk
21 juni 2025 om 20:35
1942
Maar natuurlijk!! Vind ik alleen maar leuk. Kies maar welke versie je wilt gebruiken.
4 likes
Jurk
14 juli 2025 om 22:54
1943
Sorry jongens, het was echt zo druk dat tekenen er weinig tot niet in zat. Niet gezond, maar het is even de situatie. Vind het juist zo leuk al zo lang voor jullie te mogen tekenen.
Heb mijn best gedaan er toch iets uit te persenā¦
Deze week de volgende topics zitten er in:
Heb ik eindelijk die gouden day dateā¦
https://www.horlogeforum.nl/t/na-day-date/568805?u=jurk
Veiling hamerā¦
In mijn zoektocht naar mijn eerste serieuze horloge werd ik op een actieve veiling verliefd op een niet lopende Jaeger-LeCoultre Triple Date Moonphase Automatic.
Waarschijnlijk is het niet aan te raden om als leek een horloge met gebreken te kopen op een Engelse veiling, maar ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan. Op 26-03 was ik de hoogste bieder op dit lot.
[Lot]
Omdat de French Watch Collector mij een betrouwbare horlogemaker leek voor een redelijke prijs en ik het ook gaaf vind om ā¦
Waar zijn die stickers nou gebleven?
Huh? Heb je dit jaar al 5 NAās gehad? Euh nee⦠laat het me even uitleggen.
Wellicht weten jullie nog wel, in juli 2023 had ik op 1 horloge na alles verkocht om die ene grail Watch aan te schaffen. De Omega Speedmaster. Vanaf toen bestond de collectie uit twee horloges⦠nou ja, dat kun je eigenlijk geen collectie meer noemen. Vanaf dat moment moest er weer langzaam uitgebreid worden. Er kwam een Nomos en een citizen bij. Later een lekkere gooi-en-smijt G-Shock. De Citizen en de Nomos verlieten dā¦
4 likes
solo
15 juli 2025 om 00:26
1945
Is weer vet @Jurk !
Wel een beetje op jezelf letten he
1 like
Rhys
15 juli 2025 om 02:52
1946
Aan jezelf denken is het belangrijkste. Weer een kunstwerk afgeleverd
1 like
APMV
15 juli 2025 om 05:08
1949
Zet jezelf op een Jur. Klinkt alsof je wat gas terug moet nemen, en dan niet alleen met de Porsche . De frequentie van jouw tekeningen mag je gerust aanpassen. Deze kwam nu voor mij als verrassing en hij is weer leuk
2 likes
Jurk
15 juli 2025 om 07:08
1951
solo:
Is weer vet @Jurk !
APMV:
hij is weer leuk
Plees:
Is je toch gelukt Jur
Thanks jongens! Daar gaat het om. Dat het toch weer gelukt is . Dank jullie wel.
Dat moet ik inderdaad doen, maar is helaas niet mijn sterkste punt. Als dit allemaal achter rug is, zal ik er wel eens iets over prijsgeven. Wat ik het afgelopen jaar allemaal gedaan heb. Het is wel met een doel. Aan het einde van het jaar kunnen we concluderen of het allemaal gelukt is .
De Porsche staat lekker in de garage, die eet gelukkig weinig brood met 5 euro verzekering in de maand en geen wegenbelasting
7 likes
HansT
15 juli 2025 om 07:16
1952
Mooi Jurk, weer ouderwets actueleelšš»
1 like
Jero1
15 juli 2025 om 07:31
1953
Lekker dan @Jurk jij hebt het druk en muis zit lekker te feesten.
3 likes
APMV
26 juli 2025 om 06:20
1954
Ik voel een subthema aankomen voor de komende cartoon
8 likes
Jurk
28 juli 2025 om 20:46
1955
Zou zomaar kunnenā¦
Heb de afgelopen dagen aan het decor gewerkt. En aangezien het vakantie voor bijna iedereen isā¦
Wie weet wat hier allemaal gaat afspelen. Deze week meer
25 likes
Henk
28 juli 2025 om 21:37
1957
Jurk:
het decor
Ziet er veelbelovend uit!
1 like
RoVaGo
29 juli 2025 om 07:42
1958
zwembad kan vol met duikers en eentje met een slechte waterdichtheid /paniek
een paar probleem drinkers aan de bar.
Een lekker w@#f op het ligbed waar een gouden patser staat te pronken. Hier en daar een familie muis die het aan de stok heeft met een familie zwarte ratten.
En klaar
prettige vakantie allemaal.
2 likes
Jurk
29 juli 2025 om 13:18
1959
Dit is hem dan⦠de nieuwe aflevering.
Het cafƩ is een zwembad bar geworden .
Met deze week de volgende hoofdrolspelers:
Dit zijn ze dan echt hoor
https://youtu.be/VScSEXRwUqQ?si=JKOGIGgdOJ7HjWbW
1 duiker en 1 fieldwatch ( die het ook heel goed doet in nettere situaties)
Ik begin maar eens andersom eerst wat fotoās en daarna als je zin hebt nog wat te lezen.
Als eerste van mijn droom duo de CWC Ti300 en ik besef mij nu dat ik daar nog geen NA van had gemaakt Grade5 titanium fixed bars en nog geen 50 gram op zijn nato.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
En de laatste aanwinst de Rolex ā¦
Ja Ja Danā¦
Dit topic zal voor vele verwoede long-read fans een heel erg grote teleurstelling worden. Omdat het relatief kort gaat zijn. De executive summary: 1 nieuw horloge, 3 fotoās, 1 muziekje, grote blij.
Eerst even dat muziekje voor de sfeer:
[Assedic // Les Escrocs // POMPLAMOOSE]
Welnu, degenen die hier verwachten dat ik nog een keer door de 9F quartz uurweren, de geschiedenis van Grand Seiko, en andere aspecten heen ga lopen komen bedrogen uit. Dat heb ik hier al eerder gedaan. Mijn ā¦
Dit stomme bad is helemaal geen 600 meter diepā¦
Zoals beloofd het NA topic van mijn zenith defy.
Zenith is een gerenommeerd merk dat al sinds mens en heugenis prachtige horloges produceert. Zelf ben ik vooral fan van de vintage duikhorloges van dit merk. Al sluit ik zeker niet uit dat er een keer een el primero in de verzameling komt
Het desbetreffende horloge van dit topic begon zijn leven in 1969. Toen heeft zenith namelijk een nieuwe horlogelijn uitbracht.
Deze lijn werd uitgebracht om mee te concurreren met de andere grote hā¦
Zo alles in een potā¦
Doe mij dan toch maar een camping vol submarinersā¦
Gelet op de populariteit van diverse vakantie topics zoals
Welk horloge draag jij op vakantie?
leek het me tijd om dit topic weer even onder de aandacht te brengen.
Zelf tot nu toe een Pelagos 39 en (wat leek op een) 5 digit GMT Master met zwarte bezel gespot.
Wat hebben jullie zoal gespot?
[afbeelding]
De dikke duikerā¦
Eerder dan verwacht kwam gisteren een tweede NA van deze week binnen. Een Certina DS Super PH1000M STC. Een hele mond vol.
DS - staat voor Double Security. Een concept van Certina waarbij het uurwerk zweeft op een flexibele ring waardoor deze beter schokken kan absorberen. Ideaal voor een rondje golf
PH - staat voor Pression Hydrostatique. Betreft het unieke cushion shaped design.
Dit model is gebaseerd op de DS-2 Super PH1000M uit de jaren '70. Het origineel is iets breder, maar vooraā¦
5 likes
Knap hoe er een hoop gebeurt en het toch overzichtelijk blijft
1 like