Dit topic zal voor vele verwoede long-read fans een heel erg grote teleurstelling worden. Omdat het relatief kort gaat zijn. De executive summary: 1 nieuw horloge, 3 foto’s, 1 muziekje, grote blij.
Eerst even dat muziekje voor de sfeer:
Welnu, degenen die hier verwachten dat ik nog een keer door de 9F quartz uurweren, de geschiedenis van Grand Seiko, en andere aspecten heen ga lopen komen bedrogen uit. Dat heb ik hier al eerder gedaan. Mijn laatste aanschaf was geloof ik deze:
En mijn eerste Grand Seiko ooit was deze:
Ik mis de 44GS in turquoise nog steeds wel eens, maar de nieuwe (nou ja, de huidige, nieuw is hij niet meer) eigenaar is er god zij dank zeer content mee. Hoe dan ook, in dat soort topics is het allemaal al eens gezegd.
Recentelijk heb ik veel plezier gehad van horloges als de SBGX265, maar ook zeker van alles met een beige of witte plaat, zoals de Santos, Reverso, Dolce Vita, SBGW231, en Ferrovie dello Stato Mk2.
Wie ben ik dan om die lol in een lichte plaat en de SBGX niet te combineren? Dus heb ik de The Citizen AQ4100 Ibuki de deur uit geflikkerd, 800 Euro in de kontzak gestoken, en deze nieuwe SBGX263 gekocht.
Het is dezelfde geweldige 37mm kast met 10mm dikte als de SBGX265, maar dan met een echt verschrikkelijk mooie warme champagner wijzerplaat. Dit is fantastisch. Ik vind 'm misschien wel mooier dan de Shunbun, in al z’n eenvoud.
Misschien ben ik saai geworden, maar dit zou goed een one and done horloge kunnen zijn.