De HF kerstgedachte: hulp in Moldavië

Alleen op zondagavond :laughing:

1 like

Gode zij dank! :relieved:

Ja, je zou er van maandag tot vrijdag Harry tegen moeten zeggen :wink:

1 like

Dat Kun je wel doen maar dan luistert ie waarschijnlijk niet🤔 dat doet ie trouwens toch niet, want de foto blijft uit tot op heden iig👻

2 likes

Zeg dat maar tegen zijn baas en collega’s… moet hij 5 werkdagen iedereen negeren…

1 like

wat een gezeur

als je niet wilt geven (en welke NL’er wil er nou geld wegggeven ?. ikkuh niet hoor !) kun je het ook nog uitlenen. micro leningen met een inleg van 25 euro die ook (meestal… 90%) worden terugebtaald , waarna je je centjes weer kunt uitlenen

ik doe het al een paar jaar en raak heel langzaam mijn inleg kwijt (valuta verschillen , af en toe een lening die niet terugbetaald wordt) maar ik mag wel kiezen WAAR het besteed wordt (en ja… ook in Moldavie)

maar ja… ik ga je niet vertellen wat je moet/kunt/wil , dat moet iedereen lekker voor zichzelf beslissen

8 likes

Ziet er goed uit, René! Ik ga ook eens kijken of dit een leuke manier is voor me om wat te doen.

2 likes

#metoo!

1 like

@ReneJK: een leuke manier om goed te doen met je geld!

Overigens was ik nieuwsgierig uit welke landen je kunt kiezen, en zag in Europa enkel wat Oost-Europese landen, geen enkel West Europees land. Toch opmerkelijk, want de US staat er wel bij.

1 like

In w europa hebben wij een relatief hoog sociaal minimum.

Daar zit een hoop verschil tussen. Als je in Nederland advocaat bent verdien je een vijfde van een advocaat in de US. Echter; als je vervolgens werkloos raakt slaap je daar in het park en hier in een sociale huurwoning :wink:

Relatief wel ja. Maar ik wil ze de kost niet geven die op Oost Europees bestaansniveau zitten, in Nederland.
En de dekking van internet in Nederland vrij hoog is. Vandaar dat ik het opvallend vond.

1 like

In elk geval een interessante site. Dank voor de tip @reneJK

1 like

@Windhund @oscar2 @WilSeiko

gewoon proberen , je stort een keer 25 of 50 dollar op je kiva account en zoekt iemand waarvan jij denkt ‘die wil ik wel supporten’ en ze betalen met kleine bedragen terug gedurende een jaar . Ook kan het langer duren , ik heb bijvoorbeeld een deel van iemand z’n studie geld geleend en dat wordt na afsluiting vd studie in delen terugbetaald . Maar dat soort dingen moet je helemaal zelf weten

2 likes

Vandaag mijn eerste terugbetaling.:blush:

6 likes

U zijt een goed mens :blush:

1 like

Dat zal wel waar zijn, maar de figuren aldaar deugen dus vaak van geen kant…:rage:

Wilt u deze stelling eens onderbouwen?

Alwaar?

@Omanido, @marijn

Ik vind het een prettig platform inderdaad, waar je met een eenmalig bedrag toch mee verder kan blijven ondersteunen…

3 likes