De HF kerstgedachte: hulp in Moldavië

Gedoneerd, waar een stelletje horloge gekken al niet toe in staat zijn, geweldig. Ide bedankt dat je in deze dagen iedereen weer even aan mensen laat denken die het zoveel slechter hebben dan wij.

4 likes

Deze verwende poepert heeft ook gedoneerd.

Verwend ja, want wees eerlijk, dat wij ons druk kunnen maken om de kleur van de Dial van een horloge van € 3000,- terwijl deze mensen zich druk maken om een stukje hout te kunnen bemachtigen voor de kachel.

Het collectief is sterk. Top. :thumbsup:

11 likes

Hopelijk komt de hulp op de juiste plaats terecht.
Het kan immers ook anders: deze noorse trui (Dale, voor de liefhebbers) kocht ik op eBay van iemand in Bosnië en is mogelijk ooit deel van hulpgoederen aan dat land geweest.
Het horloge niet, dat staat op de foto omdat dit nu eenmaal een horlogeforum is.

4 likes

Die persoon verkoos cash boven een trui. Hij blij, jij blij.

2 likes

Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand gekeken wat er onder KvK 65913590 zit?

Ergens staat het mij tegen dat de KvK zelfs al geld vraagt voor een basis-rapportje, maar ik ben benieuwd of deze mensen daadwerkelijk de ANBI-status genieten en of ze een financieel jaaroverzicht publiceren via de KvK omdat de website zelf in nevelen gehuld is wat betreft de naar verluid minimale strijkstok.

Kijk, zo kan het ook:

Ik heb eigenlijk een hekel aan goede doelen omdat die de ultieme illustratie zijn van falende systemen. Maar de hoeveelheid overhead is een aardige vraag als ik er toch één besluit te steunen.

Het is goed mogelijk dat ie meerdere winters exact gedaan heeft waar hij voor gegeven is, namelijk mensen warm houden. Of de verschijning hiervan op eBay goed of slecht is laat zich raden.

Wat betreft de opleiding media-vormgeving van Marijn, die is goed besteed, want de website ziet er wel gelikt uit.

3 likes

:+1:

Falande systemen komen door falende mensen.

Ja, en nu …

Niets😞. Wat geweest is zal weer zijn, wat komt is al een keer geweest.

Herkenbaar, het nieuwe wijn oude zakken verhaal. :wink:

Het is goed mogelijk dat ie meerdere winters exact gedaan heeft waar hij voor gegeven is, namelijk mensen warm houden. Of de verschijning hiervan op eBay goed of slecht is laat zich raden.

Hij was duidelijk nooit gedragen, nieuw in verpakking.
Dus de vraag blijft of ‘ie ooit de doelgroep heeft bereikt.
Wellicht van een violist geweest en aan de strijkstok blijven hangen. De omschrijving op eBay vermeldde of toonde het label trouwens niet.

Dat een deel gejat wordt in een oorlogsgebied lijkt mij onvermijdelijk. Als 80% zijn doel bereikt is dat een goed resultaat denk ik.

2 likes

Ken je dat? Van die mensen die gaan zeiken over alcohol. Terwijl jij gewoon even lekker van je biertje wil genieten? Je herkent ze meteen.

Gewoon een keer proberen niets zuurs te zoeken in alles. De banken, goede doelen en het gehele systeem. Alles is kut, dat weten we nu wel!

13 likes

Mét ANBI. En ze doen het al 40 jaar !

https://www.komoverenhelp.nl/wat-wij-doen/landen-we-werken/moldavie-armste-land-europa/

Betrouwbaar,

3 likes

Wil je als betrokken HF"er de komende week Moldavo écht helpen:

Doe één weekje Moldavo zelf !

hier:

https://www.komoverenhelp.nl/wintercampagne/moldavie-bij-u-thuis/

Ik lees daar net dat Moldavië een Christelijk land is. Ook die club is op religieuze leest geschoeid.

Misschien dat ik er zelf eens een moet beginnen: “Heidenen voor Sloebers” of zo.

1 like

Klopt. Moldavië is een Christelijk land

Ik zie een ANBI stempel niet noodzakelijkerwijs als een pré. De vraag of de hoogte van de overhead wel in verhouding is met de uitgekeerde gelden an sich wel in orde en begrijpelijk. Echter: de twijfel omtrent de hoogte van de verhouding wordt door de mens gebruikt om maar niets te doneren. Er is in het hoofd immers een solide argument gemaakt om het niet te doen. Best handig, maar ook best jammer.

1 like

Jammer dat topic wordt verontreinigd.door vervelende sukkels die één of ander gelijk willen halen.

10 likes

Ik kan de mate van overhead van “geef een lach” niet beoordelen maar als ik Ide’s verhaal lees en zie hoe met hoe weinig arme mensen weer wat op weg zjjn geholpen, dunkt me dat we met onze HF bijdrage toch best wat goeds hebben bereikt/ gaan bereiken.

Ik ben trots op deze mentaliteit en de veiling gaat dan ook gewoon door. Er is overigens nog iets meer dan een dag om te bieden mensen…:slight_smile:

15 likes