Lees mijn laatste berichtje eens over het bestuurslid Job Burger van Geef een Lach, en kijk dan eens wie de vervelende sukkels zijn !
Het gaat nooit om gelijk willen halen, het is toch geen wedstrijd.
En overigens: je moet je schamen om collega HFérs “vervelende sukkels” te noemen, dat is beschamend laag. We zitten hier allen voor ons plezier op dit forum.
Dat is de Kerstgedachte, beste marijn !
p.s. Je bent toch toevallig niet Marijn Fidders, de verloofde en collega bestuurslid van Job Burger???
De grondwet van Moldova suggereert wat anders. De enige kennissen uit Moldova die ik heb zijn een stelletje atheïsten, dus ik moest even over die proclamatie nadenken. Toch is 93% van de bevolking Orthodox, wat in die regio niet vreemd is. Mijn atheïstische kennissen zijn in de jaren 90 naar Israël verhuisd, overigens. Dat het in Moldova slecht gaat is een feit, en dat mensen hulp kunnen gebruiken ook. Of het er naar toe rijden met een Skoda vol schoolspullen wat uithaalt is een goede vraag maar toch een loffelijk streven.
Wat mij altijd schokt is dat het Europa is, en ze in Moldova slechts een levensverwachting van 70 hebben terwijl wij de 80 gepasseerd zijn. Da’s toch even een verschil van 12%. Mijn schoonmoeder in Servië is 64 en mag ook blij zijn als ze de 74 haalt, en da’s best een rare gedachte.
De verschillen met hier zijn groot. Te groot.
Uit nieuwsgierigheid vraag ik me dan af wie van diegenen onder ons die geld geven aan dit goede doel vóór uitbreiding van de EU met landen als Moldova en Servië zijn. En wie er vóór het associatie-verdrag met de Oekraïne had gestemd, bijvoorbeeld.
We zijn als Geef een Lach oprecht ontroerd door de vele, lieve reacties en donaties. We willen jullie daarvoor heel hartelijk bedanken. Marijn en Erika zijn daar nog ter plaatse tot de 29e en gaan er voor zorgen dat elke cent gebruikt wordt om deze mensen te helpen.
Nogmaals heel hartelijk bedankt!
Het is 2000 kilometer rijden, zeg maar heen en weer naar je skibestemming.
Die nieuwsgierigheid begrijp ik, want alleen dan kunnen ze echt grote stappen zetten.
Dus! De bankoverschrijvingen zijn gewoon uitgevoerd, kerst of geen kerst. Mijn giftje is er ook bij, uiteraard.
Wat Moldavie en de EU betreft: ik ben tegen een lidmaatschap en voor een fatsoenlijke handelsovereenkomst, inclusief hulp, om dit vreselijk arme land vooruit te helpen.
Mooi verhaal! Lekker kort ook! Voegt wat mij betreft niks toe aan de goede bedoeling van @anon50762135EV. Toch wel jammer dat de goede bedoeling een beetje word ondergesneeuwd door dit soort reacties. Maar hè, dat is mijn meninkje maar hè!
We zijn het er over eens dat minder bedeelden geholpen moeten worden. Als jij je ergert omdat ik me afvraag hoe dat het beste kan, moet je dat zelf weten.
Maar zou je in al je goedertierenheid, wanneer je de volgende keer bij een stembus staat, dan ook even om de minder bedeelde medemens kunnen denken?
Laat ide gewoon lekker deze actie uitvoeren, en als jij graag het één en ander uiteen wilt zetten over het wel en wee van de goede doelen doe dat dan in je eigen topic. Ik vind je tekst afbreuk doen aan dit topic. Of je nou gelijk hebt of niet.
Oh, ik vond het geen punt hoor, @Fate_Amenable_To_Change trekt de casuïstiek in een wat breder en duurzamer perspectief. Daar is niks mis mee en doet wat mij betreft deze actie geen geweld aan.
Juist iets geven aan deze actie op Tweede Kerstdag!
" Het vieren van Boxing Day
Deze feestdag na kerst heeft dus niets te maken met het opruimen van alle cadeauverpakkingen of het wegdoen van cadeaus die ongewild zijn. Het principe op deze dag is: u geeft een doos (box) met voedsel of kleding weg aan de minder bedeelden. Omdat u met kerst geniet van de overvloed, laat u op Boxing Day uw geweten spreken en doet u aan liefdadigheid."
Wát moet ik mij aantrekken, daffie ?
Dat ik structureel al járen het Leger des Heils steun, werkzaam met 4 projecten in Moldavo ? ik ben vast lid en vaste donateur.
Dat ik structureel al járen MAX steun, werkzaam met diverse projecten in Moldavo én Eu lid Roemenië.Ik ben vast lid en donateur,
En dat ik eventjes mijn bedenkingen mag hebben bij een stichting die niet ANBI gecertificeerd is. En dat ik dus niet weet waar in dit geval mijn centjes blijven, uitsluitend op belofte van Marijn en Job (die overigens zijn a.s. schoonmoeder naar Moldavo stuurt en zélf niet gaat met zijn verloofde omdat hij geen honden oppas kan krijgen…)
En overigens ben ik van mening dat deze steun totaal niet werkt (ondanks dat ik het toch al vele jaren doe, met Hoop…).
Kijk naar de vele tientallen miljarden die we in Afrika hebben gepompt, Hopeloos.
Er begint pas Hoop te gloren als de corruptie verdwijnt.