Mijn hobby voor horloges gaat, waarschijnlijk net als bij veel van jullie, best ver in die zin dat ik er elke dag wel even mee bezig ben. Als het niet het wisselen van banden is, dan is het wel het kijken op de sites van horlogeverkopers, het bekijken van filmpjes op YouTube, het appen met lotgenoten in appgroepjes, het lezen en reageren op horlogeforum en Uhrforum, het (ook over de landsgrenzen) chatten met liefhebbers op Facebook, het lezen van artikelen over horloges en ga zo maar door. Vanzelfsprekend vinden deze activiteiten met name plaats als ik thuis ben en praat ik er (onbewust waarschijnlijk meer dan ik zelf in de gaten heb) over. Dit heeft dan weer tot gevolg dat ik gezinsleden aansteek voor deze hobby. Was het eerst mijn zoon, die inmiddels al een tijdje deze Breitling Superocean draagt,
is het nu mijn dochter van (jaja) 14.
Zojuist kreeg ik onderstaande foto van haar met de tekst: “Ik heb een horloge gekocht boys”… Met “boys” doelt ze op haar vader en oudere broer, maar dat terzijde.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe bij jullie thuis gaat. Steken jullie ook gezinsleden aan met deze hobby? En zo ja, welke gevolgen heeft dat? Met andere woorden: welke horloges kopen/dragen jullie gezinsleden?
Post vooral de foto’s!
Helaas heeft dit besmettelijk virus geen vat op mijn vriendin. Ze vind alle horloges er hetzelfde uitzien en als ik weer eens een nieuwe aanwinst meld of laat zien , dan krijg ik een reactie als “ Alsof je nog niet genoeg horloges had “
Begin September wordt ik voor de eerste keer vader van een jongen. Eens kijken of mijn zoon over een jaar of 15 wel de zelfde hobby gaat krijgen
Herkenbaar, inmiddels hier iedereen met een prachtig horloge om de pols. Paps (@Seumpie) voert samen met mams de boventoon
M’n broertje en ik volgen met onderstaande horloges
Inderdaad leuk zo’n hobby, klinkt herkenbaar ikzelf al ruim 35 jaar horloge liefhebber inde tijd ook mijn vrouw ermee “besmet” en nu ook mijn oudste zoon 20jr en student Ieder natuurlijk zijn eigen budget alleen mijn zoon draaft soms iets door
Mijn vrouw heeft helemaal niets met horloges, daar heb ik in de afgelopen vijftien jaar niet echt verandering in kunnen brengen. Ze heeft één keer een horloge van me geleend voor een zakelijke afspraak (vintage Rolex). Mijn kids zijn nog te jong om echt iets met horloges te hebben.
Ik heb wel een collega en twee vrienden weten te besmetten die inmiddels zelfs forumlid zijn .
Ondanks het feit dat ik een aantal dameshorloges heb opgedaan, die bij lotjes aangeboden horloges zaten, draagt mijn vrouw er maar een. Dat is een Citizen eco-drive, die ik kocht, in de veronderstelling dat het een herenmodel was. Inmiddels meer ervaring, dus dat gebeurt me niet meer.
Mijn oudste zoon heeft sporadisch een smartwatch om en begrijpt niets van mijn passie.
De jongste heeft sinds kort zijn eigen horlogedoos, om zijn 8 horloges op te bergen. Die kan mooie horloges wel waarderen.