De horloge dip

Daar is hij weer…
De bekende horloge dip.

Laatst impulsief een Astron gekocht, dat topic hebben jullie vast gezien.
21 dagen in mijn bezit geweest, want het zou geen horloge voor mij zijn…

Absoluut mee eens. En toch niet.
De afwerking, de accuraatheid, de makkelijkheid om een perfect lopend horloge te pakken.
Het glas met AR coating, titanium… Ik kan nog wel even door gaan.
De Astron heeft me bij ‘den balletjes’ gepakt & zorgt nu voor een flinke horloge dip!

  1. Ik heb geen zin meer om een horloge op te winden
  2. Mijn lievelingetje -de Breitling- vind ik maar flashy, zwaar log (oud maar niet vintage, net niet meer?)
  3. Ik pak alleen nog maar de G shock want die hoef ik ook niet op te winden
  4. Ik heb een leuk budget liggen voor een horloge, maar vind niks meer leuk genoeg
  5. Ik kan nog wel even zo door gaan

Remedie? Weer op zoek naar een Astron?
Breitling er uit & budget vrij maken voor mijn eerste Rolex?
Gewoon elke dag weer een horloge opwinden & weer gaan genieten?

Komt dit door het weer? Zucht…

18 likes

Tsja, het hoort erbij denk ik. Je bent even “moe en uitgezocht”. Andere prioriteiten wellicht. Verminderde interesse.

Ik zou gewoon zeggen: lekker je G-Shock dragen en de centen even in de zak houden. Het trekt echt wel weer voorbij.

EDIT: En los van dat, doe wat anders van het geld, mid-weekje weg o.i.d., dan heb je weer een reden om ergens voor te gaan sparen als de interesse weer aanwakkert. Werkt best goed. :wink:

1 like

Ik hoor het al, tijd voor een rolex

17 likes

Hebben we allemaal wel eens last van geloof ik, ik wil naast mijn Breitling ook een ander erbij voor de afwisseling.
In eerste instantie dacht ik ook aan een Rolex, IWC of Omega erbij.
Maar de laatste dagen toch aan het zoeken tot een horloge van €2000 max.
Denk er vooral aan wat ik met die €3000 verschil kan doen aangezien je bij een Rolex, IWC of Omega al snel rond de €5000 zit.

Eigenlijk weet ik dus ook nog niet wat ik wil :laughing:

1 like

Dat… en die lekker elke dag dragen.
Heb je ook geen last van de je het horloge op moet winden. :+1:

3 likes

Ik kan niet wachten tot hij bij mij aankomt.
Lijkt me heerlijk, rust, geld over en hou meer data over bij mn tel abonnement . Geweldig zo een dip.
Ik zie alleen maar voordelen.

2 likes

Of je budget inzetten voor een leuke watchwinder. Dan kun je ook meerdere horloges draaiende houden.

Je hebt het antwoord al gegeven.

Jij hebt het al tijden over een DJ en ik herken dat. Dus koop een DJ.

Midlife crisis. Remedie: sparen voor de HFLE.

9 likes

Ik zit in dezelfde dip. De Prospex Solar is gaaf, maar ik had wat meer euforie bij mezelf verwacht. Ik ben ook zo bang dat dat gevoel er ook niet is als ik een serieus duurder horloge voor mezelf koop.

Kortom, ik ga het even rustig aan doen. Sparen voor mijn sport, lekker andere dingen doen, we zien wel hoe het loopt.

1 like

Koop iets waar je echt blij van wordt

Probeer eens wat mooie vintage opties? Genoeg te vinden voor <1K dat prima flippert.

Dit brengt alleen meer onrust

1 like

Ja. Maar ik lijk soms wel wat materialitsch… Ik ben dat niet.
Voor bepaalde producten heb ik meer over. Een dikke auto & een mooi horloge.

Maar voor beide heb ik gewoon een budget & gevoels grens. Ook kosten technisch & onderhouds technisch.
En een horloge van 3 a 4 K valt eigenlijk gewoon een beetje buiten mijn idee wat ik er voor over zou hebben.

(Net als mijn Alpina, een dikke auto, maar alleen voor liefhebbers. Die 550i die ik nu tijdelijk rijdt vind ik maar een decadenkt hoque. Ookal kost het hetzelfde, ik voel me er niet goed bij.)

Ik heb ondertussen Blue Ace budget, zo ongeveer… :see_no_evil:

Een mooie Omega MK2 racing? :sob:

Heb ik. :rofl:

2 likes

Een kooploze periode. Louterend. Probeer ook geen andere luxe dingen te kopen. Reinigt de geest.

4 likes

Herkenbaar… Ook een paar dagen hier aan de orde… Het gevoel “het is nooit mooi genoeg” en de vragen “welke verkoop ik?” en “als ik die verkoop krijg ik spijt (ik ga hem echt nog wel dragen)” blijven maar ronddolen… Iets met de jacht en vangst, maar even rust en tevredenheid zou ook wel fijn zijn… Dus… :wink:

2 likes

Zoals hier boven staat… Ik koop vrijwel geen luxe.
Ik heb gewoon een oude stereo uit mijn jeugd tijd. Hangen twee goedkope vintage boxen aan. Ik heb 'gewoon’een 32" flatscreen… Ik ben juist niet zo materialistisch.

1 like

Tijd voor een Rolex. Explorer 1. 36mm. Graag gedaan.

1 like

Tsja soms slaat het toe … Dan is het tijd voor een tussenweg ! Een juiste mix van accuraatheid gemak en gevoel ? Mooie afwerking en super robuust ?

De Seiko Kinetic ! :ok_hand:

Mag niet ontbreken in elke verzameling. Juist voor ‘die’ momenten … :grin:

1 like

Het “rotte” van dit forum is dat het één grote etalage is en wij mensen kunnen verleidingen maar moeilijk weerstaan. Mooi is mooi en goed is goed, maar die verleidingen hè… Ik heb het ook alleen bij horloges dit…

1 like