De horloge dip

Je weet mij te vinden :wink:

1 like

Iedereen maakt ‘fases’ mee waarin de ene hobby een stuk interessanter wordt dan de ander. Of waarbij het ene aspect van de hobby ineens veel aantrekkelijker lijkt (quartz vs. automatisch).

Zo kocht ik afgelopen zomer een Casio Oceanus van titanium, sportief als wat, met solar en automatische tijdverstelling d.m.v. satellieten, de hele mikmak. ‘Goh, toch wel makkelijk eigenlijk…’

Vervolgens twijfelde ik: is het dan toch mogelijk, ‘the one watch’?

Spoiler: nee.

Inmiddels is de Casio allang weg, hebben er drie horloges tussen gezeten die alledrie vintage waren en heb ik inmiddels weer een moderne klatser onderweg.

Moraal van het verhaal: probeer je hobby en je gevoel bij quartz/automatisch/flashy/dress etc. even gemiddeld in te schatten. Als je een horloge even beu bent hoef je hem niet meteen van de hand te doen. Waarom denk je dat bepaalde lieden hier 's-forums hun Speedy’s of SARBs of zelfs Rolexen talloze keren terugkopen en weer flipperen? Geen geduld hé…

Ik vind het juist heerlijk om een horloge dat ik ‘beu was’ weer uit de doos te nemen na een aantal weken, en dan keer of keer weer verbaasd te zijn van hoe geweldig hij eigenlijk toch wel is.

1 like

Lekker idd wat anders met je geld doen, laat het rusten verkoop wat je echt niet meer wil en dan komt die ene die je wel wil vanzelf. Geef het wat tijd en koop niet overhaast wat anders, daar krijg je zeker spijt van. Ga een lekker weekje op vakantie naar de zon of zo, jouw nieuwe grail komt vanzelf weer.

1 like

Haha om deze reden heb ik het blauwe gedeelte ff uit staan :smiley:

1 like

Precies dit @ElChueco
Elke dag de Rolex om en bevalt prima. Met een afwijking van 0 :grin:

Je kan ook alles er uit doen en enkel de Breitling. Zelfde verhaal.

Maar Rolex doet het hem wel voor mij. Nu ben ik eerlijkheidshalve best wel merkbewust, dus dat is voor mij al een deel van de fijne ervaring. (Schaam ik me niet voor!) Alles klopt ook gewoon en dat gevoel is fijn.

1 like

Ik heb het eigenlijk over ALLE foto’s die voorbij komen… :grin: (of is het :sob:…)

1 like

Weakkkkk

Hier ben ik het volmondig mee eens. Ik heb @ElChueco net nog even een appje gestuurd dat hij op moet houden met die onzin. Hij had het vorig jaar al over een DJ en nu over rust zoeken.

1+1 is DJ.

2 likes

Zeer zeker waar! Heb ik ook nooit ontkend :wink:

1 like

Erik, niet Erika

5 likes

36mm en 39mm kan allebei prima bij een man met niet te brede polsen. Supermooi horloge die Explorer 1.

De Explorer heeft een maat van me, die doet het niet voor mij.

Het liefst zou ik de budget Rolex van @lasteraar eens kopen, met de groene wijzerplaat.
Maar daar zit geen Jubilee aan & een fluted bezel vind ik ook mooier…

Oftewel, een DJ is the way to go, waarschijnlijk.

Iemand een mooie 17380 kopen? :see_no_evil:

2 likes

Daar ga je weer. :joy:

:thinking::thinking:

Hij zei anus.

4 likes

Heel herkenbaar, ik zit zelf ook een beetje in hetzelfde schuitje.
Ik heb alleen wel een DJ gekocht :smirk:.

Helaas neemt het niet het volledige gevoel van onrust weg :disappointed_relieved:.

Nu wil ik namelijk een sub :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

En daarna een Explorer. Hee daar zijn allerlei varianten van. Daarna een GMT. Hee daar zijn ook allerlei varianten van. En daarna een Dweller. Ach, ook weer verschillende uitvoeringen.

Kortom: het wordt er alleen maar erger van.

De combi is zeker aan te bevelen

Explorer is een van de weininge rolexen waar ik nooit naar gekeken heb. Als je al een sub hebt vind ik zo’n explorer niets toevoegen.

2 likes

Blauwe accenten, sword hands, nota bene crownguards en een vrij robuust ogende band. Wat mij betreft sportief :smiley:

Nu al aan het trollen, de lunchpauze begint vroeg daar :joy:

3 likes

Klinkt alsof je op zoek bent naar een Grand Seiko quartz.

3 likes